Gå til innhold

Trenger tips til mat.


Ultraboy

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg er en gutt på 18 som liker å trene. Jeg trener som regel styrke, utholdenhet, fotball og litt langrenn.

Jeg går idrett og har følgende spm.

Min hverdag blir veldig aktiv. min hverdag i ukedagene ser sånn ca sånn ut.

07.30: Frokost. 60 gram havregrøt

10.00: 1.økt: Kan være fotball,utholdenhet, eller styrke. går før det meste i utholdenhet.

12.00.Lunsj. 70 gram havergrøt

16.00: Middag. spiser enten torsk, kyllingfillet, eller noe kjøtt

18.00 økt 2: styrke/fotball

Kveldsmat: kokt egg.

Jeg ønsker noen tips, jeg vil gå opp i vekt, bygge muskler men jeg vet at jeg spiser for lite, noen som har ett tips til mat jeg kan spise?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Enkelt og billig, er å frese opp no kyllingkjøttdeig/kyllingfilet og ha med no fullkornsris eller lignende. Pøs på med så mye grønnsaker du gidder.. Ellers er klassiker'n min;

150-300g Cottage Cheese

dynket i en del kanel og noe kardemomme

Nøttemix over

en SS med Lett Jordbærsyltetøy

Ett grønt eple

En banan

Mash it up!! Du må få i deg vesentlig mer proteiner. Og mtp. alderen din og at du er såpass aktiv, kan du også øke inntaket av karbohydrater! Havregryn er genialt med melk, frukt og grønt, pasta/ris etc. Spis til du faller om, men spis KORREKT! Cheers

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spis mer! Rene proteinkilder, grønnsaker, karbkilder som ris, havregryn og frukt, og fett (nøtter, omega 3).

Du må legge kcal-inntaket litt over hva du trenger til vedlikedhold.

En annen ting som mange syns fungerer bra er å legge de fettrike måltidene tidlig på dagen og all karbohydratene til sent på dagen.

Ellers er det ørten andre tråder om akkurat denne problemstillingen og mange gode artikler som kan leses ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...