Gå til innhold

Hvor mange øvelser?


Mae85

Anbefalte innlegg

Holder på å sette opp ett nytt treningsprogram, men er usikker på hvor mange øvelser jeg skal ha pr. muskel gruppe.

Hadde tenkt dette:

Dag 1 og 3: bryst, rygg, bicep

dag 2 og 4: bein, tricep og skuldre.

Noen som har noen gode tips å dele med meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei! Selv har jeg hatt god erfaring med å ha mest øvelser og tyngst øvelser på de muskelgruppene jeg ønsker å fokusere på. jeg starter også økten med disse øvelsene for å ha mest energi og styrke til å gjennomføre bra! :) For min del er det bein og rygg som får gjennomgå ;) Hva er det du forkuserer mest på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke bruk den splitten. Jeg antar at du skal gjøre pressøvelser både på bryst og skuldre. Da ser du av splitten at triceps og skuldre får kjørt seg 4 ganger i uka!

Tror du ikke det ville vært bedre dem en over/under splitt med trening 4 ganger i uka? (Det er min sterkeste anbefaling i allefall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du burde fokusere på kvalitet på øvelsene fremfor kvantitet... :) Ikke sett opp så mange øvelser at du blir gående rundt å surre.. Når du i tillegg har færre øvelser er det lettere å holde orden på belastning og fremgang. Syntes i hvartfal jeg... Har du effektive øvelser som du liker (!viktig!), og som du kan utfordre kroppen din på er det viktigere enn antall forskjellige...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jeg spørre hvorfor? :) er ikke den mest rutinerte på dette.

Fokuset mitt er å få opp muskelmassen og ned med fett prosenten (som de fleste vil) :p er ingen muskel gruppe jeg vil ha bedre enn andre :)

Får å få en jevn fordeling av arbeid over hele kroppen uten at du over eller underarbeider en eller flere muskelgrupper.

Med tanke på målet ditt, ville jeg ikke tenkt for mye på isolasjonsøvelser på armer eller skuldre. De vil forbrenne lite kalorier, og det er trolig ikke nødvendig med ekstra arbeid på så små muskelgrupper for en nybegynner, dersom du har en passe dose med baseøvelser i programmet ditt. Kanskje du skulle kjørt en over/under splitt med en "finisher" 2 ganger i uka? Eksempel på finisher kan være medisinballkast til vegg på overkropp dagen, og f.eks Tabataintervaller på sykkel på beindagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...