Gå til innhold

Alkohol


Julouse

Anbefalte innlegg

Hei dere.

Vet tråden har blitt tatt opp en del tidligere, men hva er egentlig det beste man kan drikke når man er ute på byen?? Det går mye i tørr hvitvin, rødvin og evnt. noen av de "minst sukkerholdige drikkene" som gintonic o.l. Men går utrolig lei av vin på byen og lei av at en fuktig kveld har ødelagt treningsopplegget! Nå kommer sommeren også, og da vet jeg at jeg ikke alltid kan være kjip som blir hjemme pga trening dagen etter. Greien med sprit har jeg ikke helt skjønt må jeg innrømme.. noen sier det er det beste, men ettersom jeg har lært inneholder det jo rent sukker?! Men, noen tips, triks whatever..bring it!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Spis godt før, (under) og etter du har drukket

Føler selv at kreatin før og etter fungerer for å binde vann til kroppen

Ta deg noen turer bort til baren og drikk vann flere ganger under kvelden

Er det jeg føler fungerer for meg de gangene jeg drikker alkohol.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagen du skal konsumere alkohol: Ab libitum med proteiner (så mye proteiner du kan). Fett og karbohydrat holdes til et minimum. Velg sprit og sukkerfritt miksevann. Ellers fungerer jo alltid måtehold, men skal ikke si det alltid er like lett.

1/3 (10cl) glass med rødvin inneholder ca. 70kcal og en hel flaske blir dermed en del. Ikke rart så mange kvinner (og menn forsåvidt) lurer på hvorfor vekten ikke beveger seg nedover med alle glassene rødvin det blir :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagen du skal konsumere alkohol: Ab libitum med proteiner (så mye proteiner du kan). Fett og karbohydrat holdes til et minimum. Velg sprit og sukkerfritt miksevann. Ellers fungerer jo alltid måtehold, men skal ikke si det alltid er like lett.

1/3 (10cl) glass med rødvin inneholder ca. 70kcal og en hel flaske blir dermed en del. Ikke rart så mange kvinner (og menn forsåvidt) lurer på hvorfor vekten ikke beveger seg nedover med alle glassene rødvin det blir :)

De 70 kcal er kun fra alkohol. Det er veldig lite karbohydrater i vanlig tørr rødvin. Så du får ikke i deg mer kalorier av å drikke rødvin enn sprit om du drikker samme alhoholmengde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips! Det siste halvåret har jeg hatt mange hvite helger og dermed gått ned masse i vekt! WOHO! OG det skyldes nok mye pga at jeg ikke har drukket alkohol. Problemet jeg har hatt de siste gangene, etter å ha spist masse proteiner og liten mengde karbs/fett er at blir jeg alt for fort full. (Kan jo være en fordel dette, så jeg slipper å innta så mye..) Men når sommeren kommer vet jeg det blir konsumert mer og redd for at vekten går opp litt igjen.. Jaja etter en rødvinsvinter, kjører jeg på sprit med sukkerfri blanding til helgen, siden det skulle være ganske likt i mindre mengde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Trikset med å klare å ha et moderat alkoholinntak er å kjøpe så dyrt brennevin og rødvin at man ikke har råd til å ta mer enn et par glass ;)

Kjøper drikke i sverige / bestiller fra tyskland og henter det sverige..

billig, så blir fylla vær helg nesten :(:) ( Er student da^^)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...