Gå til innhold

Forslag til treningsprogram?


Snuske89

Anbefalte innlegg

  • 2 uker senere...

Fortsetter under...

  • 3 uker senere...
3 eller 5 da?? ;)) jeg vil bygge ! Hvis du har sett bildene mine så kanskje du får litt innblikk? :)

Det er jo ikke nødvendig med 4-splitt for å bygge ;).

En 3-splitt med rygg/bein/bryst er imidlertid ikke dumt, men da bør du trene såpass ofte at du får kjørt musklene (bortimot) to ganger i uka. Frekvens er undervurdert, og 2-splitt og fullkroppsprogram er ikke bare for nybegynnere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hmm.. Vet ikke hvor mye klokere jeg ble, men tenker en 4 splitt ala : man - ben, onsdag - skuldre/ armer , torsdag - bryst , fredag - rygg. Hva tenker du? Har du sett matloggen/bildene?

Kikket så vidt innom tidligere i dag, men hvorfor skal folk trene så veldig forskjellig? :)

Grunnen til man bør trene hver muskel oftere enn en gang i uka, og grunnen til at jeg anbefaler høyere frekvens er følgende:

Etter at du har trent f. eks. bein, så er proteinsyntesen kun forhøyet i opp mot to dager etterpå.

Hvis du trener beina en gang i uka så vokser de kun i to av sju dager.

5-splitt og lignende fremheves av profesjonelle kroppsbyggere, og det funker for dem. Men det er fordi steroidene endrer forutsetningene. Proteinsyntesen vil for dem være forhøyet i mer enn de to dagene, og derfor får de gode resultater med 5-splitter. Men pga. det jeg har sagt vil 5-splitter være suboptimalt for naturlige utøvere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hørt det du sier før og det virker veldig logisk! ;) skal forsøke å sette opp en 3 splitt for heller å trene en dag kondisjon eller sykle, rask gange :)

Takk! Setter opp ett program idag så legger jeg det ut her. Kanskje jeg får litt freedback på Evt forandringer :) men du tenker at ben, rygg og bryst så vil armer og skuldre bli nok stimulert? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...