Gå til innhold

Motivasjon til kosthold!


.-*C*-.

Anbefalte innlegg

Hei! Er det noen her ute som har noen råd til å få opp motivasjonen ift kosthold når en sliter med fruktoseintoleranse og div andre ting...? Føler jeg ikke kan spise noe og ender med å skeie ut med alt jeg ikke tåler fremfor å finne gode oppskrifter med ingrediensene jeg faktisk tåler! Noen som har erfaring og vil dele? Hadde vært evig takknemlig.. Vil starte på nytt og komme inn i gode rutiner fra nå av! Trenger tips og motivasjon :) Anyone?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva er det du ikke tåler da? :)

Jeg er fruktoseintolerant, dette vil si at jeg bør holde meg unna matvarer som inneholder mer enn 1gram fruktose per 100g vare... Også holde meg unna kullsyreholdige drikker, ting med kunstig søtning som slutter på -ol altså xorbitol, xylitol osv. Det meste av matvarer inneholder myyye mer enn 1g fruktose per... desverre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har du prøvd å kontakte en ernæringsfysiolog, han/hun vet sikkert om mange bra ting du kan spise som du tåler:) så er det kanskje lettere å holde motivasjonen oppe:)

Er ernæringsfysiologen på jobben min som har satt opp plan for meg og faktisk funnet ut hva jeg er intolerant mot.. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spis lavkarbo - strengt - i en periode. Da får du etterhvert kontroll på søtsug og hunger. Dermed blir det myyyye lettere å holde seg på en strikt og fornuftig diettplan.

:)

Lavkarbo er ikke bra for noen.. Hehe.. Hvis jeg skal kjøre lavkarbo i tillegg kommer jeg til å dø... ;p heheheh!! Men ift søtsug kan det funke.. Men med alle restriksjoner jeg har fra før så er risen min beste venn..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...