Gå til innhold

Pt ?


eelise

Anbefalte innlegg

Dette har fanget min interesse.

Jeg er ei jente som er ferdig med videregående til høsten.

Dilemmaet mitt er om jeg skal begynne rett på det 5-årige studiet jeg har tenkt, eller å dra til bali først ett semester for å studere PT- for der, for så å begynne på vår-starten i stedet.

Hoved-grunnen for å dra til Bali er fordi trening er min største interresse + at jeg har en drøm om å jobbe på treningsenter ved siden av studiene. Hva jeg jobber som der har ikke så my e og si.. gruppetime-instruktør, veileder, - ja.. Har erfaring med det meste fra treningssenter og mange andre sporter, men ingen formell utdannelse i noe.

Vil utdannelsen på bali egentlig gi meg store muligheter for en slik deltidsjobb i hovedstaden? Burde jeg heller ta et kurs i en gruppetime-aktivitet?

Hva må egentlig til for å få en deltidsjobb på treningssenter?

Skjønner godt argumentene med at "PT-tittelen" har blitt veldig oppbrukt og allmen.. men jeg vil tørre å påstå at jeg er svært interresert og egnasjert i det jeg gjør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

aa, skjønner :) Men okei, over til tråden min da, blir jeg PT om jeg tar det kurset/utdanningen gjennom afpt og er det bra? eller vet du noe om det? :)

Jeg er ironisk nok allerede PT og skal stille i fitness - men.. Jeg begynte til mitt forsvar før hyperbølgen som har kommet nå. Jeg tok kurset gjennom AFPT, og er veldig fornøyd. De er flinke! Tittelen Personlig Trener har blitt mer beskyttet ift til ansettelse - du må ha papirer på at du har tatt den grunnleggende 'utdanningen' bak. Om det er lønnsomt? Både og, veldig mange lykkes. Nå blir det sikkert enda større konkurranse fremover, men på en annen side er også markedet i voldsom vekst - så klienter øker også! Om man er interessert er det god lønn for lite jobb, i forhold til veldig mange andre utdanninger. Og, det er helt perfekt som deltidsjobb om man skal studere videre - veldig fleksibelt. Man bestemmer tidspunktene på når man vil legge timene sine selv. Personlig gir det ikke meg nok tilbake, til at jeg ville vært det resten av livet. Jeg tenker ikke økonomisk, men i forhold til utviklingspotensiale. Jeg skal derfor studere videre, og det anbefaler jeg alle å gjøre. Hos meg har det alltid vært planen. Å ta kurset og jobbe f.eks et år som PT, skaffe seg en kundebase og derfra gå over til deltid, og studere videre er noe som har fungert veldig bra for meg. Så, om det kunne vært et alternativ anbefaler jeg det på det sterkeste.

Og, AFPT er veldig bra. Dyktige mennesker all the way! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ironisk nok allerede PT og skal stille i fitness - men.. Jeg begynte til mitt forsvar før hyperbølgen som har kommet nå. Jeg tok kurset gjennom AFPT, og er veldig fornøyd. De er flinke! Tittelen Personlig Trener har blitt mer beskyttet ift til ansettelse - du må ha papirer på at du har tatt den grunnleggende 'utdanningen' bak. Om det er lønnsomt? Både og, veldig mange lykkes. Nå blir det sikkert enda større konkurranse fremover, men på en annen side er også markedet i voldsom vekst - så klienter øker også! Om man er interessert er det god lønn for lite jobb, i forhold til veldig mange andre utdanninger. Og, det er helt perfekt som deltidsjobb om man skal studere videre - veldig fleksibelt. Man bestemmer tidspunktene på når man vil legge timene sine selv. Personlig gir det ikke meg nok tilbake, til at jeg ville vært det resten av livet. Jeg tenker ikke økonomisk, men i forhold til utviklingspotensiale. Jeg skal derfor studere videre, og det anbefaler jeg alle å gjøre. Hos meg har det alltid vært planen. Å ta kurset og jobbe f.eks et år som PT, skaffe seg en kundebase og derfra gå over til deltid, og studere videre er noe som har fungert veldig bra for meg. Så, om det kunne vært et alternativ anbefaler jeg det på det sterkeste.

