Gå til innhold

Hvor lenge skal jeg stå på 74-75 kg!


Anbefalte innlegg

Begynner å bli lei av å se vekta gå mellom 74-75 kg... Veier meg hver dag for å se hvordan kroppen responderer på mat, væske og trening. I dag stod vekta på 75,7.Har et håp om 73 til helgen, men virker håpløst!!! Skal prøve å kutte ned på carben litt denne uken. Kom gjerne med tips på hva som gi ekstra piff!!! Har et mål om å nå 65 til sommeren noe som ser veldig svart ut akkurat nå!!

Dagen min i dag vil bestå av:

Frokost:

Havregrøt ( 20 gram) + 25 gram 100 % eggprotein PF.

Mellommåltid:

Pære

Lunsj:

150 gram kyllingfilet med salat og litt fetaost med soltørkede tomater

Mellommåltid:

1 stk rugsprø med karbonade.

Trening:

Styrketrening (ben og skuldre) + 30 el mer kondisjon.

Middag:

150 gram kyllingfilet, salat/grønnsaker og 3 spiseskjeer fullkornris.

Kveld?

Omelett med 1 helt egg og 2 eggehvit, blandet med litt kalkunskinke og paprika.

Evt noen tips blir jeg glad for, vil bare unngå carb på kvelden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva er vitsen med 20-25 gram havregrøt og proteinpulver til frokost? Det er jo nesten ingenting, er det ikke bedre å bare utsette frokosten noen timer da? :p Og hvorfor vil du unngå karbohydrater på kvelden?

Det er ingen vits i å veie seg hver dag. Vekta går ikke ned så fort, dessuten lurer du bare deg selv ettersom vekta svinger opp og ned i løpet av dagen av naturlige årsaker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ben:

Knebøy 50 kg 3 x 10

Utfall 8-10 kg hantler 3 x 10

Legg curl 25/30/35 kg 3 x 8

leggpress sittende 20 kg 3 x 30-40 rep.

Skuldre:

Serratuspress 10 kg 3 x 10

YT (skråbenk) 3 x8

Kondisjon litt på dagsformen men prøver å løpe intervall 1 x 1, eller kun rask gange i motbakke.

Prøver å kutte litt på carben de første dagene i uken når jeg har spist noe usunt på lørdager.

Har fått tips om å ligge på 37,5 % protein, carb 47,5 % (jeg mener dette er for mye) og fett 22,5 %. Totalt skal jeg ligge på 1600 kalorier pr. dag.

Bruker nok en del salt i kosten ja, må ha smak men spiser for det meste rene varer, går mye i kyllingfilet da vet jeg hvor mye og hva jeg får i meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Konstantinovs her oppe kmr med bra råd. Dessuten kan du prøve å holde karben høyt på treningsdager og lavere på fridager. Dessuten vei deg EN gang i uken, ikke hver dag, det er bare skadelig for psyken :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glem prosentandeler når du er på diett. Du bør få i deg minimum 2 gr protein pr kg kroppsvekt. Utover dette tilpasser du fett og karbohydrater i forhold til hvor stort underskudd du skal ha. Dersom du ikke oppnår resultater på 1600 kcal så prøver du med 1400 en uke.

Klarer du å holde deg til den planen du har satt opp, eller blir det litt sprekker i ny og ne?

Fetaost med soltørkede tomater (i olje) er en kaloribombe, så selv om det i utgangspunktet er ganske sunt bør du være sikker på at du ikke feilberegner mengden her. Litt for mye kan veldig fort bli 2-300 kcal mer enn du tror.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva er vitsen med 20-25 gram havregrøt og proteinpulver til frokost? Det er jo nesten ingenting, er det ikke bedre å bare utsette frokosten noen timer da? :p Og hvorfor vil du unngå karbohydrater på kvelden?

Det er ingen vits i å veie seg hver dag. Vekta går ikke ned så fort, dessuten lurer du bare deg selv ettersom vekta svinger opp og ned i løpet av dagen av naturlige årsaker.

Sant nok at det er lite til frokost, men her veksler jeg mellom 20 gram 30 gram og 40 gram. Er veldig sulten på morgen så jeg føler jeg trenger energi med engang.

Føler vel at kroppen ikke trenger carb på kvelden, føler ofte jeg blir mer sulten av å spise carb. Holder meg defor til omelett, kylling, salat evt. cottagee cheese evt. nøtter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glem prosentandeler når du er på diett. Du bør få i deg minimum 2 gr protein pr kg kroppsvekt. Utover dette tilpasser du fett og karbohydrater i forhold til hvor stort underskudd du skal ha. Dersom du ikke oppnår resultater på 1600 kcal så prøver du med 1400 en uke.

Klarer du å holde deg til den planen du har satt opp, eller blir det litt sprekker i ny og ne?

Fetaost med soltørkede tomater (i olje) er en kaloribombe, så selv om det i utgangspunktet er ganske sunt bør du være sikker på at du ikke feilberegner mengden her. Litt for mye kan veldig fort bli 2-300 kcal mer enn du tror.

Holder planen ganske godt, men kommer faktisk ofte ikke opp i 1600 kalorier, blir ofte i underkant. Legger maten på diett.no og føler jeg har en viss kontroll. Tar kun en el to sp.skje med fetaost men har faktisk tenkt på å droppe den. Men synes salaten kan bli litt tørr, da jeg har kuttet ut å kjøpe kyllingen i kantina( 234 kcal pr. 100 gram, for mye fett i den) og tar med meg kyllingfilet hjemmefra heller.

