Jump to content

.-*C*-.

Members
  • Content Count

    33
  • Joined

  • Last visited

About .-*C*-.

  • Rank
    Newbie
  • Birthday 04/24/1989
  1. Greit nok at man ikke klarer å tømme glykogenlagrene med mindre man er atlet og trener flere ganger om dagen, men alikevel er det ganske reelt og fylle på det man har tømt slik at man får igang restitusjonsprosessen litt kjappere.. Dette er iallefall det jeg står for er rett ifølge utdannelsen min,ernæringsfysiologen min, og egen erfaring.. Men som sagt, ulike ting fungerer for ulike mennesker
  2. Så du mener seriøst at det ikke er nødvendig å spise relativt raskt etter trening for å fylle på alt man har brukt?
  3. HAhahahah Ja det funker vel for noen det også!!! Vent 24timer før du spiser, det er ikke noe hast..... trenger ikke drikke noe vann heller, man dør ikke av å være dehydrert før etter noen dager, så så lenge du får det i deg innen noen dager så går det nok bra!!!! Ta livet med ro, det er ikke stress... Iallefall ikke om du har et mål og nå, slaaaapp aaaav, det kommer etterhvert, ikke stress med at det skal skje ting... Noen som kjente ironien min kile litt i nakken?
  4. Kroppen min er like bra som et lite barn på 12 år ;D 11år yngre i kroppen enn hva jeg er! Det er bra! Hahahahaha!! Jeg ser for meg en 12 åring med 9.5% fett og 35kg muskler ;p
  5. Jeg tenker som så at proteinene er viktigere etter styrkeøkten din! Etter styrkeøkt burde man få i seg et proteinrikt måltid innen 30minutter da proteinsyntesen er på topp, du trenger også karbo for å fylle opp glykogenlagrene dine slik at kroppen din ikke spiser opp de hardt opparbeidete musklene dine Etter kondisjonsøkt er det også fint å fylle opp, igjen slik at man fortsetter å forbrenne fett fremfor muskler.. http://www.iform.no/pub/art.php?id=12 http://www.olympiatoppen.no/fagavdelinger/idrettsernaering/faktaark/ettertrening/media13705.media
  6. HOho!! Jeg har skyldt på tung beinbygning i alle år!!! hele 3.89kg med bein....! Det er jo ingenting!! Kunne ikke skylde på at jeg var feit på grunn av de ikke engang 4kiloene mine med bein xD var bare litt lubben og syns dette var en finfin unnskyldning Men dette er under betegnelsen "tung" beinbygning endååå
  7. Ja men rutine på maten er bra! Jeg har tatt en time hos ernæringsfysiolog, men eneste hjelpen jeg følte jeg fikk der var vel egentlig bare oversikt over hva jeg ikke kan spise ift intoleransene... Jeg har som sagt liiiiitt mange intoleranser så blir litt lite karbo pga det, men får jo i meg det jeg trenger da! Jeg tenker ikke på kcals i det hele tatt.. Spiser sunt og hva jeg tåler og til jeg blir mett Ja er veldig kjekt og slippe å miste alle musklene man har jobbet for! Fett% ned - muskelmasse opp! Det er tingen! Nei bruker ikke proteinpulver, får i meg syyykt mye proteiner via kosten så det holder i massevis.. Jeg blir bare feit av proteinpulver uansett! ;( Drikker O´boy etter trening istedet jeg ;D det er beste restitusjonsdrikk med mindre man er ordentlig idrettsutøver med flere økter om dagen! Den Q-sjokolademelken er best i test og smaker farlig godt!!
  8. åjj det var lite mat ;p heheh.... Dagen min ser ca slik ut: Frokost: tunfisk og ris med magerkesam snack: Skyr bringebær etter trening (om jeg får til på morgen) : 1/2 l Oboy, en pakke med snack a jack etter dusjen: Karbonadedeig og ris med ananas og avokado og mager kesam Lunsj: Salat med kylling eller karbonadedeig snack: 1 beger med Magerkesam vanilje og 1 ss hemp frø! Middag: En form for fugl eller kjøtt og grønnsaker Kvelds: Magerkesam +/ - mer kjøtt og mer kesam og mer grønnsaker Jeg spiser MYE mat.. Har kuttet litt ned på mengde nå da jeg har en tendens til å bli FOR mett!! Spiste ca 400g kjøtt 4-5 ganger om dagen, men kuttet ned til 150-200 per måltid.
  9. Hei! Tok InBody analyse selv idag! alder 23 vekt 63,2 BMR 1604kcal Fettprosent 9,6 Fettfri kroppsmasse 56kg Det er de eneste punktene jeg husker i hodet nå.. Ift. kroppsfett så er mellom 18 og 28 vanlig for kvinner, så du ligger på det laveste ift det som er vanlig, hvilket vil si ganske lavt. PSMF dietten er vel det beste for å miste fett% raskest mulig.. Husker du forresten hvor mye du hadde på det farlige fettet rundt organer? Dette er også en viktig faktor.. BMI derimot skal du ta med en stoor klype salt, da dette ikke tar hensyn til verken, benbygning, muskler, fett eller noe.. Kun forholdet mellom høyde og vekt.. Om du skal prøve PSMF les gjennom nøye og kalkuler deg frem til riktig mengde for akkurat deg.. Jeg har for mye intoleranser og drit så jeg har laget mitt eget lille kosthold som jeg prøver å følge.. Noe som forsovidt funker bra Unntatt at det blir utrolig kjipe matvaner... Finn noe du trives med over lengre tid og bruk tid på å finne det som passer deg og din kropp både i forhold til resultater og trivsel Gerilja trening på morgen før frokost er også effektivt En kopp sterk kaffe og så en økt Gerilja før en solid frokost er gull Håper svaret mitt ga deg noe
  10. .-*C*-.

    Crossfit?

    OH ;D tusen takk for respons! Dette må jeg jo bare prøve!
  11. .-*C*-.

    Crossfit?

    Spennende takk
  12. .-*C*-.

    Crossfit?

    Hahah-..... Merkes vel ikke at jeg er ny på siden vel? ;P
  13. Lavkarbo er ikke bra for noen.. Hehe.. Hvis jeg skal kjøre lavkarbo i tillegg kommer jeg til å dø... ;p heheheh!! Men ift søtsug kan det funke.. Men med alle restriksjoner jeg har fra før så er risen min beste venn..
  14. Er ernæringsfysiologen på jobben min som har satt opp plan for meg og faktisk funnet ut hva jeg er intolerant mot..
×
×
  • Create New...