Gå til innhold

Har 1000 spørsmål ang kosthold!


BareMeg

Anbefalte innlegg

..og, regner med å få 1001 svar her ;)

Nå skal jeg begynne på mitt nye og bedre liv (klisje, i know).

Og jeg trenger tips. Jeg tenker at jeg i hovedsak skal prøve å kutte ut brød, potet, ris, pasta og slike ting.. Prøve å i hovedsak spise grønnsaker, frukt, kjøtt, egg, og til nød rugsprø om jeg føler jeg MÅ ha brød mat. Er dette en god start? Noe mer jeg bør ta hensyn til?

Bør jeg kutte ut pepsi max? Hva er ulempene med den?

Disse nutrilett "sjokolade" barrene, er det bedre å eventuelt spise en slik om man kjenner at søtsuget virkelig blir for stort til å takkle, eller er det bare tull?

Hva burde jeg se etter på matvarene når jeg er på butikken? Max Karbo, fett, kalorier??

Noen tips til noe som kan brukes som saus/dipp til middag med kjøtt og grønnsaker? slik at det ikke blir så tørt og kjedelig?

Akkurat nå kom jeg ikke på flere spørsmål, men jeg regner med de kommer etterhvert..

Setter STOR pris på alle svar! Etter 22år som overvektig er det på tide å face the fear!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan ikke svare på så mye, men Mager Kesam med krydder, hvitløk eller dippmix-pulver i er god erstatning for dipp og tilbehør til mat. Er forresten også god med Fun Saft i og nøtter/korn som yoghurt :)

Pepsi Max er bevist at utløser ett søtsug, så dette kan du nok med fordel kutte ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp rene matvarer, ikke ferdigprodusert. Lag alt selv fra bunnen av

Selv drikker jeg pepsi max og merker litt søtsug, men det går greit. Velger heller pepsi enn å sprekke med noe annet.

Jeg kan ikke alt, men de nutrilett barene er ikke noe særlig å spise, prøv heller å lage proteinbarer el. som man kan finne oppskrift på her inne.

PLANLEGG, hvis du har planlagt måltidene dine og har med matpakke så slipper du sprekker. Fail to plan = plan to fail

Du burde også føre inn hva du spiser på diett.no, mylog eller myfitnesspal så du får oversikt over hvor mange kalorier du får i deg.

Du burde også få deg en loggbok hvor du kan skrive hva du spiser og hvordan du trener, så er det veldig mange her inne med mye kunnskap som kan gi tilbakemeldinger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pepsi Max er ikke det beste en kan drikke, men drikker mye av det selv, og mye bedre enn mye annet en kan drikke, så om det blir for vanskelig å droppe den så ikke bekymre deg så mye over det med det første, men om du har bedre viljestyrke enn meg så drikk heller vann for eksempel.

http://www.mylog.no/ eller http://www.diett.no/ - der kan du legge inn matvarer å se hva som inneholder hva, og hvordan det du putter i deg hver dag ser ut sammenlagt. På den måten ser du hva du trenger mer eller mindre av, noe som gjør fremtidige kjøp lettere. Sjekk middagen din før du går på butikken og kjøper den, kanskje den ikke frister så mye når du ser innholdet, og handle for flere dager om gangen, på den måten unngår du i større grad de fristelsene en ser i butikken ofte.

Nutriliett er sunnere enn sjokolade, men forsatt sjokolade-ish. prøv å finne sunnere alternativer til søtsuget. En del tråder under kosthold på forumet her med spennende oppskrifter, eller ha epler, sukkerfrie drops, tyggis eller noe sånn liggende å bruk dette da søtsuget kommer snikende.

På skolen pleier jeg selv å ta med skyr. Sundt, godt, rimelig og mettende. Du kan jo også prøve å bake lavkarbo rundstykker med noe sunt pålegg. Salater kan du ta med. Kylling. Avhenger litt av hva du spiser til middag, men mye av middagene kan lages i litt større porsjoner og brukes til lunsj. Kokte egg. Det brainstormingen min kom opp med angående lunsj, tyr selv kun til skyr av vane :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Bør jeg kutte ut pepsi max? Hva er ulempene med den?

2. Disse nutrilett "sjokolade" barrene, er det bedre å eventuelt spise en slik om man kjenner at søtsuget virkelig blir for stort til å takkle, eller er det bare tull?

3. Hva burde jeg se etter på matvarene når jeg er på butikken? Max Karbo, fett, kalorier??

4. Noen tips til noe som kan brukes som saus/dipp til middag med kjøtt og grønnsaker? slik at det ikke blir så tørt og kjedelig?

1. Nei, pepsi max er helt flott så lenge du ikke drikker 10-20 liter per dag eller noe sånn. Vet ikke helt hvor grensa går, men den er i hvert fall ganske høy.

2. Bedre enn vanlig sjokolade, men verre enn skikkelig mat. Ta deg en Skyr heller (de tynne begerne). Fulle av proteiner og smaker godt.

3. Proteiner ftw. Spis mer proteiner, og kutt heller fett og/eller karbohydrater.

4. Jeg bruker Heinz chili sauce til diverse kjøtt. Ikke at det er så veldig spennende, men...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1. Nei, pepsi max er helt flott så lenge du ikke drikker 10-20 liter per dag eller noe sånn. Vet ikke helt hvor grensa går, men den er i hvert fall ganske høy.

2. Bedre enn vanlig sjokolade, men verre enn skikkelig mat. Ta deg en Skyr heller (de tynne begerne). Fulle av proteiner og smaker godt.

3. Proteiner ftw. Spis mer proteiner, og kutt heller fett og/eller karbohydrater.

4. Jeg bruker Heinz chili saus til diverse kjøtt. Ikke at det er så veldig spennende, men...

Heinz Chili er kjempetips!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...