Gå til innhold

Forslag til utholdenhetstrening?


sal

Anbefalte innlegg

Hei. Har bare et lite spørsmål. Er utrolig kjempe mye masse glad i å løpe. Hehe, dyp kjærlighet altså :p Kan virkelig ikke se for meg mer enn to dager uten løping. Nå har jeg fått beinhinnebetennelse igjen, og fra forrige erfaring med det vet jeg at det kan være smart med avlastning i tillegg til behandlingen. Blir så lei meg, for nå gjelder det å slutte å løpe i en liten periode, og det er det verste jeg vet om. Jeg driver med styrketrening i tillegg til løping, men er også opptatt av å vedlikeholde kondisen min og få fettprosenten litt ned, så utholdenhetstrening er noe jeg vil fortsette med. Har dere noen forslag til hva slags utholdenhetstrening jeg kan drive med i stedet for løping? Gjerne like/ca like effektiv. Jeg er til og med åpen for sykkel, selv om jeg synes det er dødskjedelig. Blir kjempe glad for tips, hjelp og gode råd :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Beinhinnebetennelse var grunnen til jeg startet med Triathlon... Måtte kutte ut løpingen i ett halvt år, og endte opp med mye sykling og svømming.

Og når bena var friske igjen, ville eg ikke slutte å sykle eller svømme. Derfor ble triathlon løsningen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for tips alle sammen! :) Har dessverre ingen tilgang til svømming (synd det, for jeg synes det er kjempe morsomt), men det blir nok masse sykling og elipsemaskin fremover. Kan ikke si at jeg gleder meg, men det er jo bedre enn ingenting. Også takk for at dere tipset meg om hvordan dere bruker å utføre trening på sykkel/elipse, alltid like glad for å lese om andres erfaring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har selv hatt betennelse i forfoten, og endelig fått startet å løpe igjen etter 3 uker uten. Holdt formen ganske bra ved å sitte på sykkel en halvtime hver dag (kjør f.eks 6x4min med 1 min pause) og deretter roing (f.eks 4x500m). Roingen er verst de første gangene, når det bare er tungt og kjedelig - men etter hvert blir det nesten litt gøy (ikke like gøy som å løpe, da, dessverre:-)).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har selv fått beinhinnebetennelse, og må ta noe tid vekk fra mølla. Har planer om å sykle, men mye blir det ikke...Mer fokus på styrke imens! Det dumme er jo sentrumsløpet om 3 uker, får virkelig ikke trent meg opp. Jaja.

Anbefaler naprapat, dritvondt, men veldig effektivt. Var hos min i dag, og kjenner allerede bedring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...