Gå til innhold

Fredagsdips!


Linjemannen

Anbefalte innlegg

For mange år siden var jeg en sterk og veltrent mann. Løftet tungt og mye. Siden begynte jeg med andre ting. Slappe av, sitte i sofaen, spise wienerbrød... Så ble jeg dradd med på et helsestudio (jepp, det var det det ble kalt...!) og gikk noen runder blant apperatene og så langt og lengselsfult etter frivektene... Skuffende - ingen vekter. Jeg tror jeg bestemte meg akkurat da - "Dette blir det ikke noe av." Og det gjorde det jo heller ikke, men før jeg gikk fikk jeg øye på et Dips-stativ og det hadde jeg hørt om, men aldri før prøvd. Jeg gikk bort og med stor selvtillit og en suksessfylt fortid bestemte jeg meg for å ta noen. Sånn bare for å ha prøvd, liksom.

Klarte ikke en eneste en.

Dette er mange år siden nå, men jeg begynte å trene vekter igjen nå ved nyttår. Denne gang med min gamle treningspartner - Storebror. Han er sterk som et fly og fikk meg igang igjen. Ikke noe apparatdilldall, men tunge løft med vekter. Styrkeløftklubb, gamle hantler, gode stativ og ikke noe staffasje. Men en ting hadde de der som jeg ikke hadde ventet meg. Et Dips-stativ...

Jeg har gått i store omveier rundt det og latt som om det ikke var der, men igår gav jeg f... Klatret opp, festet grepet, løftet beina og senket meg ned og prøvde å presse meg opp igjen. Yeah..! Gikk som en kule. En til? Jepp.. Enda en? Jepp... Og slik gikk det - tok seks stykker på rappen.

Kjempegøy var det og fredagen er enda litt bedre bare av den grunn for meg ikveld!

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Knallbra! :D Deilig å se resultatene komme igjen? :)

Joda, det er en slags "revival". Det er utrolig kjekt og du skal ikke se helt bort ifra at jeg oppretter en logg etterhvert. Noen gamle må jo på sett og vis gjøre krus på uttrykket "de gamle er eldst". I så måte vil det nok fortsatt gå noen måneder - jeg kan jo ikke bringe skam over en hel generasjon, så jeg får vel løfte en stund til og få litt trøkk på det før jeg peprer dere med pastellfarger fra åttitallet og Rick Astley, en pur ung Madonna, rosa magebelte og yappetidenes frittflytende champgne...

Nei, det får vel nøye seg med fokus på Dips og Chins, tunge vekter og skråmuskulatur på magen til å begynne med...

;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, det er en slags "revival". Det er utrolig kjekt og du skal ikke se helt bort ifra at jeg oppretter en logg etterhvert. Noen gamle må jo på sett og vis gjøre krus på uttrykket "de gamle er eldst". I så måte vil det nok fortsatt gå noen måneder - jeg kan jo ikke bringe skam over en hel generasjon, så jeg får vel løfte en stund til og få litt trøkk på det før jeg peprer dere med pastellfarger fra åttitallet og Rick Astley, en pur ung Madonna, rosa magebelte og yappetidenes frittflytende champgne...

Nei, det får vel nøye seg med fokus på Dips og Chins, tunge vekter og skråmuskulatur på magen til å begynne med...

;)

Vi kan jo starte opp en geriatrisk avdeling på forumet og vise kidsa hvor skapet skal stå? :rofl:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Annonse

Haha flott historie :D Husker mitt møte med "Dips stativet"

Jeg var 17 år og fått pappa til å invistere 5000 kr for 1år gym medlemskap ( Ripoff friskuset!)

Men fortsatt den beste investeringen jeg har gjort :)

Etter noen mnd med trening og hadde fått start veldig bra framgang på både løft og kropp. Hadde til å med bra V rygg uten å trene rygg :p ( Heldige gener)

Jeg så en gutt som som gikk siste året henge en 10kgs manual i belte og startet å ta dips!

Faen så sykt fett det så ut! Så jeg bestemte meg for å selv prøve , uten vekter og kun med min egen vekt på 70kg.

Joda 5-6 rep, Dette gikk jo bra og ble fort favoritt øvelsen min :)

Det gikk 1.5år med "Noob" trening trening på vidregående, 1 år med litt av og på trening i militære + 1.5 år and counting med trening på Høyskolen..

Ser nå tilbake på de 10kiloene i belte som skapte fascinasjonen min rundt Dips..Nå tar jeg selv 75kg ekstra i Dips og veier 72kg :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...