Gå til innhold

Hvor ofte bør man bytte treningsprogram?


Melo

Anbefalte innlegg

Hvor ofte bør man bytte treningsprogram? Dette varierer helt sikkert fra person til person, treningserfaring og mål. Tenker hovedsaklig på muskelvekst/styrketreningsprogram. Kjør diskusjon!

Hvis det allerede finnes en lignende tråd eller artikkel her så link meg gjerne til den. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du bør bytte det når du:

1. Etter flere deloads fortsatt ikke har progressjon på nåværende program

2. Endrer målsetting

Don't fix something that's not broken.

Word! Det er faktisk ikke verre...bytt program da du du stagnerer, eller vil prøve noe nytt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om du ikke bytter templatet du bruker, kan du jo endre støtteøvelser og evt sett/repspå hovedøvelser, hver 4.uke feks. Men som sagt tidligere, har du fortsatt god progresjon og du ikke kjeder deg fordi du er dritt lei programmet, er det ingen grunn til å bytte. Tror jeg kjørte mitt første skikkelige program i 3-4 måneder med jevn progresjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...