Gå til innhold

Noen som vil fortelle om deres erfaringer ved vellykket vekttap?


Stine94

Anbefalte innlegg

Jeg lurte bare på om det er noen som kunne dele litt erfaringer om vellykket vekttap, og med det mener jeg for de som har greid å holde kiloene unna i ettertid også. For så vidt egentlig ikke så opptatt av vekttap, men mer det om det er noen som har greid å få den kroppen de har ønsket seg enten det er pga vekttap eller andre ting.

Hva gjorde dere? Når skjønte dere hva dere skulle gjøre?

Erfaringer på godt og vondt. Trenger litt inspirasjon :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 år :)

Jeg gikk ned 20 kg på et år. Veier nøyaktig det samme i dag som etter endt vekttap, men er mye sterkere enn for to år siden (har byttet ut fett med muskler).

Du må være motivert nok for det, ellers klarer du ikke å holde de gode vanene over tid.

Tren styrke og spis deg i kaloriunderskudd med nok proteiner. Mer komplisert er det ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres imponerende ut! Selv er jeg ikke ute etter å gå ned så mange kilo, i og med at jeg ligger på normal bmi. Men vil gjerne ha lavere fettprosent :) Er flink å trene, og trener opptil 6 ganger i uken styrke og løping..det har jeg gjort i 2 år og har før det vært aktiv padler. Jeg ser ikke de resultatene jeg vil ha og prøver å finne ut nøkkelen til suksess for meg. Jeg kan jo nevne at jeg kanskje ikke alltid er like flink til å spise sunt, men at det går litt i perioder som varierer fra sunnere til usunne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres imponerende ut! Selv er jeg ikke ute etter å gå ned så mange kilo, i og med at jeg ligger på normal bmi. Men vil gjerne ha lavere fettprosent :) Er flink å trene, og trener opptil 6 ganger i uken styrke og løping..det har jeg gjort i 2 år og har før det vært aktiv padler. Jeg ser ikke de resultatene jeg vil ha og prøver å finne ut nøkkelen til suksess for meg. Jeg kan jo nevne at jeg kanskje ikke alltid er like flink til å spise sunt, men at det går litt i perioder som varierer fra sunnere til usunne.

Med en slik treningsbakgrunn vil jeg tro at du har mye å hente gjennom kostholdet:) Får du i deg nok proteiner i løpet av dagen? Andre ting som kan gjøre at resultater uteblir er intensiteten på treningsøktene. Hvordan trener du styrke?

  • Fullkropp mandag, onsdag og fredag med fokus på progresjon i vekter?
  • Sporadisk med apparater?
  • Laaange pauser, mye prating?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg spiser nok mest rundtykker enn proteiner. Jeg pleier å trene styrke mandag, tirsdag og lørdag hvor jeg har

Knebøy 3 *10 70kg

Utfall 3* 10 12kg pr hånd

armhevinger 3 * så mange som jeg greier

hiptrust 3* 10 20kg

Mage ( ab roll )

rygghev med vekt. 20kg

Når jeg trener alene er jeg flink til å ikke ta for lange pauser, blir litt lengre når jeg trener sammen med andre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk ned ti kg på ca to måneder. Det gjorde jeg ved å kutte ut alt som var karbohydrater og meieriprodukter og delvis ved periodisk fasting. Hadde latterlig lavt kalori-inntak, og var generelt veldig lite opplyst når det kom til kosthold og trening. Jeg trente nesten kun cardio. Så tok jeg meg en lang pause på flere måneder hvor jeg opprettholdt treningen men spiste normalt(altså mett, endelig) og nå skal jeg ned 10 kg til, bare ved å spise mindre fett og mer proteiner og trene styrke i tillegg! Begynte vel skikkelig i forrige uke og har allerede gått ned de første to :-) Sto stille en stund uten å skjønne hva jeg gjorde galt, men med en gang jeg kuttet majonesen så løsnet det, haha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler jeg går bra nok ned og har fått personlig trener til å se på meg noen ganger, men er sikkert rom for forbedringer. Kanskje det er på grunn av at jeg er ganske lav at jeg greier så mange kilo? :)

Det var kjempe inspirerende å høre. Du må virkelig ha bra viljestyrke! Hadde du trent noe før dette?

Lykke til videre, håper du når målet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk ned ca. 20 kg på rundt 9 mnd. Det som gjorde trikset for meg var varig kostholdsomlegging og styrketrening. Det som virkelig hjalp var at jeg skjønte at det måtte en varig omlegging av kostholdet til for å holde vekten. Samtidig at jeg også skjønte at høy treningsmengde ikke er svaret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler jeg går bra nok ned og har fått personlig trener til å se på meg noen ganger, men er sikkert rom for forbedringer. Kanskje det er på grunn av at jeg er ganske lav at jeg greier så mange kilo? :)

Det var kjempe inspirerende å høre. Du må virkelig ha bra viljestyrke! Hadde du trent noe før dette?

Lykke til videre, håper du når målet :)

Tusen takk! Hadde kun trent håndball, og ikke særlig effektivt på treningsstudio haha. Men grunnen til at jeg trente mest cardio var vel fordi der kan du ikke gjøre noe feil. Tok også mange gruppetimer osv. Nå holder jeg på å lære å trene skikkelig styrke av en kompis :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...