Gå til innhold

Bulking etter sommeren! Kcal/trening?


Gjest Ukjent666

Anbefalte innlegg

Gjest Ukjent666

Da er tiden å så "smått" begynne å tenke fremover etter sommeren. Er 175cm høy og ca 85kg for tiden. Men tenker jeg må "BULKE" får å få litt muskler etter sommeren.

Tenker å starte på 3000kcal?lavt? eller? Med mye fokus på proteiner osv!:)

Er det 5x5 som gjelder i en sånn periode? Eller vil det være dugelig med 8-12 for å bygge å evt mikse? Noen erfaringer til dere som har bulket før?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Alt fra PHAT, Westside Barbell, 5 x 5 Starting Strength/Madcow...

3000 kcal er jo rundt 200 kcal mer enn vedlikehold circa. Det ser jo bra ut.

Jeg ville heller økt for hver uke eller noe, og ikke starte på for MYE med engang utifra min erfaring.

Problemet er jo det blir veldig stress å legge på seg for mye på bulk. Da blir dietten veldig fort hard, og ikke alle takler det.

Er selv kroppstype endomorph, og har veldig lett for å legge på meg så vil helst unngå bulk ihvertfall over lang tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ukjent666
Alt fra PHAT, Westside Barbell, 5 x 5 Starting Strength/Madcow...

3000 kcal er jo rundt 200 kcal mer enn vedlikehold circa. Det ser jo bra ut.

Jeg ville heller økt for hver uke eller noe, og ikke starte på for MYE med engang utifra min erfaring.

Problemet er jo det blir veldig stress å legge på seg for mye på bulk. Da blir dietten veldig fort hard, og ikke alle takler det.

Er selv kroppstype endomorph, og har veldig lett for å legge på meg så vil helst unngå bulk ihvertfall over lang tid.

Må bare spørre: "Endomorph"?(prøvde å lese om det, men vil gjerne ha det fra deg og^^) Ja, planen er å finne et tempo som ikke gjøre at jeg legger på meg, men at jeg øker mye i styrke. Har vel ALLTID ligget i underskudd hele livet når det gjelder "sunn" mat osv.. Når jeg var på mit beste 3-5fotballtreninger +3styrkeøkter.. Gikk det vel også ned en god del brus/karbs og "digg"... Så tenkte en mer "ren måte" nå!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil anbefale deg 5x5 med et relativt høyt matinntak, hvis du titter på loggen min på bildene så ser du godt hvor effektivt det har vært for meg ihvertfall. er 2.5mnd mellom bildene.. Matinntaket på treningsdager lå på 3.500-4000kcal. jeg er 181cm 105-110kg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting som jeg ikke syns henger på greip og at folk lager helvette for seg selv hvert år. Er at mange går på diett mot feks sommern for å se i bedre form ut. Og når høsten kommer hiiiver man i seg ALT for mye mat og legger på seg, for så å lage ekstra arbeid til sommern. Hva med å ha god form året rundt istede? Altså på "bulk" ikke et seg ihjel men bare ha akkuratt overskudd.

Helt greit å starte på 3000kcal for så å se åssn vekta og kroppen reagerer. Deretter justere oppover til man får en fin vektoppgang (ikke mange kg i mnden).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Ukjent666
En ting som jeg ikke syns henger på greip og at folk lager helvette for seg selv hvert år. Er at mange går på diett mot feks sommern for å se i bedre form ut. Og når høsten kommer hiiiver man i seg ALT for mye mat og legger på seg, for så å lage ekstra arbeid til sommern. Hva med å ha god form året rundt istede? Altså på "bulk" ikke et seg ihjel men bare ha akkuratt overskudd.

Helt greit å starte på 3000kcal for så å se åssn vekta og kroppen reagerer. Deretter justere oppover til man får en fin vektoppgang (ikke mange kg i mnden).

Er det som er planen;) første året jeg er "skikkelig" med i dette med diett/bygging osv... Hvor jeg skal prøve å satse mer:) Så er greit å lage en liten plan ihvertfall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...