Gå til innhold

Hva gjør jeg feil?


Buttqueen

Anbefalte innlegg

Jeg er litt frustrert akkurat nå. Dere skjønner, jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Jeg holder på med et treningsprogram for øyeblikket og programmet synes jeg går kjempefint og sånt mtp økning i styrke, men jeg føler ikke at jeg får resultatene jeg ønsker :unsure:

Programmet atm:

10 eller 20 min oppvarming på mølla. Gjerne litt intervaller.

Knebøy - stang + 20 kilo (40 kilo), 4x8 (begynte med kun stang for 2 mnd siden)

Skråbenk - 10 kilo og 8 kilo, depends, 3x8. (begynte med 2 kilo, 2 mnd siden)

Sittende roing med smalt grep - Tar som regel 30 og 35 kilo, 4x8. (begynte med 20 kilo)

Hip Thrust - 30 kilo, 4x8 (begynte med 15 for 1,5 mnd siden)

Flies - 4 kilo, 3x8 (begynte med 1 eller 2 kilo)

Bicepcurl - 8 og 6 kilo, 3x8 (begynte med 2 kilo)

Triceppress - 30 kilo, 3x8 (begynte med 15 kilo)

Bulgarsk utfall - 9 kilo, 4x8 (begynte med 5 kilo for 1,5 mnd siden)

Bruker også å ta Arnoldpress og nedtrekk i ny og ned.. :blush:

Så kommer det. Jeg blir jo sterkere, og jeg ser jo at jeg har fått mer muskler. Jeg har ikke trent på over et år, før jeg begynte for fullt nå for 2 måneder siden. (trente før på friskhuset men da surret jeg bare rundtomkring uten mål og mening..:oops:) Siden jeg begynte har jeg vært minst 3 gang i uka. Jeg har bestemt meg for å legge i en eller to ekstra økter i uka med kondisjon da jeg har fått med meg at det er lurt. Det kan jo da hende at jeg ikke klarer å komme meg på treningssenteret 4-5 ganger i uka, men idag blir 5 gangen denne uka så det kan jo gå. Saken er at jeg vil minske fettprosenten/fettet. Spesielt rundt lårene og leggene. Kroppen min er ikke jevnt fordelt mtp fett da overkroppen min er smal og ellers veldig slank, mens bena er mer rund og god, hvis dere skjønner. Målet mitt er jo å få en mer velproposjonert kropp der overkroppen og underkroppen hører litt mer sammen. Alt i alt vil jeg egentlig kvitte meg med fett på kroppen, uten å få for mye muskler osv. Altså, jeg vil bli slankere :confused:

Jeg spiser sunt. Mye ren kylling, karbonadedeig, svin, brokkoli, cottage cheese, kesam, frukt, ellers grønt og noe pasta. Lite potet, ris og brød. Drikker lite brus. Spiser også for det meste etter periodisk-faste prinsippet av meg selv, fant jeg ut for en stund siden.

Synes forresten dette er litt flaut, så ikke slakt meg heeelt..

Så, noen tips? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Om du sliter med fettreservene som sitter hardest kan du også se på Lyle McDonalds "Uldimate Diet 2.0" og generelt om periodisk faste/intermittent fasting. Fast har vist seg å mobilisere den typen fett bedre enn "vanlig kosthold".

For å dra en sammenligning, så er det vanskeligste fettet hos menn neders på magen og på ryggen. Man kjenner fort hva som er de verste områdene på egen kropp ved å kjenne på temperaturen. Er man varm på kroppen, men iskald på enkelte områder er det fordi blodgjennomstrømningen er dårlig - og da er det vanskelig å brenne fett der. Når jeg faster kjenner jeg at nederste delen av magen min gradvis blir varmere gjennom fasten. Rett etter et måltid er jeg iskald på de områdene, men når jeg kommer til 16. timen er jeg glovarm...det betyr at jeg etter 10-12 timer mobiliserer fett fra magen mye bedre enn rundt måltidene mine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg måler/veier ikke, men jeg spiser ca slik:

