OhMickey Skrevet 9. april 2012 Del Skrevet 9. april 2012 Hei. Jeg har nylig begynt med styrketrening. Har 3 ganske tunge økter pr uke som innebærer b.l.a knebøy, legcurl, øvelser med bosu, utfall og ett par apparatøvelser på rygg/skulder/armer. Trener ikke karkdio sett bort ifra 10min oppvarming. Går tur med hunden hver dag. Registrerte meg på diett.no og fikk estimert kaloriinntak på 1960kcal. Er 180 høy og veier 57kg. Høres dette ut som et greit kaloriinntak? Har virkelig ikke anelse på hva jeg bør ligge på daglig. Logger alle måltidene mine og er somregel en plass mellom 1100-1800kcal pr dag (prøver å nå ca 2000 hver dag, men har problemer me å få i meg nok, proteinpulveret ligger å venter på meg på postkontoret!) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vegard L Skrevet 9. april 2012 Del Skrevet 9. april 2012 For det første så veier du ekstremt lite! Hva er målene dine fremover? Hva spiser du i løpet av en dag? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
OhMickey Skrevet 9. april 2012 Forfatter Del Skrevet 9. april 2012 For det første så veier du ekstremt lite! Hva er målene dine fremover? Hva spiser du i løpet av en dag? Har alltid vært ganske tynn. Har ett mål om å gå opp i vekt med å øke muskelmassen men beholde fettprosenten, men pg tidligere spiseforstyrrelse er det litt vanskelig å "tillate" meg selv å veie mer enn 60kg Men skal klare det! I løpet av en dag kan jeg feks spise: Frokost: Proteinvaffler med syltetøy og lettrømme Mellommåltid: 2 knekkebrød med mager-smørost og paprika + melk Lunsj: 2-3 knekkebrød med jalapeño-smørost og paprika Middag: Panert torsk med saus, potet og gulrot eller wok uten kjøtt. Mellommåltid: Kokt egg eller mer knekkebrød. Kvelds: 3 knekkebrød med kyllingpålegg + philadelphiaost + paprika I tillegg tar jeg tran og spiser litt frukt innimellom. Men vet at jeg får i meg litt lite proteiner, spiser lite kjøtt, så har derfor bestilt proteinpulver i flere smaker, håper det hjelper Litt hekta på knekkebrød med smørost om dagene... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nano Skrevet 9. april 2012 Del Skrevet 9. april 2012 Bytt ut knekkebrødene med skikkelig mat. Gjør du det, slipper du å bøtte innpå med proteinshaker. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vegard L Skrevet 9. april 2012 Del Skrevet 9. april 2012 Det første du kan gjøre for å få i deg mer energi er å bytte ut lettprodukter med fullfett-produkter, f.eks. lettrømme til sæterrømme, mager smøreost til vanlig smøreost osv. Tenk gode proteinkilder hver dag, hvertfall til middag. Wok uten kjøtt/fisk er ikke et alternativ. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nikita62 Skrevet 9. april 2012 Del Skrevet 9. april 2012 Hei! Jeg drev med kroppsbygging tidligere og tror ditt kosthold vil slite kroppen mer ned enn å bygge den opp. Du er kjempeflink til å trene, men skal du bli større MÅ du spise mye mer proteiner. Når jeg bygde lå jeg jevnt på 130-150 g proteiner per dag. Jeg spiste tunfisk og ris,cottage cheese med youghurt og banan,kylling,fisk,..shaker..osv..viktig å spise karb etter trening så kroppen kan bygge seg opp igjen etter trening. Ønsker deg masse lykke til!! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
OhMickey Skrevet 9. april 2012 Forfatter Del Skrevet 9. april 2012 Okei, takk for tips og råd. Er som sagt helt ny på dette, og litt redd for å legge på meg fett istede for å bygge muskler Men skal prøve å spise mer egg! Kjøtt har jeg litt vanskelig for å få i meg uten å bli dårlig, og cottage cheese har jeg spist meg lei på desverre. Er fett/sukker-fri yoghurt med korn + frukt ett bedre alternativ enn knekkebrød? Og er grovbrød bedre enn knekkebrød? Tenker jeg skal prøve å spise mer fisk til middag fremover Og kanskje taco med bønner, er vel litt proteiner i bønner (?) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vegard L Skrevet 9. april 2012 Del Skrevet 9. april 2012 Okei, takk for tips og råd. Er som sagt helt ny på dette, og litt redd for å legge på meg fett istede for å bygge muskler Men skal prøve å spise mer egg! Kjøtt har jeg litt vanskelig for å få i meg uten å bli dårlig, og cottage cheese har jeg spist meg lei på desverre. Er fett/sukker-fri yoghurt med korn + frukt ett bedre alternativ enn knekkebrød? Og er grovbrød bedre enn knekkebrød? Tenker jeg skal prøve å spise mer fisk til middag fremover Og kanskje taco med bønner, er vel litt proteiner i bønner (?) Sukkerfri yoghurt er bra, men fettfri yoghurt vil jeg ikke anbefale. Melkefettet har mange gode egenskaper, og i din situasjon der du sliter med å få i deg nok mat bør du ikke prioritere lettprodukter. Hva med en naturellyoghurt som du smakssetter med oppskåret frukt/bær/proteinpulver/nøtteblanding etter ønske, så kan du ha oppi litt havregryn/frø? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
OhMickey Skrevet 9. april 2012 Forfatter Del Skrevet 9. april 2012 Sukkerfri yoghurt er bra, men fettfri yoghurt vil jeg ikke anbefale. Melkefettet har mange gode egenskaper, og i din situasjon der du sliter med å få i deg nok mat bør du ikke prioritere lettprodukter. Hva med en naturellyoghurt som du smakssetter med oppskåret frukt/bær/proteinpulver/nøtteblanding etter ønske, så kan du ha oppi litt havregryn/frø? Will try it Finnes det sukkerfri yoghurt som ikke er fettfri/redusert? Skal ihvertfal se om jeg finner det. Men er det ok å ligge på 2000kcal om dagen, eller bør jeg ligge på mer? Eller har det mer å si hvilke kilder disse kaloriene kommer fra? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vegard L Skrevet 9. april 2012 Del Skrevet 9. april 2012 Will try it Finnes det sukkerfri yoghurt som ikke er fettfri/redusert? Skal ihvertfal se om jeg finner det. Men er det ok å ligge på 2000kcal om dagen, eller bør jeg ligge på mer? Eller har det mer å si hvilke kilder disse kaloriene kommer fra? Naturellyoghurt er ikke tilsatt sukker. Vanlig matyoghurt eller gresk/tyrkisk yoghurt bruker jeg en del. 2000kcal om dagen er et fint utgangspunkt, så kan du justere etterhvert som du ser hvordan kroppen reagerer på det. I begynnelsen vil du nok gå opp litt som følge av at kroppen holder på mer vann, bare sånn at du er forberedt på det. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.