Gå til innhold

Gjør jeg dette riktig? (low cal)


Uune

Anbefalte innlegg

Hei! :)

Jeg er ei jente på straks 22 år fra nord. 174 høy og 91 kg.

Fikk ett vendepunkt i påsken når jeg besøkte familien sørpå, hvor jeg b.la har en lillesøster på 8 år som begynner å bli alt for kraftig. Nå vil jeg være ett godt eksempel for alle mine 3 søstre og har bestemt meg for å gå ned 17 kg på 12 uker.

Jeg er ikke spesielt feit, men er kraftig bygd og har nesten bare muskler i lår og legger (som jeg ikke får bort) såkalte fotballbein.

Nå lurer jeg bare på om dere der ute har troa på at jeg klarer det på denne måten.

Hvilke endringer må jeg evt. gjøre?

Jeg har ett dagelig inntak på 1100 kcal, det er vel ca 1300 kcal mindre enn jeg trenger.

Ligger nå på rundt 100g protein om dagen, men har bestilt proteinpulver for å få i meg mere av det.

Og ca 50g fett og 80g karbo.

Typisk måltidsplan:

Frokost: Grovt brød med makrell i tomat, ett glass skumma melk og en ss tran

Mellommåltid: Salat

Middag: Kyllingfilet og wok

I tillegg så har jeg ME (kronisk utmattelsessyndrom) så jeg kan ikke trene alt for hardt.

Her jeg bor finnes det også bare ett treningssenter, som er svindyrt!

Men vi har masse fjell og flotte strender, så jeg går tur hver dag og på fjellet 1-2 dager i uka.

Annenhver dag trener jeg med manualer hjemme, siden jeg er i så dårlig fysisk form blir jeg veldig fort støl og jeg vil jo ikke ødelegge musklene heller!

Håper noen flinke folk der ute vil hjelpe meg så jeg ikke sulter for ingenting ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vel, sommeren nærmer seg med stormskritt!! Og jeg vil føle meg fin i bikini for en gangs skyld :) Jeg ser ikke på det som en slankekur. Dette kostholdet skal jeg holde, bare øke kcal til ca dagsbruk når jeg er fornøyd med kroppen :) Det eneste som er "drastisk" nå er alkoholforbud! ettersom jeg jobber som bartender, hehe.. Men jeg er veldig motivert og har holdt på i noen dager nå! Å når jeg først har klart å finne motivasjonen så må jeg utnytte den! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du ikke "ødelegger" musklene,vil du ikke kunne bygge ;)

Skal du spise så lite er styrketrening ett must for å beholde mest mulig masse og siden du ikke kan trene så hardt, kanskje dropp kardioen om dette er slitsomt ? Fokuser heller på kostholdet.Du trenger ikke å sulte på dietten, spise mye mager fisk/kylling/kjøtt + grønnsaker.

(Du må kanskje øke protein inntaket litt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor prøver du ikke low-carb? Mye lettere å holde seg til i og med at du faktisk blir mett, til og med på lite kcals. Spiser du 100g protein, 80g fett og får i deg carbs fra grønnsaker så ligger du ganske lavt på kaloriene samtidig som du beholder underskuddet ditt. Jeg ligger på 140g protein og 140g fett (ca. 1800 kcal) og blir stappmett, glad og fornøyd samtidig som jeg går ned i vekt. Så det anbefales på det sterkeste.

Syns du skal være fornøyd med muskulatur i lår og legger, det er kjempepent! Så jobb heller med å bygg en sterk overkropp enn å prøve å få bort lårene og leggene. Og musklene dine har bare godt av å bli støle, det er et tegn på at du har gjort noe bra! Du kan fint trene mens du er støl også, bare tren andre muskelgrupper. Når du får i deg tilstrekkelig protein holder de seg fine og faste :)

Flink du er som går så mye turer! Bare ta deg god tid og kos deg med det, og heller dra på litt mer med styrketreningen. Styrke skal ikke ta så langt tid å utføre, det skal være intenst, tungt (kanskje litt mindre tungt siden du har ME) og du skal bli fort ferdig!

Hvor i nord er du fra? Syns du er veldig flink som har bestemt deg og satt deg mål til sommeren, det har jeg og! ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...