Gå til innhold

ZMA-tråden


Lily

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Min erfaring er at det funker hvis man periodiserer det med tanke på drømmer og søvnkvalitet. Jeg merker forskjell i kanskje 2 uker, men så er det tilbake til normalt. Så jeg kjører som regel 2 uker med ZMA, så 1 måned uten. Er ikke noe jeg sverger til, men syns det er kjekt hver gang jeg begynner på igjen etter 1 måned av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...

Kjøpte ZMA fra Rawlab idag i sverige (179kr for 160 piller)

står at 1 dose er 3 piller =

Magnesium - 1500 MG

Zinc - 600 MG

Vitamin B6 - 40 MG

Noe jeg synes virket som utrolig mye over behovet... Forholder meg til 1 pille foreløbig men mener fortsatt Sink does er noe høy.

noen som har en kommentar om dosen ? evt om jeg bare bør la boksen ligge

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tar det fordi jeg sover tyngre, tidligere våknet jeg av den minste ting, og sleit da med å sovne igjen. Nå skal det mer til før jeg våkner, og siden jeg da er søvnigere sovner jeg også lettere hvis jeg våkner. I tillegg slipper jeg kramper i beina, noe jeg tidligere var veldig plaget med. Våknet flere netter pr. uke av kramper i legger og føtter, det slipper jeg nå. Merker det likevel fort om jeg går en uke uten tilskudd.

Jeg blir ikke søvnigere på kvelden av ZMA, og jeg føler ikke at det gjør at jeg sovner lettere, men når jeg sovner så sover jeg tyngre og for meg er det det viktigste sammen med at det motvirker kramper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg prøvde ZMA men det funket ikke for meg. Jeg hadde mye problemer med å sovne før å det hender jeg har det enda. Det varierer jo fra person til person, men jeg er utrolig urolig om natten og vrir meg 100 000 ganger. Kan ofte også ligge våken mange timer om natten for kroppen ikke får roa seg., sånn har det vært en del år :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte ZMA fra Rawlab idag i sverige (179kr for 160 piller)

står at 1 dose er 3 piller =

Magnesium - 1500 MG

Zinc - 600 MG

Vitamin B6 - 40 MG

Noe jeg synes virket som utrolig mye over behovet... Forholder meg til 1 pille foreløbig men mener fortsatt Sink does er noe høy.

noen som har en kommentar om dosen ? evt om jeg bare bør la boksen ligge

Funket bra de 2 dagene jeg brukte det.. sov bedre en det jeg har gjort på lenge! men jeg blir å hive boksen rett i søppla siden vær pille inneholder 200mg Sink, som kan være skadelig for kroppen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ZMA funker for meg. Har slitt i mange år med lite søvn, men har det definitivt bedre nå. Sovner raskere og sover generelt dypere. (Våkner ikke opp midt på natten lenger). Nå skal det sies at jeg bare har brukt det i to uker, men føler at det gjør en forskjell. Virker piggere om morgenen.

Kan være en placebo-effekt, men enn så lenge så anbefales det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde også problemer med at jeg våknet mye i løpet av natten, og hadde generelt dårlig søvnkvalitet. Vil ikke si at ZMA er noe mirakelmiddel for min del, men jeg våkner ihvertfall ikke i løpet av natten lenger og føler meg generelt mer uthvilt når jeg våkner. Om det er av ZMAen, eller en placebo-effekt av noe slag aner jeg ikke.

Det eneste minuset med det i for min del er at det hender jeg litt "for" virkelige drømmer, at det skjer noe med personer jeg er glad i osv og med en gang jeg våkner klarer jeg ikke alltid å skille drøm fra virkelighet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...