Sava Skrevet 31. mars 2012 Del Skrevet 31. mars 2012 Hei. Jeg er ei jente på 158 cm som etter graviditet veide litt over 70 kg, 15 kg mer enn normalt. Jeg begynte å slanke meg med vektklubben i begynnelsen av januar og har nå gått ned 10 kg. Målet er å gå ned 10 kg til og nå 50 kg, BMI 20, i juni. Alt har så langt gått etter planen, med en kg av hver uke. Jeg har alltid passet på å ligge innenfor vektklubbens anbefaling av fordeling av næringsstoffer. 50-60 % karbohydrater, 10-20 % protein og 25-35 % fett. Jeg begynte å trene styrke og kondisjon når jeg begynte å slanke meg, og har fått veldig stor interesse for fitness og muskelbygging. Nå for tiden trener jeg crossfit men får opplæring i nytt program på mandag. Jeg har merket at styrketreningen har stagnert, ja jeg står for øyeblikket på stedet hvil. 110 kg benpress og 17 kg skrå benkpress er like tungt hver gang. Faktisk så følte jeg meg nesten litt svakere i dag enn forige treningsøkt. Så nå lurer jeg på om jeg burde øke proteininntak til 40 - 50 % og minke på karbohydratene, eller om jeg bør fokusere mer på kaloriforbrennende trening og så begynne å spise mer og fokusere på muskelbygging etter at jeg har nådd 50 kg? Blir kjempeglad for noen gode råd =) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fitplease Skrevet 31. mars 2012 Del Skrevet 31. mars 2012 Så flink du har vært! Siden du ønsker å gå ned i vekt og samtidig bygge muskler så skal du vel ligge på mellom 2,3-2,5 x kroppsvekt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sava Skrevet 31. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2012 Jo takk jeg er veldig fornøyd ^^, Har du en formel til å regne ut det? Jeg veier 61 kg nå. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Oddis Skrevet 31. mars 2012 Del Skrevet 31. mars 2012 120 - 150 gram proteiner er det du bør få i deg med din kroppsvekt. Bare 10-20% proteiner på diett så vil en garantert miste muskler etterhvert og da er det ikke rart styrken går ned igjen. Nå når du har kommet så langt så bør du også legge opp til et litt mer moderat underskudd. Går du ned 0,5 kg i uken er det nok, og da har du større sjanse for å bygge litt muskler og bli sterkere underveis. Gratulerer med bra nedgang så langt! Mette M 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MEvsME Skrevet 31. mars 2012 Del Skrevet 31. mars 2012 Jo takk jeg er veldig fornøyd ^^, Har du en formel til å regne ut det? Jeg veier 61 kg nå. 61 x 2,5g = 152,5g Du burde daglig ligge på opp under 150g proteiner da Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wonderviking Skrevet 31. mars 2012 Del Skrevet 31. mars 2012 Nice... Forrige innlegget ble sletta uten engang moderatorkommentar? Jessufader... FB FTW? Essensen var: 100-120 gram holder om målet er 55kg kroppsvekt... 150 gram holder ihvertfall for meg som er 65kg ved 9- % kroppsfett og som er mann... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lame Nordstrom Skrevet 31. mars 2012 Del Skrevet 31. mars 2012 Jeg har alltid passet på å ligge innenfor vektklubbens anbefaling av fordeling av næringsstoffer. 50-60 % karbohydrater, 10-20 % protein og 25-35 % fett. Så nå lurer jeg på om jeg burde øke proteininntak til 40 - 50 % og minke på karbohydratene, eller om jeg bør fokusere mer på kaloriforbrennende trening og så begynne å spise mer og fokusere på muskelbygging etter at jeg har nådd 50 kg? Hvis vektklubben anbefaler 10-20 % proteiner så er det helt håpløst. Legg deg mye høyere enn det. Styrketrening bør du gjøre uansett om du skal ned eller opp i vekt. Begynn helst så fort som mulig. "Kaloriforbrennende trening" (jeg regner med du mener kondisjonstrening) er egentlig ikke nødvendig for vektnedgang så lenge du har kontroll på kostholdet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sava Skrevet 1. april 2012 Forfatter Del Skrevet 1. april 2012 Tusen takk for gode råd! Da skal jeg endre vektprogrammet mitt til 500 gram vekttap i uken og begynne å spise røkelaks med kokte eggehviter på grovbrød til frokost. Så blir det forhåpentligvis muskler av meg til slutt! Så får jeg se om jeg kutter ut tredemølla når jeg er på trening og holder meg til en til to timers trilletur om dagen, eller om jeg fortsetter med kondisjonstreningen og øker på kaloriinntaket hvis jeg går ned mer enn 500 gram i uken. Spent på å se hvordan det går. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pinglo Skrevet 1. april 2012 Del Skrevet 1. april 2012 Nice... Forrige innlegget ble sletta uten engang moderatorkommentar? Jessufader... FB FTW? Diskusjonen vedr om det heter graviditet eller svangerskap ble sett på som en avsporing av tråden, og ble derfor fjernet Pinglo - moderator MEvsME og Kristin Charm 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wonderviking Skrevet 1. april 2012 Del Skrevet 1. april 2012 Det var ved siden av, hovedinnholdet var ontopic. Politisk korrekthet blir holdt høyt i hevd her forstår jeg? ELLER? Og ON TOPIC: Egg bør spises med plommen. Der er så tett med vitaminer at det burde vært anbefalt av myndighetene å spise et egg om dagen. Samtidig så er biotilgjengelighet fra egg optimal, nær sagt ALT blir utnyttet. Laks er fett, bokstavelig talt. Den bra sorten av det. Samtidig synes de fleste at det "schmacker godt" Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.