Gå til innhold

Idemyldring for organisert utetrening ala Strongman


Gjest Jester

Anbefalte innlegg

Gjest Jester

Har vurdert å prøve å dra med meg en vennegjeng på litt god gammeldags utegym, men i stedet for å jogge osv så hadde jeg lyst å legge det opp litt som øvelser man finner i strongman. Slik at jeg som hater cardio kan få litt cardiotrening, og vennene mine rørt musklene litt. Pluss sol på kroppen og sosialt samvær med en engangsgrill osv. Men jeg trenger forslag til øvelser som kan la seg gjennomføre uten store transporter av utstyr eller investeringer.

Sålangt har jeg kommet fram til.

Dytting av bil, evt trekking om man får laget noe selesystem av et slepetau

Farmers walk eller bæring av stein på noe vis.

Hantelpress, mulig jeg får tak i en gammel hantel

100m sprintintervaller

Slike ting, noen forslag?

Har et par grusbaner jeg tror er brukanes, så går sikkert å ta litt chins på tverrligerne i målene også.

Alle innspill velkommen,, og grunnen til at jeg har tenkt strongman lignende øvelser er at det er nytt for mange, morsomt, og blir aldri å få folk med på å stå i ring å kjøre burpees osv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Konebæring! Evt med hverandre om kona er for lett. Jeg prøvde med Mette på fylla og det var supergøy. (Don't ask.)

I tillegg synes jeg det å gå trillebår og å hoppe bukk over hverandre er svært så undervurdert som kardio. Det ville det vært ganske underholdende å se store brautekarer gjøre også. Mulig dere kan tjene litt på billettsalget så dere kan få kjøpt litt diverse utstyr også :rofl:

EDIT: Og sekkeløp ffs! Jeg kan sende dere noen solide kaffesekker!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jester
Konebæring! Evt med hverandre om kona er for lett. Jeg prøvde med Mette på fylla og det var supergøy. (Don't ask.)

I tillegg synes jeg det å gå trillebår og å hoppe bukk over hverandre er svært så undervurdert som kardio. Det ville det vært ganske underholdende å se store brautekarer gjøre også. Mulig dere kan tjene litt på billettsalget så dere kan få kjøpt litt diverse utstyr også :rofl:

EDIT: Og sekkeløp ffs! Jeg kan sende dere noen solide kaffesekker!

Mye kreativt, men det med trillebår var ikke nødvendigvis så dumt om man får tak i store tunge steiner man er nødt å laste oppi underveis og gå med!

Konebæring tror jeg er litt avskrekkende, og konekasting krever tjukkas. Konepress kunne kanskje være et alternativ, om man fant press-villige kone emner :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Jester
Tau rundt livet, fest enden i et traktor dekk på en grusbane, løp til du spyr.

Det har jeg tenkt på, om jeg finner et traktordekk gratis som ikke er så stort at det er trøbblete å ta med seg samt lagre/oppbevare

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har jeg tenkt på, om jeg finner et traktordekk gratis som ikke er så stort at det er trøbblete å ta med seg samt lagre/oppbevare

Du kan jo evt få tak i et par brukte dekk+stålfelger til vanlig bil, hvis du binder sammen fler vil det jo bli endel og trekke på. antakeligvis mye lettere og frakte med seg og. får sykt pump i låra av det der iaf, holdt på med det før når jeg gikk på skøyter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye kreativt, men det med trillebår var ikke nødvendigvis så dumt om man får tak i store tunge steiner man er nødt å laste oppi underveis og gå med!

Konebæring tror jeg er litt avskrekkende, og konekasting krever tjukkas. Konepress kunne kanskje være et alternativ, om man fant press-villige kone emner :p

Jeg tenkte mer på det "å gå trillebår" som i at den ene personen går bak og holder beina dine oppe mens du går bortover på armene. Men å gå med trillebår er heller ikke dumt. Sett et par karer oppi båra så har du ustabilitet i vekten også, mye tyngre og underholdende å flytte rundt på. ;P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...