Gå til innhold

Skammelig, men....hva, hvorfor, hvordan om myo reps?


Rodolfo

Anbefalte innlegg

Jeg har trent i mange, mange år. Lest vitenskaplige artikler om trening, kosthold, prøvd det aller meste, feilet mye, og sitter derfor igjen med ganske mye kunnskap om hva som virker på de forskjellige målsettinger. Noe jeg IKKE har satt meg inn i i det hele tatt, og er derfor helt "grønn", er alt omkring MYO.

Er det noen som har en link eller som har lyst til å komme med en oppsumering (om det er mulig da), så er jeg veldig glad. Jeg har lest litt om det, og siden jeg da ble veldig uenig, så har jeg nok lest for lite og kanskje på feil sted, så....anyone?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har lest litt om myo-reps, og prøvde ut noen øvelser i går. Prøvde meg på myo-reps på skulderpress. Jeg hadde på vekt til at jeg tok følgende sett:

- 11 stk (kunne nok klart 1-2 til)

- Pause i 20-30 sek før jeg tok 3 stk.

- Gjentok trinnet over tre ganger.

Følte at økta plutselig gikk så fort :p Men er prinsippet så enkelt som jeg gjorde det i går? Kan jeg benytte myo-reps på alle øvelser, og hvor ofte bør en kjøre slike økter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lest litt om myo-reps, og prøvde ut noen øvelser i går. Prøvde meg på myo-reps på skulderpress. Jeg hadde på vekt til at jeg tok følgende sett:

- 11 stk (kunne nok klart 1-2 til)

- Pause i 20-30 sek før jeg tok 3 stk.

- Gjentok trinnet over tre ganger.

Følte at økta plutselig gikk så fort :p Men er prinsippet så enkelt som jeg gjorde det i går? Kan jeg benytte myo-reps på alle øvelser, og hvor ofte bør en kjøre slike økter?

Ja, du har gjort det noenlunde riktig, men viktig at du tar deg ut nok på første settet. Hvis du kunne klart 13, burde du tatt 12 rep på første sett. 20-30 sekund pause er kanskje litt mye, ihvertfall på første pausen. Poenget er å balansere på utmattelsespunktet for hvert myorepssett. Gjenta til du ikke klarer flere.

Myoreps kan brukes på hver økt om du ønsker og kan benyttes på de fleste øvelser bortsett fra baseøvelser som knebøy og markløft som er veldig teknikk krevende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...