Gå til innhold

Musikk på trening!


Lindarella

Anbefalte innlegg

Hei! Som musikknerd er det interressant for meg å vita ka andre folk høyrer på på trening. Eg høyrer som regel på pop/dance/techno - aktig musikk(bimbomusikk) når eg jogger, kjører andre former for kardio. Når eg skal løfte vekter går det i hardrock/metal!

Musikken fingerer ekstremt motiverende for meg, og eg trenger ulik musikk til ulike formål. Nokon andre som har det slik? Avogtil må eg tilogmed vente til eit spesielt parti av sangen før eg tar neste sett. Spesielt dersom eg skal øke på vektene!:whistling:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hører på det jeg har dilla på om dagen når jeg trener. Om det så er Black Sabbath (ganske seigt tempo), så kjører jeg det. Paranoid med nevnte band dukket forresten opp på spilleren da jeg løp intervall her om dagen, og det passa faktisk helt perfekt. Fikk det ekstra gutset jeg trengte, da jeg begynte å bli sliten. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gjør som deg, Lindarella. Forskjellig musikk til forskjellig typer trening. Hører jeg på feks Deftones, Strapping Young Lad, Ministry, Tool, Prodigy osv, så løfter jeg garantert tyngre enn uten musikk. Under cardio funker det ofte best med elektronisk musikk som Underworld, Fluke osv. Har jeg glemt musikken en dag, så er det nesten så jeg snur og trener neste dag i stedet. Klarer ikke trene mens jeg hører på treningssentermusikk. Blir bare irritert på en negativ måte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om jeg er musikknerd så utelater jeg av en eller annen grunn musikk på treningene. Tror jeg liker det best sånn, men vet ikke helt hvorfor. Men jeg skal prøve med musikk neste gang og se hvordan det går. Regner med at det kommer til å gå i Against Me!, Queens of the Stone Age, The Avalanches, Incubus, Foo Fighters, My Bloody Valentine, Porcupine Tree osv.

Oh, og Alice in Chains - det må være tidenes treningsmusikk?? :mad:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gjør som deg, Lindarella. Forskjellig musikk til forskjellig typer trening. Hører jeg på feks Deftones, Strapping Young Lad, Ministry, Tool, Prodigy osv, så løfter jeg garantert tyngre enn uten musikk. Under cardio funker det ofte best med elektronisk musikk som Underworld, Fluke osv. Har jeg glemt musikken en dag, så er det nesten så jeg snur og trener neste dag i stedet. Klarer ikke trene mens jeg hører på treningssentermusikk. Blir bare irritert på en negativ måte.

Strapping young lad!! Et av mine favorittband, sjølv om soloprosjektene til Devin Townsend egentlig er favoritten!:D Tool er jo også eit must. På trening går det mest i type Kvelertak, Skambankt, Cavalera Conspiracy, Fear Factory...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

  • 2 måneder senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...