Gå til innhold

Impingement syndrom i skulder

sg8

Anbefalte innlegg

Fikk nylig denne diagnosen av kiropraktor, men skal likevel ta MR for å se på strukturen i begge skuldrene. Synd det er så lang ventetid, får ikke time før om 1-2 måneder. Noen som har erfaring med å ringe inn å mase? Er jo ofte omrokkeringer osv.

Men til saken:

Noen som har hatt impingement (innklemming) i skulder før? Hvordan ble dere kvitt det, tips, erfaringer?

Kjenner det ofte bare skulderen henger ned vanlig, men også spesielt under bilkjøring, det å ta på seg jakken, røre i deig osv. Under trening påvirker det øvelser om skulderpress, sidehev, skråbenk til en viss grad og nedtrekk. Har kuttet ut alle disse.

Skulderen føles også svak og ustabil, med mindre bevegelse enn i den andre. Under øvelser kan det virke som jeg løfter litt skjevt (at jeg ikke får aktivert den ene siden skikkelig).

Har prøvd smertestillende uten resultater, har også prøvd hvile i 3 uker, egenmassasje osv, men det hjelper ikke skikkelig. Legen har planer om å dryle i meg kortisonsprøyte - worth a try?

Kan leses mer om her: http://www.vondt.no/2009/05/impingement-syndrom/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...