Gå til innhold

Videoredigering, Go Pro HD, Program, konvertering.


Citius

Anbefalte innlegg

Hei,

Tror jeg har gjort ett stort bomkjøp. Kom over ett Go Pro Hero Hd. (Versjon 1) til god pris.

Tenkte det ville være kjekt og filme litt når jeg kjører cross, dykker, og trener ellers.

Visste på forhånd at laptopen min ikke er blandt de beste, men regnet hvertfall med å få spillt av videoene.

Så derfor lurer jeg på noen enkle ting:

Denne videoen her er laget med Go Pro.

Her har han jo bare startet kamera, og latt det gå. Ingen "redigering" i den forstand.

Og jeg klarer fint og se filmen på youtube, uten hakking.

Så la oss si jeg har filmet en snutt på 30sek, og ønsker å se denne.

Da hakker den fælt, både video og lyd. (Da har jeg valgt laveste kvalitet når jeg filmer)

Regner med det er noe konvertering som må til? Filformatet blir automatisk Mp4.

Så derfor prøvde jeg og konvertere, men da forsvant alt av kvalitet.

Så hvorfor funker det å se gode filmer fra youtube, men klarer ikke å få mine "egne" til?

Noen som har noen tips, eller må jeg kjøpe ny pc?

Isåfall har jeg ett Go Pro kamera til salgs:meh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du kan bruke windows movie maker (gratis) til å lage komprimerte filer som krever mindre å spille av. Filene fra kameraet er veldig store og krever derfor litt ressurser for å spille av.

Finnes selvsagt bedre og mer avanserte programmer for det, men moviemaker gjør jobben for slike ting og er veldig enkel å bruke. Skal vel sies at det er nærmest en kopi av iMovie til Apple :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som det har skjedd noe feil med konverteringen der ja, last ned et video konverteringsprogram. Holdt endel på med det før men husker ikke hva de forskjellige programmene heter, bare video vegas men det er ikke den. Bare søk på google så finner du det framm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar.

Da skal eg prøve å komprimere den i movie maker.

Har prøvd fire forskjellige konvertingsprogram, men filmen mister som sagt alt av kvalitet.

De var selvsagt gratis, men hvis noen vet om ett bra som funker så kan jeg fint betale noen kroner.

Hvilket filformat er mest "normalt" ?

Avi ?

Filmene skal kun deles på YouTube og Facebook.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sleit med min flip ultra hd i windows movie maker.. med lyd som ikke var synkronisert med bilde osv.. endte med og bruke flip ultra hds egen programvare.. så jeg tipper det handler om at movie makern du har ikke liker filformatet til gopro hd, MP4 h264.. Om du har vista eller windows 7 skaff deg live movie maker, siden den støtter MP4 H264.. Ellers så må du ha et program som konverterer til et filformat movie maker liker:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Last ned og installer dette:

http://www.cccp-project.net/

Det høres ut som du mangler støtte for å kunne kjøre slike filtyper glatt..

Eventuelt også skaffe deg VLC, selv om Media Player Classic som er inkludert i CCCP skal kunne kjøre alt.

Over til noe annet, fil-størrelsen til Gopro Hero HD er ikke store i forhold til profesjonelle kamera som Canon 5D Mark II, eller tilsvarende.

Utover det så skal du kunne spille av Gopro klipp fint på PC-en hvis du klarer å spille de av via Youtube.

Så igjen, last ned og installer CCCP, og bruk Media Player Classic for å spille av filene :)

Over til annet, Når det kommer til rene konverteringsprogrammer, så anbefaler jeg SUPER.

Men de fleste videoredigeringsprogrammer komprimerer filmene til deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en bekjent med samme problem, tror hun har konvertert feil.

Jeg har hatt samme problem med filene fra kameraet mitt (HDR-SR11E). Løsningen for min del var å prøve å rende et lite klipp til alle mulige filtyper som Sony Vegas Movie Studio HD Platinum 10.0 kunne tilby. Filtypen jeg endte opp med var MP4-video (.mp4). Da blir videoene jeg redigerer til 1080 HD uten hakking av noe slag.

Det ble like bra med en annen filtype, men da hakket det noe voldsomt når jeg spilte av med vlc, media player osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...