Gå til innhold

Vondt i underarmen under markløft ????


Dea

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg sliter med det samme og har hat problemer med å øke fordi jeg har så vondt. Har prøvd å jobbe med å holde enda hardere, og det hjelper, men det er fortsatt utrolig vondt på den 8 repetisjonen.

Men om det er bare av og til på deg så kan vel det å knipe enda hardere med hendene hjelpe mye?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var/er skikkelig svak i underarmene grunnet diverse problemer, men det har blitt betraktelig mye bedre etterhvert. Holdt på å dø i armene de første ukene jeg begynte med rumensk mark, men nå går det faktisk mye bedre. Det hjalp veldig å bruke sånn grep hvor den ene hånda holder motsatt vei av den andre.

Kanskje du holder for hardt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvor på underarmen? Kan jo være betennelse. En løsning kan være å begynne med straps men da vil også grepsstyrken tape seg.

For min del så stråler det fra albuen og nedover på forsiden av armen. Så betennelse er mulig, men blir ikke å dra til legen før etter eksamen som da blir en gang i juni.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For min del så stråler det fra albuen og nedover på forsiden av armen. Så betennelse er mulig, men blir ikke å dra til legen før etter eksamen som da blir en gang i juni.

Etter min erfaring er leger helt ubrukelige i tilfeller med senebetennelse. Sleit med det i mange år før en jeg traff på en riktig kiropraktor.

Tøy armen mye men ikke for hardt. Jeg tror nok straps vil være en god løsning for mange av dere siden dere sikkert ikke skal trene styrkeløft eller vektløfting :) Korriger meg om jeg tar feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Etter min erfaring er leger helt ubrukelige i tilfeller med senebetennelse. Sleit med det i mange år før en jeg traff på en riktig kiropraktor.

Tøy armen mye men ikke for hardt. Jeg tror nok straps vil være en god løsning for mange av dere siden dere sikkert ikke skal trene styrkeløft eller vektløfting :) Korriger meg om jeg tar feil.

Ja, helt enig med dette med leger. Men må til lege for å få henvisning til fysio, som evt kan sende meg videre. Legen min bruker å være ganske flink på å sende videre på fagfelt hun ikke er god på så regner med at det skal gå fint. Bare kjedelig at det ikke blir før i juni en gang.

Er flink med å tøye armen og å masere de punktene som er vonde, men foreløpig har ikke det gitt meg noe resultat. Har i tillegg prøvd å trene opp underarmene så at det ikke skal stå på det når jeg kommer til lege/fysio. Har selv tenkt på straps, men det er som du sier at grepet blir svekket og jeg er i tvil om det vil være det riktig. Men det er til vurdering.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, helt enig med dette med leger. Men må til lege for å få henvisning til fysio, som evt kan sende meg videre. Legen min bruker å være ganske flink på å sende videre på fagfelt hun ikke er god på så regner med at det skal gå fint. Bare kjedelig at det ikke blir før i juni en gang.

Er flink med å tøye armen og å masere de punktene som er vonde, men foreløpig har ikke det gitt meg noe resultat. Har i tillegg prøvd å trene opp underarmene så at det ikke skal stå på det når jeg kommer til lege/fysio. Har selv tenkt på straps, men det er som du sier at grepet blir svekket og jeg er i tvil om det vil være det riktig. Men det er til vurdering.

Bare kjør straps helt til armen blir bra igjen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...