Litt vanskelig å si hvor mye vita olje jeg bruker til steking osv.. så der ligger det jo en del kalorier i seg selv. Tar også en 1000 mg eskimo omega 3 hver morgen samt magnesium.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bare 9 kalorier per tablett. Ta gjerne fem ekstra av de...

Supert, har nemmelig ikke funnet ut hvor mye kalorier det er i hver enkelt tablett.

Selv om jeg veier meg hver dag tar jeg utgangspunkt i vekten hver lørdag. Men føler ikke at det skjer så mye nå.

Suuupert med feedback både positive og negative! Hva slags erfaring har du? Kan du gi meg noen gode tips til måltider evt trening ? Hvorfor skulle jeg drøye med frokosten noen timer som du tidligere nevnte?

Hører også mye om morgenturer før frokost, noen sverger til at det fungerer andre mener at man kan like gjerne ta 1 time på kvelden når det passer. Går og lurer på om det er noe jeg burde prøve, men må da stå opp kl. 04.50 for å rekke det før gubben drar på jobb, da vi har 2 barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Supert, har nemmelig ikke funnet ut hvor mye kalorier det er i hver enkelt tablett.

Selv om jeg veier meg hver dag tar jeg utgangspunkt i vekten hver lørdag. Men føler ikke at det skjer så mye nå.

Suuupert med feedback både positive og negative! Hva slags erfaring har du?

3. Kan du gi meg noen gode tips til måltider evt trening ?

2. Hvorfor skulle jeg drøye med frokosten noen timer som du tidligere nevnte?

1. Hører også mye om morgenturer før frokost, noen sverger til at det fungerer andre mener at man kan like gjerne ta 1 time på kvelden når det passer. Går og lurer på om det er noe jeg burde prøve, men må da stå opp kl. 04.50 for å rekke det før gubben drar på jobb, da vi har 2 barn.

1. Hvis du taper verdifull søvn på morgenturene så er det en dårlig strategi. Martin Berkhan nevnte vel dette en gang.

2. Du kan spise en knøttliten frokost hvis du vil det, men mange opplever at det bare gjør de sulten på ennå mer. Dessuten viser det seg å være mange fordeler knyttet til det å ikke spise små måltider hele tiden, selv om ukebladene hevder at du må gjøre det for å holde forbrenningen igang... Mange her på forumet trives med å forskyve frokosten noen timer. Du kan jo prøve det i ei uke og se om du trives med det.

3. Spis mye proteiner. Det er det mest mettende næringsstoffet og også det som øker forbrenningen mest, i tillegg til at det er nødvendig for å bevare musklene og sikre at det er fettet du kvitter deg med. Trening: Løft tungt i baseøvelser som markløft, knebøy, benkpress, pendlayroing etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vet at min kropp ikke kan få for mye carb legger da fort på meg. Har også stillesittende kontor jobb 7,5 time hver dag som også sier meg at mengder med carb trenger jeg ikke. Men får i meg carb både i havregryn, salat/grønnsaker ,frukt. Fullkornsris spiser jeg i ny og ne men da kun en håndfull neve :D Klart speilet viser meg mer riktig i forhold til trivsel og vekt enn den dumme veiinga men vekta viser raskere resultat enn det en kan se på kroppen. Liker verken kroppen i speilet eller vekta akkurat nå. Akk ja jeg har født 2 barn og har blitt 33 men skal søren meg ikke være en av de som lar kroppen forfalle!Lyst å se bra ut og føle meg vel så må nok komme meg ned 10 kg og det er det kun vekta som kan vise meg :p

Fikk forresten nytt trenings program i dag ! Supersett ! Fantastisk bra etterfulgt med kondisjon. Håper det kan gi ny piff føltes veldig bra ut i dag:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes du skal droppe å tenke i prosent og heller fokusere på det som alt er nevnt 2 gram protein pr kg kroppsvekt. Det funker fjell for meg! Jeg ligger da rundt 70-100 gram karbohydrater pr dag :) Og spiser 3 ganger til dagen (ca) ;-)

Kcal-inntaket mitt er 1500 pr dag. Slik skal det være ei lita stund fremover, 3-4 uker til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynner å bli lei av å se vekta gå mellom 74-75 kg... Veier meg hver dag for å se hvordan kroppen responderer på mat, væske og trening. I dag stod vekta på 75,7.Har et håp om 73 til helgen, men virker håpløst!!! Skal prøve å kutte ned på carben litt denne uken. Kom gjerne med tips på hva som gi ekstra piff!!! Har et mål om å nå 65 til sommeren noe som ser veldig svart ut akkurat nå!!.

Ser ut som du og jeg er i veldig lik situasjon kroppsmessig, og sliter med de samme tingene :mad: Jeg har prøvd i noen uker nå å fokusere på inntak av proteiner på 2 x vekt, blir veldig mett av det og har tro på at det vil fungere over tid. (Selv om det ikke synes noe på vekta enda...)

Masse lykke til! :D Og si gjerne ifra når du finner løsningen :) (for den kommer!!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut som du og jeg er i veldig lik situasjon kroppsmessig, og sliter med de samme tingene :mad: Jeg har prøvd i noen uker nå å fokusere på inntak av proteiner på 2 x vekt, blir veldig mett av det og har tro på at det vil fungere over tid. (Selv om det ikke synes noe på vekta enda...)

Masse lykke til! :D Og si gjerne ifra når du finner løsningen :) (for den kommer!!)[/quote

Tusen Takk :) Håper løsningen er rett rundt hjørnet og gi meg gjerne tilbake mod på hvordan det går med deg også :D Lykke til til deg :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...