Gå til innhold

Knebøy med stang!


Gjest ....

Anbefalte innlegg

Hei! Har prøvd å spørre i loggboken min om dette, men får aldri svar ha ha. Så får prøve her da :D Jeg finner aldri noen god plassering for stangen under knebøy. Det gjør vondt i skuldrene også sklir den bare ned... Er utrolig frustrerende å ikke få det til. Har prøvd et par ganger, men må bare gi opp til slutt for å la andre få tilgang til stativet. I tillegg så føler jeg at jeg ikke kommer meg dypt nok ned når jeg har stang, men når jeg har manualer er ikke det noe problem. Noen tanker? Setter pris på alt av tips og lenker til artikler osv. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Anbefaler å ha den lavt. Som du sikkert finner ut av å se i videoen så er trikset å prøve å holde smalt (hvis du ikke har for stiv brystmusklatur, så tar du breiere grep), skiv skulderbladene sammen og press albuene fremmover (de vil du skal peke nedover).

Når du ikke kommer dypt nok kan det ha med hvordan du står og fleksibiliteten din selvfølgelig. Ene tipset er å stå litt breiere og peke tæra på skrå utover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er to alternativer: Low-bar og high-bar.

Low-bar:

30763907

High-bar:

Har ikke noen video for dette, det er ganske enkelt der trapezius (kappemuskelen) danner en "platform" å legge stanga på.

squat-back.jpg

ÅÅ, supert!! Tusen hjertelig altså. Videoen hjalp utrolig mye. Får teste det ut på søndag så får jeg se hvordan det går :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbefaler å ha den lavt. Som du sikkert finner ut av å se i videoen så er trikset å prøve å holde smalt (hvis du ikke har for stiv brystmusklatur, så tar du breiere grep), skiv skulderbladene sammen og press albuene fremmover (de vil du skal peke nedover).

Når du ikke kommer dypt nok kan det ha med hvordan du står og fleksibiliteten din selvfølgelig. Ene tipset er å stå litt breiere og peke tæra på skrå utover.

Ok, skal prøve det! Men på videoen så sier han at du ikke skal ha albuene nedover, de dras tilbake. Får du ikke vekten på albuene hvis du peker dem nedover? eller? Aah, tror jeg muligens må stå litt bredere ja, takk skal du ha! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ok, skal prøve det! Men på videoen så sier han at du ikke skal ha albuene nedover, de dras tilbake. Får du ikke vekten på albuene hvis du peker dem nedover? eller? Aah, tror jeg muligens må stå litt bredere ja, takk skal du ha! :D

Det er to litt forskjellige preferanser bare.

Styrkeløftere sier ofte albuene ned, da det kan gjøre det lettere å holde brystet oppe.

Å presse albuene bakover/"opp" (det er viktig å ikke feiltolke Rippetoe, du skal ikke presse albuene opp i taket for en hver pris) samler bakre deltamuskel til en "klump" som stanga ligger bedre på.

Presser selv albuene bakover og sliter ikke med at brystet dropper. Men hvis du merker at du sliter med det kan du prøve deg litt frem :)

Dette er egentlig detaljer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er to litt forskjellige preferanser bare.

Styrkeløftere sier ofte albuene ned, da det kan gjøre det lettere å holde brystet oppe.

Å presse albuene bakover/"opp" (det er viktig å ikke feiltolke Rippetoe, du skal ikke presse albuene opp i taket for en hver pris) samler bakre deltamuskel til en "klump" som stanga ligger bedre på.

Presser selv albuene bakover og sliter ikke med at brystet dropper. Men hvis du merker at du sliter med det kan du prøve deg litt frem :)

Dette er egentlig detaljer.

Ah ok! Da skal jeg prøve meg litt frem og sa hva som funker best for meg. Tusen takk skal du ha! Er så utrolig bra og raske svar her inne, elsker fitnessbloggen :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor trener du? Burde jo være mulig å få hjelp av de som jobber på senteret, om det er et betjent et..

Trener på Elixia. Skal egentlig være motivatorer der som du kan spørre, men jeg har aldri sett en eneste en så...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...