Gå til innhold

Kjenner det øverst i ryggen under knebøy


Ainanas

Anbefalte innlegg

Spesielt mellom skulderbladene er det ubehagelig når jeg går ned, men jeg vet ikke om det er bra-ubehagelig eller dårlig. Kjennes ut som at alle musklene i det området strammes, og det uavhengig om jeg har vekt på eller ikke (dvs kjenner det når jeg går ned i bøy her på stuegulvet også, med fantasistang). Kan det være at ryggen er i dårlig posisjon, eller er det armene/albuene som kan være helt feilplassert?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Når du legger stanga på ryggen, skviser du da skulderbladene sammen, for å lage ei "hylle" til stanga? Hvor har du stanga?

Jeg har den nedenfor nakken, på de ryggmusklene man skal legge den på (nå har ikke jeg så muskler der enda da,men:whistling:). Mener den ligger riktig. Albuene peker ned og litt bak.. de skal kanskje peke nedover?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Knebøy

Knebøy posisjon (gjennom hele øvelsen!): Beinå litt bredere enn hoftene, med tærne svakt pekende utover, hold inn, og stram (svakt) magemusklene, skuldrene opp, bak og ned. Løft brystet (stolt bryst).

- plasser stanga på den mest kjøttfulle plassen på ryggen

Når du starte med knebøy, press rumpå bak og ned, samtidig som kneet er i linje med tærne. Rumpå stoppe rett oppforbi knenivå. Press gjennom hèlen, og stram (svakt) rumpå på vei opp.

Prøv dette, og se om smerten forsvinne. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...