Gå til innhold

Hjemmelaget proteinbar


Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Åh..! Jeg har en oppskrift på noen litt for gode, med peanøtt og sjokoladesmak.. poster oppskrift med næringsinnhold når jeg kommer meg hjem! :thumbsup:

Fantastisk !:) jeg fant forresten noen nå, bra næringsinnhold og enkle og lage, men tar gjerne imot flere oppskrifter !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

post-2321-14440844335866_thumb.png

Blir ca 14 barer.. - disse er ordenlige mannebarer, jeg har en versjon hvor jeg bruker walden farms kalorifrie peanøttsmør, som minsker kcal og fett betraktelig, men dette er vertfall orginaloppskriften... som sagt, mektige og nesten litt for gode.

1. Miks peanøttsmøret og honningen sammen, + ca 3 ss vann (viktig å ikke ha FOR mye!!) og varm på høy varme i mikroen i ca 20 sek slik at honningen smelter så du kan blande inn resten av ingrd.

2. Ha opp i ønsket mengde protein, mannen mente at han skulle hatt en ekstra scoop eller 2.. og til slutt havregrynet. Tilsett eventuelt nøtter osv i om ønskelig, men er jo forsåvidt nok fett i Psmøret.

...Når havregrynet blandes inn kan det være lurt å begynne å jobbe med hendene ;)

3. Når smørja er en fast deig (klump..) legger du den på et bakepapir. Legg enda et bakepapir oppå å kjevle ut som en firkant i ønsket str. alt ettersom hvor tykke barer du vil ha.

4. Sett i kjøleskapet, barene er ferdige når honningen har blitt kald og stivnet, kanskje etter 2-3 timer, men er absolutt best dagen etterpå!

Søtnings og smaksmessig så blir barene ekstra gode med noen dråper stevia english toffe og stevia peppermint.. NAM!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

  • 2 måneder senere...

Annonse

Det er VELDIG mange oppskrifter på barer der inne. Bare å kikke litt :)

Lagde den fra fremsiden , bare erstattet halvparten av havregrynene med malte mandler. og eplejuice/saft med vann. Brukte også peanøttsmør og ikke mandelsmør. Trakk de med 70 % kakao sjokolade. Satte i grillpinner og rullet de i smeltet sjokolade, la de på ett plastskjærebrett og folie over i fryseren- Tok opp i kjølen ca 1 time før jeg prøvde de. Ble sykt godt:) Digger resultatet:)

Har ikke "cup" mål så brukte bare dl istedenfor og det funket bra. Ble mindre seff enn de fire han lagde, men fikk fire små:)

Nice:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...