Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg har testet beina mine på løplabbet tidligere fikk joggesko som passet til meg, men jeg husker jo ikke hvilken pronasjon jeg har!:p Har prøvd å søke opp Adidas-skoene mine, men finner de ingen plass..

Ta opp ett par gamle sko, og så ser du hvordan du sliter dem.

Sliter du dem normalt har du normal pronasjon, sliter du dem på utsiden har du underpronasjon og sliter du dem på innsiden har du overpronasjon

Hva er pronasjon? | Oslo Sportslager

Fortsetter under...

Herregud, fant dem nå! Link her :)

Ah, de er for deg med normalpronasjon - så egentlig vil de fleste løpssko passe deg pronasjonsmessig, men du må tenke på demping og passform. Alternativer til Adistar Ride er Asics Gel Nimbus eller mizuno. Mizuno har mange gode løpssko for normalpronering, men selv sverger jeg til Asics. De har også en modell to hakk over Nimbus, men den ligger på 2200,- i veil.pris, mens Nimbus er mer enn bra nok. Husker ikke helt veil.pris der, men vil tippe at du får den frår 12-1300 kroner på ymse sportslager (samt mye billigere på nett).

Ah, de er for deg med normalpronasjon - så egentlig vil de fleste løpssko passe deg pronasjonsmessig, men du må tenke på demping og passform. Alternativer til Adistar Ride er Asics Gel Nimbus eller mizuno. Mizuno har mange gode løpssko for normalpronering, men selv sverger jeg til Asics. De har også en modell to hakk over Nimbus, men den ligger på 2200,- i veil.pris, mens Nimbus er mer enn bra nok. Husker ikke helt veil.pris der, men vil tippe at du får den frår 12-1300 kroner på ymse sportslager (samt mye billigere på nett).

Tusen hjertelig takk for svar!!:D Forslagene din er notert, så skal se om det blir noen nye sko i løpet av uka! Jeg har ganske smal fot så må ut på en prøverunde;) Takk igjen for svar! Du har jo peiling jo!:D

Tusen hjertelig takk for svar!!:D Forslagene din er notert, så skal se om det blir noen nye sko i løpet av uka! Jeg har ganske smal fot så må ut på en prøverunde;) Takk igjen for svar! Du har jo peiling jo!:D

Da er det muligens at Mizuno har bedre passform, selv om Nimbus er smalere i forfoten enn de andre modellene til Asics. :p Adidas er jeg usikker på i forhold til de andre, for er personlig ikke superfan av skoene deres. Men, hver sin fot. :D

Haha, slik går det med 5-6 år på Sport 1 på baken! Lykke til med skoprøving, og vurder sterkt ulike toppmodeller. Dempingen på de er en drøm og vil gi deg en helt annen løpsopplevelse. :D

Annonse

Veldig mange bra svar her, men husk å vaske skoene på 30 grader i ny og ne. Ha gjerne to sko du bytter mellom, og dessuten å gå med skoene til vanlig er særdeles dumt, da de slites utrolig kjapt da, synd men sant.

Jeg har hatt mine sko fra januar 2012 og har løpt nesten 1000 mil med dem nå uten at dem er slitte, det har noe med hvordan du tar vare på skoene og hvor bra steg du har.

Da er det muligens at Mizuno har bedre passform, selv om Nimbus er smalere i forfoten enn de andre modellene til Asics. :p Adidas er jeg usikker på i forhold til de andre, for er personlig ikke superfan av skoene deres. Men, hver sin fot. :D

Haha, slik går det med 5-6 år på Sport 1 på baken! Lykke til med skoprøving, og vurder sterkt ulike toppmodeller. Dempingen på de er en drøm og vil gi deg en helt annen løpsopplevelse. :D

Jobber du i skobutikk eller noe? :)

God på sko for overpronasjon..u know any? :)

Veldig mange bra svar her, men husk å vaske skoene på 30 grader i ny og ne. Ha gjerne to sko du bytter mellom, og dessuten å gå med skoene til vanlig er særdeles dumt, da de slites utrolig kjapt da, synd men sant.

Jeg har hatt mine sko fra januar 2012 og har løpt nesten 1000 mil med dem nå uten at dem er slitte, det har noe med hvordan du tar vare på skoene og hvor bra steg du har.

Jeg har brukt skoene så og si hver dag både på skole, jobb og trening, så det er sikkert derfor de er helt kaputt. Da hjelper det uansett lite at man behandler dem fint, eller hva?:) Når det komme til løpssteg så har jeg neppe noe i ypperste klasse:p

Jeg har brukt skoene så og si hver dag både på skole, jobb og trening, så det er sikkert derfor de er helt kaputt. Da hjelper det uansett lite at man behandler dem fint, eller hva?:) Når det komme til løpssteg så har jeg neppe noe i ypperste klasse:p

At du bruker dem så mye har nok noe å si på levetiden, MEN som ei lenger opp skrev, sko trenger hvile. Så om du har mulighet til å kjøpe et par til, hadde det hjulpet drastisk.

Jobber du i skobutikk eller noe? :)

God på sko for overpronasjon..u know any? :)

Ja, eller i en sportsbutikk. :)

Jeg overpronerer selv og er uhyre fan av Asics sine Gel Kayano, disse er litt stive i pris, så du får en OK sko for overpronasjon som ligger to hakk under denne igjen. Husker bare ikke hva den heter i øyeblikket, men ligger under Nimbus i nivå. Gel Kayano ligger på 1900,- veil.pris hos Sport 1, men vet at blant annet XXL fører disse en god del billigere. Men det skal sies, har du først prøvd en Kayano på et par løpeturer, går du aldri tilbake til noen andre sko. :p I tillegg kan det nok være lurt å prøve de i en butikk først for å se om passformen er riktig for din for, også evt bestille via nett. Joggeshop.no er en side fra Danmark som selger mye treningssutstyr til en billigere penge. Toppmodellen til Adidas skal også være for overpronasjoen, lurer på om den heter så mye som Adistar Salvation. Vet om mange som er fornøyde med denne.

Ser noen har anbefalt å vaske skoene på 30 grader over her; ja, kun ved håndvask. Vaskemaskin reduserer dempingen i skoene - så det er verdens største fyfy for joggesko. :)

• 2 uker senere...

Jeg tenker å ta meg en tur for å sjekke hvordan beina mine er, men jeg får ofte veldig vondt bak på hælene og under og fremme på samme punkt på det bilde som ble lagt ut tidligere i tråden. Jeg bruker joggesko på jobb, siden jeg går masse eller står hele dagen. Er det noen med veldig gode forslag til et par eller to som jeg kan bruke i denne sammenhengen?

De jeg har nå er både utslitt og ikke så god til akkurat denne type ting.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...