Gå til innhold

Hva med oss som vil opp i vekt??


Benedicte

Anbefalte innlegg

Med en fettprosent på 13 % vil jeg gjerne litt opp i vekt...Jeg er 167 cm og veier 52 kilo. Jeg kunne godt tenkt meg hvertfall 3 kilo til! Jeg har logga maten min noen dager og ligger rundt 2500 kalorier hvis jeg gjør det rett. Jeg føler selv jeg spiser mye og forholdsvis sunt, skeier ut i helger og sånn innimellom hvis jeg har lyst...(alt med måte såklart...)

Så, hvordan skal jeg greie å gå opp i vekt? Jeg har lagt her i åresvis uten at det skjer noe! Jeg trener tunge styrke 3-4 ganger i uke og har en eller to kardioøkter med enten bakkeintervaller, gerilja kardio eller tabata.

Noen som har noen gode tips???

Målet er å bygge muskler men jeg syns det går seint!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Eneste måten å gå opp i vekt på er å ligge i overskudd. 2500 kalorier er kanskje ikke nok i ditt tilfelle. Om du syns det er vanskelig å få i deg nok kan jo gainer være en mulighet til å få i seg noen hundre kalorier ekstra om dagen.

Du trener mye kardio, og da kardio som er ment for fettforbrenning spesielt (intervaller osv). Så da er det jo ikke rart at du må spise mye for å gå opp i vekt.. Hva med å kutte litt i kardioen og heller ta deg rolige joggeturer osv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har tenkt på gainer ja...er vanskelig å få i meg nok...liker så godt intervaller! Men hvis jeg må kutte de for å få det til så får jeg bare gjøre det....Jeg tenker det blir lettere å bygge muskler hvis jeg legger på meg!

Det som er greia. Ligger du i overskudd har kroppen nok byggesteiner og det den trenger til å bygge muskler. Men når du bruker alt opp til kardio og lignende, så har ikke kroppen så mye igjen å bruke til muskelbygging.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som er greia. Ligger du i overskudd har kroppen nok byggesteiner og det den trenger til å bygge muskler. Men når du bruker alt opp til kardio og lignende, så har ikke kroppen så mye igjen å bruke til muskelbygging.

Akkurat som det er noe som mangler når jeg kutter ut kardioen....har jo lyst til å holde litt på kondisen også...sukk...men hvis det ødelegger for muskelbyggingen så er det verdt å kutte det ut...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som er greia. Ligger du i overskudd har kroppen nok byggesteiner og det den trenger til å bygge muskler. Men når du bruker alt opp til kardio og lignende, så har ikke kroppen så mye igjen å bruke til muskelbygging.

da må man bare spise litt mer så er det ingen fare for å gjøre begge deler!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat som det er noe som mangler når jeg kutter ut kardioen....har jo lyst til å holde litt på kondisen også...sukk...men hvis det ødelegger for muskelbyggingen så er det verdt å kutte det ut...

Trenger ikke kutte kardioen. Bare spis mer. Men om du ikke klarer det, så kan det være en idé å begrense kardioen litt ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ukjent666

Du er heldig.... :) Men som sagt: spis spis spis! Jeg vet de fleste som "alltid" har vært tynn sier "jeg spiser faen meg alt jeg kommer over osv".. Men det er simpelten IKKE nok! Og vet jeg du forstår, spis mye og mer! Så går du nok opp i vekt, legg vekk kardio;)keep it up! Så kommer du der du vil!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ja kanskje om man leser i mellom linjene :p

"Eneste måten å gå opp i vekt på er å ligge i overskudd. 2500 kalorier er kanskje ikke nok i ditt tilfelle. Om du syns det er vanskelig å få i deg nok kan jo gainer være en mulighet til å få i seg noen hundre kalorier ekstra om dagen."

Om ikke det er å si det rett ut vet ikke jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...