Gå til innhold

Kankè vente med KOOOS til FREDA`N


New Life

Anbefalte innlegg

GeEe-Leeeeeee :D

Kjøp en pakke Gele plater (10stk i en pakke)

En Fun-light med smak av DIN favoritt ;)

Sett i gang og lag: GELE :)

Følg bruksannvisningen på pakken, eller evt:

1 pakke gelatinplater (10-pakning)

0,8 liter vann

0,2 liter funlight-saft (f.eks. bringebær)

Dette er en veldig enkel oppskrift:

Steg 1: Bløt gelatinplatene i kaldt vann i 5 minutter.

Steg 2: Klem ut vannet av platene.

Steg 3: Ha de de klemte platene i en boks og hell over varmt vann slik at gelatinplatene smelter. Rør rundt slik at du er sikker på at all gelatin er smeltet.

Steg 4: Hell i ønsket fun light smak. Rør rundt og sett i kjøleskapet. Det tar ca 3 timer før gelen er stiv.

Litt mer detaljert: Først legger du gelatinplatene i vannbad i en bolle kaldt vann i 5 minutter.

Mens de trekker i vannet, så varmer du opp 0,8 liter vann- og 0,2 liter saftblandingen i en kjele på middels varme. Dette skal ikke koke, bare rett under kokepunktet.

Hvor mye saft og vann du har i er opp til deg, men blandingen burde generelt være litt sterkere enn når du lager deg saft til drikking. Samlet mengde vann og saft burde være ca. en liter for 1 pakke gelatinplater. F.eks. 0,8l vann og 0,2l saft.

En pakke Geleplater = 59 kcal

1pk Geleplater med 0,2dl Fun-light saft blir ca. = 69 kcal tilsammen

Da kan det bli lørdagskos HELE uka icon_mrgreen.gif:p for den som vil det, med test av ulike smaker ;)

NB :!:

Husk å spill denne sangen i bakgrunnen mens du lager GELE

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Brukernavn007
Liker å ha litt jordbær i fun light geleen. Da synes jeg det blir mer naturlig smak og så blir det sunnere også.

Kan også ha mager kesam med litt sitron, søtningsmiddel og vaniljeessens i sammen med gelatin. Ha gele på toppen, så blir det en slags lavkalori ostekake med masse proteiner :)

Ooooh! Nice, jeg har bursdag i morgen å nå vet jeg hva jeg skal lage! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Liker å ha litt jordbær i fun light geleen. Da synes jeg det blir mer naturlig smak og så blir det sunnere også.

Kan også ha mager kesam med litt sitron, søtningsmiddel og vaniljeessens i sammen med gelatin. Ha gele på toppen, så blir det en slags lavkalori ostekake med masse proteiner :)

PS. Har du tips til hvor jeg kan får kjøpt/bestilt vanilje essens og evt andre smaker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Brukernavn007
PS. Har du tips til hvor jeg kan får kjøpt/bestilt vanilje essens og evt andre smaker?

iherb.com har MASSE essenser :) Go crazy;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...