Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg er usikker på om jeg har nok beinøvelser i programmet mitt. Hadde vært fint om dere kunne se over det, og si hva dere synes. Jeg skriver kun de øvelsene jeg har som har noe med beina å gjøre:

Dag 1:

Knebøy, 5@8-9

Dag 2:

Markløft, 3@8-9

Rack Pull' 3@8-9 (har denne noe med bein å gjøre?)

Glute ham raise i stativ, 8-10+3x

Dag 3:

Knebøy, 2x8

Bulgarsk utfall, 2x10-15

Ville dere lagt til flere øvelser for øke størrelsen i beina?

Fortsetter under...

Dag 1:

Skulderpress

Skråbenk

Benkpress

Face Pull

Knebøy

Sittende legger

+ legger i beInpress

Dag 2:

Markløft

Rack Pull

Glue ham raise

Clean & press

Skråbenk

Chips

Bicepscurl

Beinhev

Dag 3:

Skråbenk

Benkpress 10cm fra bryst

Dips

Triangel-pushup

Sidehev

Kroc rows

Knebøy

Bulgarsk utfall

Tren heller et ferdigoppsatt program. Du trener øvelsene i en uheldig rekkefølge og du har alt for mange pressøvelser i forhold til draøvelser. Det er greit å prioritere bryst, men ryggen må også få jobbe, sånn at du ikke blir ubalansert. Å påføre bryst og skuldre så mye juling tre ganger i uka er ikke bra.

Annonse

Det er Børge Fagerli som har laget programmet til meg, en stund tilbake, så jeg kommer nok til å fortsette med programmet :)

Jeg tviler ikke på din kunnskap, men jeg føler at jeg har hatt bra fremgang på dette programmet. Alt utenom bein.

Det er Børge Fagerli som har laget programmet til meg, en stund tilbake, så jeg kommer nok til å fortsette med programmet :)

Jeg tviler ikke på din kunnskap, men jeg føler at jeg har hatt bra fremgang på dette programmet. Alt utenom bein.

Hvorfor ikke spørre Børge om han kan legge til flere øvelser om du ønsker det?

Men det virker som om beina dine får nok juling om du bare tar i nok ;)

Fordi jeg ikke betaler han for opplegg akkurat nå, og føler det er frekt å spørre om mer hjelp til programmet uten betaling, ettersom det er hans levebrød.

Kanskje jeg bare er for snill med meg selv når det gjelder beintreninga :rolleyes: Jeg får heller øke litt i vekt i øvelsene, og slite mer.

Jeg er usikker på om jeg har nok beinøvelser i programmet mitt. Hadde vært fint om dere kunne se over det, og si hva dere synes. Jeg skriver kun de øvelsene jeg har som har noe med beina å gjøre:

Dag 1:

Knebøy, 5@8-9

Dag 2:

Markløft, 3@8-9

Rack Pull' 3@8-9 (har denne noe med bein å gjøre?)

Glute ham raise i stativ, 8-10+3x

Dag 3:

Knebøy, 2x8

Bulgarsk utfall, 2x10-15

Ville dere lagt til flere øvelser for øke størrelsen i beina?

3 ganger i uka på bein er flott! Du kjører bare 1 set på dag 1? Ville fjernet rack pulls fra programmet, og lagt til glute bridge 2 ganger i uken+ lagt til rumenske markløft på enten dag 1 eller 3.

Mitt forslag

Dag 1:

Knebøy/boks-bøy 3x5

Rumenske markløft 3x5

Glute bridge 3x5

Dag 2:

Markløft 3x5

Frontbøy/beinpress 3x5

Dag 3:

En knebøyvariant (frontbøy/boks-bøy/knebøy m. stopp)

Glute bridge

Annonse

Nei, RPE-systemet. 4-6 sett med 5 reps helt til jeg når RPE8-9.

Kanskje det ja? Glute Bridge er sikkert ikke dårlig, har selv vurdert å legge det til programmet.

Hva mener du?

kommer selvfølgelig ann på hva vil du prioritere og oppnå når man trener etter visse programmer

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...