Gå til innhold

Flere nybegynnere her? :)


Gjest

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg skjønner ikke hvorfor mange er så i mot styrketreningsapparater. For meg er de kjempegreie å bruke, og spesielt når det er kjempefullt i frivektkroken.

Nettopp vært å trent skuldre og øvre del av rygg. Tenker jeg har vondt i morgen etter å ha kjørt fem sett a 10 repitisjoner på hver øvelse

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel det at på mange styrketreningsapparater trener du musklene alt for isolert og mister treningen av de små støttemusklene og sidemusklene som ligger rundt.

Ex i knebøy eller markløft trener du store muskelgrupper som er viktige, samtidig som du får med alt av småmuskulatur og "stabilisatormusklene", de du bruker for ågjøre øvelsen riktig som apparatene ville gjort for deg på en måte.

Men synes egentlig det er helt greit å bruke apparater på endel øvelser, det gjør jeg hver gang jeg trener. Selvom jeg merker at jeg bare vil gjøre mer og mer frivektsøvelser. Men enig med deg i at de ofte er opptatt :p

Hvorfor kjører du så mange sett?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel. jeg kjører to økter i uka med frivekter, og to økter med treningsmaskiner, rett og slett fordi jeg synes det er en grei forandring.

Når jeg trener med frivekter trener jeg tungt og få (8rep 3 sett), når jeg trener i apparater, så trener jeg mange og ikke fullt så tungt, men fremdeles så tungt at jeg må psyke meg opp for å klare de to siste i hvert sett. sikkert ikke riktig, men for meg funker det kjempebra. øker fort i styrke, og begynner å se gode resultater. Jeg har begynt å bli definert til tross for en del kroppsfett.

I tillegg så jogger jeg og driver med spinning og Body pump (har ikke blitt BP denne uka her da)

Alle treningsdagene så tar jeg planke, ryggøvelser og sit ups helt på slutten, og hver kveld før jeg legger meg så tar jeg push ups. jeg er nå oppe i 12 strake.

Jeg har også siste 8 ukene gått ned litt over 4 kg, så det er jeg fornøyd med :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bra du har funnet noe som funker for deg:) Selv synes jeg ofte frivektslvelsene er vanskeligere å gjennomføre siden det rett og slett er enklere å gjøre feil om man ikke terper på teknikken hver gang, spesielt som nybegynner, og når ingen kan rette på deg når du gjør feil pga for tunge vekter o.l.

Pleier også å variere antall sett etter hva jeg trener. Noen liker jeg å ta veldig få men veldig tunge repetisjoner på andre liker jeg å bygge meg opp til 10-12 reps med vekter sm gjør de siste rep'sene akkurat litt for tunge :p

Enig i at det er motiverende å se fremgang, personlig så varmer jeg opp med vektene jeg max'et med for 2 mnd siden, noe jeg synes er helt sykt :thumbsup:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehehe. Oppvarming er jeg veldig lite flink til. Det vil si. Jeg jogger en halvtime uansett hva jeg skal trene, bortsett fra før spinning, da. Også er jeg som regel litt forsiktig når jeg legger på vekter, så er kanskje litt for lett første omgang, men det er jo igjen fordi jeg mimrer tilbake til den gang jeg synes de vektene var tunge. hehe.

Jeg ser på singletene at jeg begynner å få litt mer skuldre, men pga en skulderskade, så vil venstre skulder alltid være litt mindre, dessverre....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har trent styrketrening og kondisjon 6-7 dager i uken fra januar av. Har hjelp av en PT til å sette opp program osv., men trener på egen hånd. Men kjenner meg igjen i TS sin bekymring om å gjøre øvelser feil, å huske navnene på de ulike øvelsene o.l. likevel. Tar meg derfor friheten av å kalle meg nybegynner jeg og :) Tror det tar litt tid å komme inn i, også spørs det jo litt om man bare "gjør som man får beskjed om" eller om man setter seg litt inn i styrketrening og muskelgrupper på egen hånd :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også helt fersk! :) Kjekt med loggbok, selv om jeg ikke har skrevet så ofte enda. Ellers så er det suuupermotiverende å ta bilde av seg selv, og klistre det opp alle veier. Mine henger på badet, på soverommet, bakgrunnsbilde på pc (ikke den jeg tar med på skolen;) osv.. Så hver gang jeg får et søtsug eller lyst til å skippe en økt ser jeg på bildene og tenker "ikke faen!". Det funker fjell for meg i hvert fall.

Reiser på ferie i begynnelsen av august, og målet er å føle seg vel i bikini. Ellers har jeg et av de 7 fjellene i Bergen rett utenfor huset, og før vinteren kommer skal jeg klare å jogge hele veien opp:)

Hvilke mål har dere satt dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilke mål har dere satt dere?

Mine første mål er:

Styrke:

Pushup på tærne (helt ned og opp)

Planken 1 min

Pullups og Chins kroppsvekt (en god stund fram i tid!)

Utholdenhet:

Sognsvann rundt uten stopp (3 km)

3 km på 15 min på mølle

Jogge 5 km u/stigning på mølle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mål til sommeren:

- 20 pushups på tærne (klarer nå 6)

- 150 kg benpress

- 1 hang up med full kroppsvekt

- Få mer markerte muskler (mindre fett, mer muskelmasse)

Hehe... tydeligvis litt trøtt.. var ett lite øyeblikk overbevist om at du skulle ta 150 i benKpress.... :p

Fine mål :) Lykke til!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...