Gå til innhold

forvirret! Hjelp tiltrening og kosthold


Mia.h

Anbefalte innlegg

Er en jente paa 165 cm og veier 54 kilo,helt ok! Men trenger og stramme opp som bare det,hehe.Har jo lyst paa synlig muskler. hehe.Saa sitter naa og skal legge opp en plan for bade trening og kosthold. Har trent masse før,men det begynner og bli over 1 aar siden jeg trente bra. Saa er litt i taaka naa. Tittet litt paa den siden med Teningsprogram for nybegynnere?er den grei for meg da eller? og cardio selvfølgelig. Bør jeg kombinere cardio og vekter samme dag eller fordele det? Og da hvor lenge med cardio er aktuelt? Planen er 5 dager i uka. Og kosthold vet jeg endel om. Men ikke flink til den delen med protein. Hvordan er det med proteinshake, er det noe jeg bør ta? før eller etter trening? eller holder det med protein fra mat.hmm veldig forvirret. Mia

:p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Når det gjelder trening er vanlig splitt - program passelig for nybegynnere. Regner med det er det du har sett på?

Du kan kombinere rolig styrke med moderat cardio på slutten av økta, eller kjøre intervalltrening helst på styrkefrie dager.

Jeg synes det høres veldig mye ut i 5 dager i uken. Begynn rolig, så øker du etter hvert. Ei intervall økt og 20 min x 3 moderat kardio i uken synes jeg er nok til å begynne med. Da forbedrer du deg gradvis, i stedenfor å gå på en smell på grunn av overtrening.

Når det kommer til proteintilskudd så er det absolutt ingenting du må ta. Det holder med matprotein, så lenge du passer på å få i deg nok. Sliter du med å spise nok proteiner kan det være nyttig å skaffe seg et proteintilskudd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...