Gå til innhold

PSMF


Gjest MMMJ

Anbefalte innlegg

Hei
:)
Jeg har nå gått på denne dietten i to uker og følger den til punkt og prikke !! En dag for meg kan se ut slik:

Frokost: 100 gr kyllingfilet, agurk, isbergsalat + 1 ss selolje

Lunsj: 100 gr kyllingfilet eller 120 gr karbonadedeig, brokkoli + 1 ss selolje

MM: 1/2 boks cotage cheese og 20 gr bringebær

Kvelds: 1 boks tunfisk eller 100 gr kyllingfilet, brokkoli

Jeg er 1.67 høy og veier idag 71 kg. Jeg har gått ned 1 kg på disse ukene.. de to første dagene gikk jeg ned 800 gram. Kan denne lave vektnedgangen skyldes at jeg trener mer enn anbefalt på denne dietten? Jeg spinner gjerne 45 min X 3 i uka og kjører da et fullkroppsprogram eneten før eller etter spinning. Jeg merker at midjen blir smalere og alt annet også... Muskler veier jo mer enn fett, og jeg har sett et sted at ei jente på denne dietten gikk opp 3.2 kg i muskler og ned 3,5 i fett... Så jeg tenker selv at den lave vektnedgangen er pga det.... Hva tenker der? Bør jeg legge meg på et lavere kaloriinnta F.eks 80 gr kyllingfilet i stedet for 100? I dietten anbefales det 120 gr kyllingfilet for ei jente på 70 kg, men det synes jeg høres mye ut....

Fint om noen vil svare meg
:)
( Ps jeg har en spisedag i uka og da skeier jeg ut med et måltid med ekstra carb og LITT sjokolade og LITT vin...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ta DU å slapp av :D

Det jeg vil frem til er at å trene så hardt som OP skriver om er kontraproduktivt. Selv om man føler at man kan dose på er det ikke sikkert det er så smart. PSMF er ganske hardt for kroppen og da bør man følge det Lyle og Fagerli har anbefalt. Jeg vet at Fagerli er glad i harde programmer, men her har han moderert seg voldsomt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det tror jeg også og jeg vet at Børge fagerli er utrolig dyktig... Men denne dietten går jo ut på kaloriunderskudd og det er jo individuelt hva man bør ha av inntak av protein... Så du mener jeg bør legge meg på 120 gr kyllingfilet i stedet for 100 gr som dietten råder en på 70 kg å ta inn og f.eks 50 gr bringebær i stedet for 20? Det er jo litt carbs i bringebær og den er jo ment som bare en smakstilsetning....

Trodde heller ikke man skulle spise bær utenom oppkarbingen.. Nå har jeg riktignok nettopp begynt å sette meg inn i dette her, men poenget er vel så lite karbohydrater og fett som mulig, og den anbefalte mengden proteiner på dager man kjører dieten, og heller ta bær osv på oppkarbingsdagen? I og med at det ikke funker for deg så er det jo tydelig at du gjør noe galt, hva med å følge det han sier til punkt å prikke, istedenfor å modifisere det etter eget ønske?

Sitat Børge Fagerli på bloggen sin:

En slik diett gir en kortvarig økning i diverse signalstoffer i kroppen, så man får en slags “rus” og føler seg svært bra. Så bra at mange tror de er unike snøfnugg som reglene ikke gjelder for, og de lurer seg selv til å tro at de kan trene mer eller kjøre hardere på dietten enn de burde. I 100% av tilfellene går man på en saftig smell, så jeg vil på det sterkeste anbefale deg å følge retningslinjene jeg har satt opp – det er en god grunn til at jeg anbefaler den treningsmengden jeg gjør når underskuddet er så høyt som på denne dietten.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg spurte Børge for noen år siden om fiberrik var smart for å være sikker på å få i seg fiber, det var dumt. Fyren er hardere enn Chuck Norris. Han ble forbanna og spurte om jeg var dum som ikke kunne lese: INGEN karbs ekstra what so fucking ever under dietten.

