Gå til innhold

Dietten


renovatio09

Anbefalte innlegg

Hallais.

Jeg driver for tiden og utforsker forskjellige dietter, jeg har problemer med litt for mye fett på spesielt mageområdet, armer, rygg, ben og skuldre er jeg fornøyd med. Jeg har satt meg som mål og redusere så mange % fett jeg kan frem til juni er over.

Redusere fettnivået, men beholde og bygge på musklene er ønsket.

Dietten min for øyeblikket er:

Frokost:

100g havregryn

50g rosiner

Ekstra Lett Melk fra Tine

Mellommåltid:

1 stk eple og 1 stk banan

Lunsj:

En halv boks tunfisk med salat eller 2 stk hardkokte egg og 1 stk tortillalefse

Mellommåltid:

1 stk riskake, litt druer

Middag:

200g kyllingkjøttdeig

80g pasta

Brokkoli, gullerøtter

Kvelds:

Proteinshake eller smoothie

Middagene prøver jeg og variere med og bytte ut kyllingkjøttdeig og pasta med ris, karbonadedeig, kyllingfillet eller fisk.

Jeg trener 3-4 ganger i uken. Har en atletisk kropp og er bygget bra. Veier for øyeblikket 78kg og er 180cm høy, så har okei utgangspunkt.

Jeg skal bruke mer tid på og regne ut antall kalorier og protein.

Tips? Alt tas i mot med åpne armer.

MVH Stian.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tips? Synes det ser ut som om du har koll på det du gjør, så kjør opplegget ditt og se om det funker. Om det derimot IKKE gir tilfredsstillende resultat, så synes jeg du skal komme tilbake og få noen tips. Om det funker, så håper jeg du forteller om det også, det er mange som har noen få kilo for mye, som sikkert er interessert i info.

Men jeg lurer jo litt på hvorfor du bare spiser sukker som mellomåltid (riskake, druer og banan inneholder jo MINIMALT med protein og myyyye mono og disakkarider). Trenger du så mye sukker? Hvorfor ikke cottage cheese? Mye kasein vet du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tips? Synes det ser ut som om du har koll på det du gjør, så kjør opplegget ditt og se om det funker. Om det derimot IKKE gir tilfredsstillende resultat, så synes jeg du skal komme tilbake og få noen tips. Om det funker, så håper jeg du forteller om det også, det er mange som har noen få kilo for mye, som sikkert er interessert i info.

Men jeg lurer jo litt på hvorfor du bare spiser sukker som mellomåltid (riskake, druer og banan inneholder jo MINIMALT med protein og myyyye mono og disakkarider). Trenger du så mye sukker? Hvorfor ikke cottage cheese? Mye kasein vet du?

Ang mellommåltidene, akkurat der har jeg kun tatt noe jeg kommer på jeg liker som reduserer søtsuget. Andre tips enn cottage cheese?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

La alt inn på diett.no og kom fram til følgende (ikke helt nøyaktig da jeg ikke vet merke osv):

Lite proteiner.. Øk proteinmengden din..

- Bytt ut mellommåltidene med et skikkelig måltid som inneholder en god proteinkilde (kjøtt/ fisk) og grønnsaker/ med eventuelt litt ris.

- Proteiner til frokost, putt gjerne pulver i grøten, cottage cheeese, mager kesam, egg..

- Sunt fett fra nøtter, frø, avokado, fet fisk

Fett 35.1g

Mettede fettsyrer 2.32g

Flerumettede fettsyrer 3.07g

Enumettede fettsyrer 2.7g

Kolesterol 0mg

Natrium 89.7mg 6%

Karbohydrat 234g 180%

Kostfiber 17.5g 70%

Tilsatt sukker 10.4g

Protein 90g

Lenke til kommentar
Del på andre sider

La alt inn på diett.no og kom fram til følgende (ikke helt nøyaktig da jeg ikke vet merke osv):

Lite proteiner.. Øk proteinmengden din..

