Gå til innhold

Konkurranse mellom meg og en kamerat! Feedback?


ram88

Anbefalte innlegg

Hei kjære byggere!

Har inngått et veddemål med en kamerat her, om hvem som er i best form 31. mai 2012.

Han skal leve nesten kun på grønnsaker (han er litt hippie og ikke så veldig god treningserfaring) og jeg skal ta en diett (start 1 mars tenker jeg, og kommer nok til å poste dietten her også. Prøvd den en gang før og den funket veldig, veldig bra.)

Konkurransen er som følger:

3 mål på konkurransen

1, Utseende (her hører vi med folk som ikke kjenner oss så godt, evt poster bilder her)

2, Utholdenhet (svømme 500 meter, raskest)

3, Styrketest (relativ muskelstyrke) i følgende øvelser

* Knebøy

*Markløft

*Chins

*Benkpress

Så vinneren er den som har sterkest 10 RM, hvem som får best feedback på bilder 31 mai, samt svømmer 500 meter raskest.

Jeg har prøvd å fortelle han at man ikke kan trene seg til å bli "proff" i både en utholdenhetsgren og en styrkegren, (eks, maraton og bodybuilding) men jeg gikk med på 500 meter svømming.

Hvordan synes dere opplegget ser ut og om dere har noen kommentarer?

Informasjon om meg og min treningsbakgrunn kan komme på en evt neste post :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jai, gleder meg til svømminga! det må bare filmes. 500 meter en greit lang distanse om du ikke er vant med svømming ;)

Du kan fint løfte imponerende vekter og svømme relativt kjapt, med tanke på tiden dere har på dere så er det ingen av dere to som når toppen uansett så her er jeg enige med kondisjonsdelen ;)

Hva mener du relativ muskelstyrke? Hvem som løfter tyngst vekt, eller hvem som løfter tyngs ifht til egen kroppsvekt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg er enig i at 500 meter er langt, men han ville ha med en god utholdenhetstest også.

Relativ muskelstyrke mener jeg hvor sterk man er ift egen kroppsvekt.

Nå skal det sies at "ingen skal nå toppen" her, men jeg sa bare at man ikke kunne trene så mye volumtrening om man ville bli ekspert i en utholdenhetsidrett eller omvendt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg er enig i at 500 meter er langt, men han ville ha med en god utholdenhetstest også.

Relativ muskelstyrke mener jeg hvor sterk man er ift egen kroppsvekt.

Nå skal det sies at "ingen skal nå toppen" her, men jeg sa bare at man ikke kunne trene så mye volumtrening om man ville bli ekspert i en utholdenhetsidrett eller omvendt :)

Hvorfor ikke? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Ja, Eirich. Mye mulig at vi burde gjort det på en litt annerledes måte, men.

Tenker i alle fall å starte programmet i dag.

1. Knebøy

2. Markløft

3. Benkpress

4. Chins

Har litt lyst til å følge disse retningslinjene fra denne artikkelen: http://fitnessbloggen.no/intensitet-og-volum-gir-best-resultat/

Men er ikke helt sikker på om jeg har forstått opplegget helt riktig.

La oss ta knebøy som et eks:

HIT: Her kjører jeg da 7 reps, til failure. Så har jeg 10 sek pause og kjører på med samme vekt, så tar jeg så mange jeg klarer. La oss si at dette er 4 reps. Så har jeg nye 10 sek pause og klarer 2 reps og så er jeg ferdig. Er dette riktig oppsett?

Skjønner meg ikke helt på diagrammer osv, så oppdelingen av programmet forstår jeg ikke helt. Diagrammer kan brenne :p

EDIT: Men vet ikke helt om det er riktig (og eller bra?) å kjøre den type intensitet på så store baseøvelser. Utifra programmet som er i HIT og volumprogrammet, så virker det som at det er litt flere isolasjonsøvelser og ikke så mange baseøvelser på èn dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Testdag:

(Det er blitt forandring i planen. Målet er nå å få en sterkest 5 RM)

Oppvarming: 7 min på tredemølle. 1 min på 8 km/t, 5 min på 10 og 1 min på 8.

Markløft: Spesiell oppvarming- 30 kg x 22 reps

Første sett: 110 kg x 5. Her kunne jeg nok klart èn til. Gud vet hvorfor jeg ikke gjorde det.

Knebøy: Spesiell oppvarming- 30 kg x 20 reps

Første sett: 110 kg x 2. Dette var litt tungt, så jeg tok av 10 kg.

En god pause på 3 min, pluss/minus.

Andre sett: 100 x 6

Benkpress: Spesiell oppvarming- 20 kg x 30 reps

Første sett: 70 kg x 7.

Så her klarer jeg mer.

Vekten min er +- 77 kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...