Gå til innhold

forgiftet av proteiner?


Anbefalte innlegg

1. Var sikkert ikke meningen å letterligjøre henne, men i kommentarfeltet ser det ut som det slik folk kommenterer.

2. Du skriver "Foreløpig er det såvidt meg bekjent ingen studier som har funnet noen negative effekter av et høyt proteininntak hos friske, og det er forsket på proteininntak på over 3g/kg kroppsvekt." og referer til en review som omhandler lever/nyrer eller hva det var. Ikke grunnlag for å "buste myten" hennes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1. Var sikkert ikke meningen å letterligjøre henne, men i kommentarfeltet ser det ut som det slik folk kommenterer.

2. Du skriver "Foreløpig er det såvidt meg bekjent ingen studier som har funnet noen negative effekter av et høyt proteininntak hos friske, og det er forsket på proteininntak på over 3g/kg kroppsvekt." og referer til en review som omhandler lever/nyrer eller hva det var. Ikke grunnlag for å "buste myten" hennes.

1. Jeg tar ikke på meg ansvaret for hva andre skriver i kommentarfeltet, beklager.

2. Er det noen studier som indikerer at et høyt proteininntak har noen skadelige virkninger (deriblant ammoniakkforgiftning)? Hadde dette vært tilfelle så hadde du hørt om det for lenge siden, for da ville man virkelig advart mot et høyt proteininntak, men det gjør man jo ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...