Gå til innhold

Cheesecake


Anbefalte innlegg

Lagde denne igår. Var skråsikker på at jeg hadde vanilje prottis hjemme men når jeg skulle til å starte bakinga så oppdaget jeg at det var tomt. Og da var jeg allerede så bestemt på at jeg skulle ha kake så da tok jeg sjokoladepulveret istedet. Dæsja i litt ekstra vaniljeessens i håp om at det skulle funke. Kaka lukta godt. Så god ut. Smakte drit.

Får se om den er blitt noe bedre idag etter en natt i kjøleskapet, jeg har mine tvil. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her kommet oppskrift på en ostekake som er supergod!

og ikke minst..... super sunn ;)

2 bokser cottage cheese

2 egg

50 g vanilje protein

6 eggehviter

5-6 ss Sukrin+ eller vanlig sukrin

1 ts bourbon vanlije pulver (kan sløyfes)

1. Mos cottage cheesen sammen med vanilje protein og 2 egg til en fin ostemasse (jeg brukte blender)

2. Stiv pisk 6 eggehviter med sukrin, å dette må være stiiiiivt! Jeg gjorde det i en kjøkken maskin.

3. Vend eggehvitene inn i ostemassen, her trenger du en stor bolle.

4. Hell i en 24cm smurt form, og stek på 160 grader til kaken har stivnet og gjennomstek.

Avkjøles og nyyyytes gjerne med sukkerfritt syltetøy ;)

PS: Smaker best dagen etter når den er godt avkjølt i kjøleskap!

God fornøyelse!

Næringsinnhold:

1000 kcal

149 g protein

12 g karbohydrater

38 g fett

Deler du kaka i 8 blir det pr stykke:

125 kcal

19 g proteiner

2 g karbohydrater

5 g fett

[ATTACH]20409[/ATTACH][ATTACH]20410[/ATTACH]

Bakte nettopp denne kaka med sjokoladeprotein i stedet for vanilje. Den står for øyeblikket i kjøleskapet og hvielr seg til i morra. Gleder meg til å smake den!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lagde denne igår. Var skråsikker på at jeg hadde vanilje prottis hjemme men når jeg skulle til å starte bakinga så oppdaget jeg at det var tomt. Og da var jeg allerede så bestemt på at jeg skulle ha kake så da tok jeg sjokoladepulveret istedet. Dæsja i litt ekstra vaniljeessens i håp om at det skulle funke. Kaka lukta godt. Så god ut. Smakte drit.

Får se om den er blitt noe bedre idag etter en natt i kjøleskapet, jeg har mine tvil. ;)

kjipt at smaken blei dårlig :/ vanilje essens kan gi en forferdelig smak om man bruker for mye :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kanon :D gleder meg til å høre hvordan den smakte =D

spiste 1/4 av kaka til dessert i dag, og den var absolutt god! kanskje litt lite smak, men sammen med jordbærsyltetøy ble det veldig godt. Da jeg bakte den hadde jeg oppi litt vaniljesukker, men tror jeg trygt kunne hatt enda mer av det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

spiste 1/4 av kaka til dessert i dag, og den var absolutt god! kanskje litt lite smak, men sammen med jordbærsyltetøy ble det veldig godt. Da jeg bakte den hadde jeg oppi litt vaniljesukker, men tror jeg trygt kunne hatt enda mer av det

godt å høre at den var god =)

desto mer feit kaka er, desto mer smak blir det, så mindre feit kake, blir dermed mindre smak

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lagde denne her omdagen med jordbær protein pulver! Ble helt nydelig! Med ferske bær å sukkerfritt syltetøy! Hadde bare en form som var litt større, noe som resulterte i att den ble litt laver.. Men konsistensen ble helt nydelig!

Du må være ett geni Thomas ;)

Så sinnsykt morsomt å høre :D så gøy at du fikk det til og at det smakte godt :D

Prøv gjerne den andre ostekaka jeg la ut også ^^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her kommet oppskrift på en ostekake som er supergod!

og ikke minst..... super sunn ;)

2 bokser cottage cheese

2 egg

50 g vanilje protein

6 eggehviter

5-6 ss Sukrin+ eller vanlig sukrin

1 ts bourbon vanlije pulver (kan sløyfes)

1. Mos cottage cheesen sammen med vanilje protein og 2 egg til en fin ostemasse (jeg brukte blender)

2. Stiv pisk 6 eggehviter med sukrin, å dette må være stiiiiivt! Jeg gjorde det i en kjøkken maskin.

3. Vend eggehvitene inn i ostemassen, her trenger du en stor bolle.

4. Hell i en 24cm smurt form, og stek på 160 grader til kaken har stivnet og gjennomstek.

Avkjøles og nyyyytes gjerne med sukkerfritt syltetøy ;)

PS: Smaker best dagen etter når den er godt avkjølt i kjøleskap!

God fornøyelse!

Næringsinnhold:

1000 kcal

149 g protein

12 g karbohydrater

38 g fett

Deler du kaka i 8 blir det pr stykke:

125 kcal

19 g proteiner

2 g karbohydrater

5 g fett

[ATTACH]20409[/ATTACH][ATTACH]20410[/ATTACH]

Så sykt digg ut!

men... hva om man ikke har proteinpulver? Har ikke fått skaffet meg det enda, har kun mandelmel hjemme. Noe jeg kan erstatte proteinpulveret med?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så sykt digg ut!

men... hva om man ikke har proteinpulver? Har ikke fått skaffet meg det enda, har kun mandelmel hjemme. Noe jeg kan erstatte proteinpulveret med?

Du kan jo prøve, men eg tror eg ville prøvd litt mindre mengde, og kanskje tilsatt noe annet som gir smak!

:blush:Nå sitter jeg og venter på at ovnen skal bli varm så kaka kan stekes... Gleder meg! Kakedeigen smakte forresten riskrem! Vurderte neste å la være å steike den, men det holdt egentlig å sleike bolla :sick:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I morgen er det fridag, og....jeg har flunkende ny kjøkkenmaskin (YAY!:thumbsup:) så nå skal det lages ostekake!!! Første prosjekt ut blir denne, deretter versjon 2.0 ...gelekaken din :D

Så venter vi i spenning på Cheesecake v 3.0 :):p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg "ødela" min med å prøve å gjøre den litt fansy med gele og greier, men geleen bare rant gjennom, slik at jeg satt igjen med en kompakt, rosa kake. Skal prøve å legge ut bilder seinere.

God ble den hvertfall! Spite en halv kake til frokost/lunsj :whistling:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg "ødela" min med å prøve å gjøre den litt fansy med gele og greier, men geleen bare rant gjennom, slik at jeg satt igjen med en kompakt, rosa kake. Skal prøve å legge ut bilder seinere.

God ble den hvertfall! Spite en halv kake til frokost/lunsj :whistling:

Skal du legge gelé oppå må den nesten være stiv før du heller over, da renner den ikke gjennom :)

Men bra den var god :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du legge gelé oppå må den nesten være stiv før du heller over, da renner den ikke gjennom :)

Men bra den var god :D

Jeg tenkte tanken, men orka ikke å vente. Problemet var bare at geleen rant gjennom formen jeg brukte og. Så nå må eg vaske :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...