Og, AFPT er veldig bra. Dyktige mennesker all the way! :)

Tusen takk for utfyllende svar! Da satser jeg på det til neste år en gang! :) Men anbefaler du å jobbe på siden av studiet av PT? eller blir det tungt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må ansees etter hvordan du er som person. Er du strukturert og disiplinert går det problemfritt - om man derimot er litt vimsete kan det bli mye skippertak. Men, det går helt fint med litt struktur i hverdagen. Og, det gir god mestring på å ha litt flere baller i luften samtidig :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må ansees etter hvordan du er som person. Er du strukturert og disiplinert går det problemfritt - om man derimot er litt vimsete kan det bli mye skippertak. Men, det går helt fint med litt struktur i hverdagen. Og, det gir god mestring på å ha litt flere baller i luften samtidig :)

Går jo alltids ann med en deltidsjobb også :) Men hvor lenge foregår kurset? og hvilke dager?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette har fanget min interesse.

Jeg er ei jente som er ferdig med videregående til høsten.

Dilemmaet mitt er om jeg skal begynne rett på det 5-årige studiet jeg har tenkt, eller å dra til bali først ett semester for å studere PT- for der, for så å begynne på vår-starten i stedet.

Hoved-grunnen for å dra til Bali er fordi trening er min største interresse + at jeg har en drøm om å jobbe på treningsenter ved siden av studiene. Hva jeg jobber som der har ikke så my e og si.. gruppetime-instruktør, veileder, - ja.. Har erfaring med det meste fra treningssenter og mange andre sporter, men ingen formell utdannelse i noe.

Vil utdannelsen på bali egentlig gi meg store muligheter for en slik deltidsjobb i hovedstaden? Burde jeg heller ta et kurs i en gruppetime-aktivitet?

Hva må egentlig til for å få en deltidsjobb på treningssenter?

Skjønner godt argumentene med at "PT-tittelen" har blitt veldig oppbrukt og allmen.. men jeg vil tørre å påstå at jeg er svært interresert og egnasjert i det jeg gjør.

Det er vanskelig å si om det gir deg jobb, men det skader ikke om du fullfører det semesteret på Bali med gode karakterer :) Og om du i tillegg er blid og entusiastisk, så taler det til din for del

Men som sagt tidligere, så "flommer" det over av folk som kaller seg pt`er, så det lønner seg nok med mer utdanning innen det feltet, om du skal ha store muligheter for jobb :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette har fanget min interesse.

Jeg er ei jente som er ferdig med videregående til høsten.

Dilemmaet mitt er om jeg skal begynne rett på det 5-årige studiet jeg har tenkt, eller å dra til bali først ett semester for å studere PT- for der, for så å begynne på vår-starten i stedet.

Hoved-grunnen for å dra til Bali er fordi trening er min største interresse + at jeg har en drøm om å jobbe på treningsenter ved siden av studiene. Hva jeg jobber som der har ikke så my e og si.. gruppetime-instruktør, veileder, - ja.. Har erfaring med det meste fra treningssenter og mange andre sporter, men ingen formell utdannelse i noe.

Vil utdannelsen på bali egentlig gi meg store muligheter for en slik deltidsjobb i hovedstaden? Burde jeg heller ta et kurs i en gruppetime-aktivitet?

Hva må egentlig til for å få en deltidsjobb på treningssenter?

Skjønner godt argumentene med at "PT-tittelen" har blitt veldig oppbrukt og allmen.. men jeg vil tørre å påstå at jeg er svært interresert og egnasjert i det jeg gjør.

Folk med de rette egenskapene vil nesten alltid lykkes, men det er ikke sikkert det går fullt så fort som man kanskje kunne ønske. