Gå til innhold

Har jeg fått beinhinnebetennelse..?


Chocolate

Anbefalte innlegg

Jeg trente litt utholdenhet før, men har hatt en lang, lang pause. Begynte derfor med spinning for et par mnd. siden, for å starte litt rolig. Begynte å jogge/løpe for noen uker siden, og siden allerede de første gangene jeg løp, har jeg fått vondt på venstre legg. Det gjør spesielt vondt når jeg løper/jogger, og noen ganger når jeg går litt ekstra fort/i oppoverbakker. Etter treningen har jeg også vondt, men etter mye hvile kjenner jeg relativt lite. Det er liksom på innsiden av leggen, et lite, lite punkt. Ikke i muskelen tror jeg, men mellom muskelen og "beinet på fremsiden av leggen". Gjør helt forferdelig(!!!!!!!!!!!) vondt å klemme på stedet.

Jeg har jo slettes ikke trent meg for hardt(synes nå jeg), begynt rolig med spinning og hatt etter hvert litt hardere intervalløkter. Tok meg nettopp en liten joggetur ute(hadde faktisk ikke veldig vondt mens jeg jogget), og jeg merker at det bare blir mer og mer vondt, nå som jeg slapper av igjen.. Er dette beinhinnebetennelse!?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan ikke svare deg på om det er beinhinnebetennelse, men har lignende problem. Sko eller underlag kan være problemet. Hvis jeg skal bruke meg selv som eksempel så brenner det i leggene mine etter 10-15minutter på tredemølle eller hvis jeg går fort i byen på hardt underlag. For noen uker siden var jeg på øvelse (forsvaret) da gikk vi kun i natur (fjellet, skogen osv.) og hadde null smerter i beina selv etter flere timer med gåing.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette høres ut som beinhinnebetennelse. Om du ikke har hat dette så lenge så skal du ikke enda kjenne korn når du drar fingeren nedover leggen mellom muskelen og "beinet på fremsiden av leggen", det er en positiv ting. Om du gjør så kan det være lurt å ta en tur til fysioterapeut. Mitt tips til å bli kvitt det er å skifte sko, trene alternativt (styrke, sykling, svømming, etc) og variere underlaget du løper på. Ta en pause fra løpingen, for å så starte rolig opp. Har du først fått beinhinnebetennelse er det vanskelig å bli kvitt, men det er lettest i startperioden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Kan anbefalle kremen Orudis om du faktisk har beinhinnebetennelse. Beinhinnebetennelse er vel en type slitasjeskade, fikk det når jeg spilte fotball selv for ett par år siden med trening 2 ganger om dagen 4 dager i uken. Det er ikke nødvendigvis det at du trenger å slite deg ut for å få det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...