Jeg tror du skal lese protokollen nøyere og uten å tro at du er smartere enn alle andre som følger PSMF...

Som tidligere nevnt: En slik diett gir en kortvarig økning i diverse signalstoffer i kroppen, så man får en slags “rus” og føler seg svært bra. Så bra at mange tror de er unike snøfnugg som reglene ikke gjelder for, og de lurer seg selv til å tro at de kan trene mer eller kjøre hardere på dietten enn de burde. I 100% av tilfellene går man på en saftig smell, så jeg vil på det sterkeste anbefale deg å følge retningslinjene jeg har satt opp – det er en god grunn til at jeg anbefaler den treningsmengden jeg gjør når underskuddet er så høyt som på denne dietten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man blir nok frekk av å lese slike tråder fra tid til annen. Når OP spør om råd for så å avvise svar med uttalelser som: Min samboer er tidligere Nm mester og nordisk mester i fitness...

Du sier du følger PSMF, men karbs eller ekstra fett forutenom omega3tilskudd er ikke PSMF. PSMF er KUN proteiner, grønnsaker for fiber, vitaminer og mineraler samt omega3 tilskudd.

Jeg mener du prøver å være smart ved å endre protokoll. Dont fix it if it aint broken f. eks...

Jeg er 31 uten at jeg ser sammenhengen med alder... ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er vel ingen verdensmester på dette du heller, eller er du kanskje det? :)

Alle som kan lese er verdensmestre når det kommer til PSMF... Som jeg sa tidligere: Det er ikke noe magisk ved PSMF, det er en diett med KUN tilførsel av essensielle næringsstoffer. Verken mer eller mindre.

Du trenger ikke bli butthurt bare fordi du blir korrigert. Ta heller rådet om å følge protokoll. Det er kostholdet som gjør vekt/fettnedgang i det store bildet så hvorfor gjøre det mer komplisert med å innføre overtrening til regenstykket?

Om du kjører virkelig lette økter burde det ikke være noe problem, men du kan vel se at førsteinlegget ditt ga inntrykk av noe langt annet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor har Børge skrevet her inne?

Selolje er ikke for å øke forbrenningen, det har man kjemikalier til...

Her finner du protokollen. http://myrevolution.no/s/hurtig-vektnedgang-med-psmf/

Der står ingenting om noe annet enn proteiner og essensielle næringsstoffer som vitaminer i form av grønnsaker. Omega3 fra eksemeplvis selolje for hormonproduksjon og vitamintilskudd...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det du nå merker er økt kortisolsekresjon. Man blir fort sint, nærtagende og sur av det. Kortisol er enkelt sagt et stresshormon.

Slapp av.

Det det er snakk om er at du overdriver treninga og spiser for lite proteiner samtidig som dette IKKE er PSMF siden du inntar karbs i form av bær. PSMF er en ekstremdiett basert på inntak av kun essensielle næringsstoffer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vet ikke om jeg skal bli provosert eller om jeg skal le?

Om du er utdannet sykepleier og kan en del om dette. Hvorfor i all verden spør du oss da? Du kan ikke vite hva vi kan...

Hvorfor påstår du så hardnakket at Børge anbefaler de jævla bærene? http://myrevolution.no/s/hurtig-vektnedgang-med-psmf/ Her står INGENTING om bær...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lest den der flere ganger, og ser allikevel lite annet enn at Robert bare har skrevet om og lagt til noe av det Børge allerede har skrevet.

Det er ganske sykt å krangle om bær, du ser vel det? Ville du gjort det til vanlig? Det var det jeg mente med kortisolsekresjon.

Kroppen din er nå så stressa at det går utover dine kognitive evner. Som f.eks. interaksjon med andre. Du pirker på detaljer i kostholdet ditt som disse bærene og lar hele diskusjonen dreie seg rundt det.

Som sagt, ta ned treningsmengden og øk proteininntaket. Du bør også vurdere en oppkarbing for å rette opp litt hormonproduksjoner som nå er på et åpenbart minimum...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...