09.00 kopp kaffe med splenda og rent kakaopulver

Mellom 13.00-15.00, salat med kylling eller havrerundtstykker med ost/avokado+skinke eller lignende

Mellom 17.00-22.00 spiser jeg middag. Gjerne en passelig porsjon med kjøtt, kokt brokkoli(evt andre grønnsaker) litt saus og enten littegrann fullkornspasta, noen ganger potetflak eller lignende. Ellers wok, salater og typisk kjøtt-grønnssaker-og-saus-retter:) Med andre ord svært lite småspising og slikt da jeg går på jobb fra klokken 10-17 eller 13-20. Spiser også kune godteri og slikt enten på lørdag eller søndag, og drikker alkohol sjeldent. Vet ikke helt hva mer jeg skal si om det :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvor mye protein får du i løpet av en dag, eller bare gjetter du? Failing to plan is planning to fail. Du kan komme et godt stykke uten planlegging, men du blir ikke kvitt de verste fettet da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å herregud. Haha! Jeg veier 50 kilo.

Kan en matplan se slik ut da:

Lunsj: skål havregryn med cottage cheese og en boks tunfisk i vann + 1 glass melk

Middag: kjøtt + litt salat og naturell kesam med krydder

Kvelds: kokte egg + noe annet + 1 glass melk

Jeg er jo egentlig helt grønn på dette, så jeg må jo bare spørre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du får regne på det selv - jeg gidder ikke å slå opp i matvaretabeller ;) Men jeg tror det der har alt for lite protein...Om du er nede i 50kg burde du opp mot 2.5g per kilo, altså 125g.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg også tenker at du mangler protein. bruk diett.no og loggfør alt du spiser hver dag i én uke for å lære litt mer om hva du egentlig putter i munnen. Du spiser jo allerede sunt, men det er viktig å få i seg nok kalorier og nok proteiner. Proteiner hjelper dessuten på forbrenningen din og hjelper deg å bygge muskler til tross for vektnedgang. Det er altså super viktig å få i seg nok! (2,5gxkroppsvekt)

Du burde kanskje legge inn flere basisøvelser også som markløft og benkpress. Gjerne pullups/chins også som er en kjempe god øvelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal ikke være lett å komme in shape,,men jeg å tror du burde slenge på et par ekstra øvelser og kanskje øke litt hyppigere og heller ta et par mindre repp,ikke hver uke,men du skal ikke føle at det blir enkelt og fullføre programmet før du øker på,dessuten tror jeg drømmekroppen er mye nærmere og du legger inn iallefall 3 økter kondisjons og utholdenhetstrening i uka,,her kan du variere mye,men dette kommer du også i form av.Der ligger hemmeligheten bak en spenstig atletisk kropp,etterhvert får du kanskje dilla du å og da er dette nesten for lite trening for deg på ei uke.Og du vil bobble over av energi ;o) Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje skippe 20m med oppvarming på tredemølla før du skal ta knebøy.

Kjør heller lettere øvelser som oppvarming i knebøyen for å få maks ut av den øvelsen, skal man løpe så blir man sliten i låra og får ikke utnyttet maks styrke.

Lårmuskulaturen er ett av de større musklene og ved å trene de hardere så vil de trenge mere energi som de vil ta ifra fett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for masse flotte svar! Skal ta til meg det dere sier og så krysser jeg fingrene for at drømmekroppen er nærmere enn som så. Skal prøve ut diett.no, og se hvor mye jeg egentlig får i meg. Skal også begynne å veie maten, så får vi se hvordan dette går.

Men spørsmålet mitt er da: Burde jeg trene 3 dager i uka styrke, og 3 dager i uka kondisjon? 6 dager i uka.. Det er mye. Egentlig.

For å si det sånn så har jeg trent for 5. gang denne uka idag, så det vil jo kanskje gå med 6, men likevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...