Gå til innhold

SSD disk til Laptop


StuntmanMike

Anbefalte innlegg

Heisann.

Jeg har gått til innkjøp av en SSD disk som jeg skal sette inn i laptopen. Prøvde meg på dette i går, uten hell. Har en usb/SATA kabel som jeg koblet til laptopen for å få klonet den gamle disken over på den nye SSD disken.

Windows installerer disken som en "USB Device" men den kommer ikke opp under min datamaskin. Finner den igjen under diskstasjoner i device manager, og finner den også igjen under printere, der står den som en "bridge".

Noen racere som kan noen triks?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Høgreklikk på my computer - manage - disk managment - finn disken - høgreklikk - Change drive letter and paths og sett denne til for eks. g: eller annet som er ledig.

Hvis alt går etter planen så skal denne dukke opp i my computer

I disk manager er det to disker, Disk0, som er den eksisterende disken, og Disk1 som jeg antar er SDD disken, men denne kommer opp som ukjent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

Det er ikke noen egen disk til Windows. Forskjellen er formateringen på disken, om det er NTFS (windows) eller FAT32 (primært linux). Tror du får noen problemer om disken er formatert som FAT32, eller om den ikke er formatert i det hele tatt. evt kan du prøve å gå inn på kontrollpanel og velge "legg til ny enhet" og se om Windows klarer å finne den nye enheten selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke noen egen disk til Windows. Forskjellen er formateringen på disken, om det er NTFS (windows) eller FAT32 (primært linux). Tror du får noen problemer om disken er formatert som FAT32, eller om den ikke er formatert i det hele tatt. evt kan du prøve å gå inn på kontrollpanel og velge "legg til ny enhet" og se om Windows klarer å finne den nye enheten selv.

Windows finner enheten og legger den til som en "USB Device" når jeg plugger den i via en av USB kontaktene. (Har btw prøvd alle sammen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...