Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har en forholdsvis aktiv hverdag med utejobb og flere timer med ridning/stallarbeid på ettermiddagene og i helgene. Jeg er sliten av å hele tiden føle meg sliten og utmattet av lite bevegelse, og ønsker å bli sterkere, fastere og få bedre kondisjon.

Jeg har opptil flere ganger forsøkt forskjellige treningsopplegg, og det som har funket aller best er å legge inn en treningsøkt hver eneste dag, på mellom 20-30 min. på det korteste, og opptil 1,5 time de dagene jeg har god tid.

Knærne mine skriker av nedfall/knebøy-liknende øvelser, og lurer på om noen her har tips til et treningsprogram jeg kan kjøre med variende øvelser hver dag, og som er milde for knærne? Løping/hopping dreper knærne, jeg har nå endelig anskaffet meg sykkel, og har tenkt å sykle mye fremover for å trene kondisjonen på den måten....

Håper på positiv tilbakemelding!

Fortsetter under...

Jeg har spesielt mye peiling på trening, men kan si hva som funker for meg. Jeg har fått noe legen kalte ''jumpers knee'' som et resultat av mange års turning sa han. Syns spesielt Knebøy er en vond belastning. Jeg har gjort det sånn at jeg har kjørt beinpress og syns ikke det er noe vondt for knærne. Men Knebøy er rimelig overlegen så jeg har kjørt knebøy istedenfor beinpress i 2 uker av gangen (etter de to ukene føler jeg knærne er for vonde til å fortsette med knebøy). Så da har jeg droppet den er periode. Jeg har også syklet en del før benøkter og føler dette varmer opp knærne godt. så ville hvertfall sørget for at knærne var varmet opp før du kjører øvelsene :)

du får bruke hoftedominante øvelser i mens. Men husk at knebøying i forskjellige varianter er en del av rehabiliteringa av vonde knær, så å unngå knebøyøvelser totalt tror jeg blir feil. Trolig (jeg er ingen ekspert, husk det) er du quadricepsdominant under utførelsen av disse øvelsene, sannsynligvis fordi du tråkker gjennom tåballene og ikke hælen. Da får du ikke aktivert gluteus maximus og hamstring, og quadriceps, og da også knærne dine må ta over jobben. Bor du i Oslo, ta kontakt med Eirik Sandvik. Han er litt dyrere enn andre trenere, men har også garanti: klarer ikke han å hjelpe deg, får du pengene tilbake

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...