Fett 35.1g

Mettede fettsyrer 2.32g

Flerumettede fettsyrer 3.07g

Enumettede fettsyrer 2.7g

Kolesterol 0mg

Natrium 89.7mg 6%

Karbohydrat 234g 180%

Kostfiber 17.5g 70%

Tilsatt sukker 10.4g

Protein 90g

Hei, takk for tips. Jeg glemte og legge til at jeg prøver og ta en scoop proteinpulver hver dag. Og dette er kun for en dag, varierer spesielt middag med kyllingkjøttdeig, kyllingfillet, karbonadedeig, og hvis økonomien tillater det en biff i ny og ne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, takk for tips. Jeg glemte og legge til at jeg prøver og ta en scoop proteinpulver hver dag. Og dette er kun for en dag, varierer spesielt middag med kyllingkjøttdeig, kyllingfillet, karbonadedeig, og hvis økonomien tillater det en biff i ny og ne.

La til noen fler tips etter du hadde kommentert :)

- Bytt ut mellommåltidene med et skikkelig måltid som inneholder en god proteinkilde (kjøtt/ hvit fisk) og grønnsaker/ med eventuelt litt ris.

- Proteiner til frokost, putt gjerne pulver i grøten, cottage cheeese, mager kesam, egg..

- Pasta er et veldig behandlet produkt, kan byttes ut med mer grønnsaker/ris

Du kan gjerne øke kaloriene også da dette bare ga rundt 1700kcal :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

La til noen fler tips etter du hadde kommentert :)

- Bytt ut mellommåltidene med et skikkelig måltid som inneholder en god proteinkilde (kjøtt/ hvit fisk) og grønnsaker/ med eventuelt litt ris.

- Proteiner til frokost, putt gjerne pulver i grøten, cottage cheeese, mager kesam, egg..

- Pasta er et veldig behandlet produkt, kan byttes ut med mer grønnsaker/ris

Du kan gjerne øke kaloriene også da dette bare ga rundt 1700kcal :)

Flott, takk! Til frokost spiser jeg havregryn, rosiner og melk. Ikke noe grøt. Men jeg kan kanskje spise et hardkokt egg ved siden av? Ellers spiser jeg mye ris og grønt. Tror jeg skal redigere orginal posten litt =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott, takk! Til frokost spiser jeg havregryn, rosiner og melk. Ikke noe grøt. Men jeg kan kanskje spise et hardkokt egg ved siden av? Ellers spiser jeg mye ris og grønt. Tror jeg skal redigere orginal posten litt =)

Jeg pleier å ha en/to scoops med protein oppi også, da blir det sjokogrøt! Kjempegodt :) Du kunne med fordel droppet rosinene til grøten også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bah, rosiner er det eneste som gjør havregryn fristende! =)

Putt en scoop med sjokoprotein oppi, det er godt! :D

Anbefaler at du logger maten din i en uke på f.eks www.diett.no så ser du hva du får i deg :)

Legg deg på 2,5g/kg (med din vekt blir det 195g) protein og resten kan du fordele som du vil mellom fett og karbohydrater..

Og så kan du ta en titt på Fitnessbloggen sin kalorikalkulator som ligger på facebook siden deres, der kan du regne ut hvor mye kcal du ca. trenger på en dag :) Og ut ifra det kan du legge deg på et lite underskudd så du går ned i fett%

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Bytt ut mellommåltidene med et skikkelig måltid som inneholder en god proteinkilde (kjøtt/ hvit fisk) og grønnsaker/ med eventuelt litt ris.

Har det noe å si om fisket kjøttet er rødt eller hvit eelise? :)

Nei, det tror jeg ikke, men har ikke peiling på rødt kjøtt, så vet egentlig ikke.. Men jeg spiser iallefall mest hvitt kjøtt pga. jeg ikke er glad i rødt kjøtt :) smak og behag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor så liten lunsj? Spis deg heller skikkelig god og mett til lunsj, så slipper du diverse mellommåltider. Jeg spiser lett en salat bestående av to egg, to bokser tunfisk, nøtter og masse grønt til lunsj. Rosiner og riskaker er tipp topp rett etter trening! Og hva med å bytte ut et mellommåltid med mager kesam eller cottage cheese med kanel og bær?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...