Gå til innhold

Hjelp til å finne godteri erstattning!


Myralill

Anbefalte innlegg

Hei jeg er ei 21 år gammel dame, jeg har alene omsorg for en jente på 2 og et halvt år.

Jeg har virkelig begynt å bli redd i det siste.

Jeg er veldig rar, jeg får tvangstanker om at jeg MÅ kjøpe godteri eller potetgull i butikken.

Det er som om jeg ikke klarer å gå i kassen uten å ta ett eller annet.

Jeg tror dette har med at jeg skal være på den "sikre" siden, hvis jeg måtte ønske noe søtt eller salt så har jeg det.

Tingen er at jeg sjelden faktisk spiser dette men datteren min finner hyllene og jeg skal være helt ærlig å si jeg ikke klarer å ta kampen mot henne etter en lang dag.

Dette ødelegger jo dagsrytmen hennes, hun får skikkelig sukkerkick på kvelden.-.-

Så nå har jeg bestemt meg jeg MÅ slutte med å kjøpe inn dette tullet og kaste alt jeg har nå.

Men får å klare dette må jeg klare å bli kvitt tankene om at jeg ikke har noe godt hjemme.

Så jeg hadde håpet på at noen kunne ha noen oppskrifter på noen sunne muffins (både søte og salte), kanskje noen sunne dessert forslag og kanskje noen forslag på hva som kan erstatte potetgull(litt vanskelig med nøtter siden jeg er litt redd for å gi henne det enda).

Jeg vil at datteren min skal få en sunn og god oppvekst, ikke få i seg all den driten som er i ferdigmat og godteri.

Hun er på ingen måte noen overvektig unge, hun er veldig aktiv men jeg vil endre vanene nå siden barn i denne alderen tar det til seg og det blir normalt for dem.

Vil ikke vente til hun er 6-7 og hun har blitt avhengig av alt sukkeret og fettet.

Vi spiser en del frukt men det blir mest å spise av pakkningen, lager ikke det til på en fin og fansy måte.

Så det hadde jo vært litt morsomt med ideer på gode eller fansy fruktsalater.

Alle råd og tips er gledelig motatt!

(Ps. Bilder til insperasjon hadde vært fantastisk!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fruktsalat er jo kjempegodt! Kutt opp frukten du liker (gjerne sammen med bær). Server med grovhakket mørk sjokolade og hakka valnøtter (til deg selv, hvis du liker det) på siden. Kan serveres med både vanliljesaus, fløte, piska krem, h-melk eller uten tilbehør :) Det som er så flott med fruktsalat er at du kan lage enkle salater til hverdags og litt mer avanserte i helgene.

Ååå, nå fikk eg lyst på fruktsalat!

Ellers er jo smoothie også veldig godt! Og vaffler kan jo også lages i sunne versjoner. Bare fantasien som setter grenser :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan jo bare si en ting-Kristine weber:D på kriweb finner du masse oppskrifter på sunn bakst;) Jeg kan legge ut tips og oppskifter osv siden,men har ikke tid nå,men regner med at innen i morgen har masse folk her hjulpet deg godt også!:D Lykke til med den nye livsstilen og kjempe bra at du tar fatt i kostholdet så tidlig og vil lære barnet ditt å spise sunt:)! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...