Gå til innhold

Cardio styrke vs ren styrke


Pavlina

Anbefalte innlegg

Hei. Bor i London og mange senter her kjører timer som combinerer styrke og cardio (på en helt annen måte enn SATS etc). Dvs jump squats, plank moguls, jumping lunges, hopping med vekter, burpees etc. Spinning timene er ofte 15 min på sykkel, så hoppe av sykkel gjøre styrke eller cardio på gulv med vekter, i tilegg til vekter og armøvelser som feks push ups mot styret på sykkelen. Jeg syns dette er mye mer effektivt og gøy enn de reine styrke timene ala pump eller rein spinning. I tilegg brukes det mye pappfat/håndklær under bein og armer for bedre skli effekt under styrkeøvelser. Leser ofte på særlig norske nettforum at mange mener man skal droppe cardio til fordel for styrke fordi det fungerer bedre (på alle mulige måter, særlig når det gjelder å tone kroppen), men her i England er tilnærmelsen ganske anerledes blandt fitness instruktører som fokuserer på cercuit trening og cardio tone programmer. Noen som har noen innvendinger i forhold til hva som er mest effektivt i forholdt til denne formen for kombinasjonstrening, da jeg kun hører om reine styrke økter vs reine carido økter...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

"Cardio styrke" eller complexes Er noe jeg fikk tips om fra Uhlen på Forumet..

Er ikke stor fan av løpe kardio eller sykkling pga skade..

Så det er vel en fin måte å forbrenne kalorier på ,også er det mye artigere å løfte vekter enn å løpe på mølla ;)

http://www.t-nation.com/free_online_article/sports_body_training_performance/screw_cardio_four_complexes_for_a_shredded_physique

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Cardio styrke" eller complexes Er noe jeg fikk tips om fra Uhlen på Forumet..

Er ikke stor fan av løpe kardio eller sykkling pga skade..

Så det er vel en fin måte å forbrenne kalorier på også er det mye artigere å løfte vekter enn å løpe på mølla ;)

http://www.t-nation.com/free_online_article/sports_body_training_performance/screw_cardio_four_complexes_for_a_shredded_physique

+1

Om du kjører hardt nok vil du få god kondisjonseffekt av komplekser også, samtidig som det gir litt styrke :) Kombinert med hverdagslig aktivitet vil det nok holde!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...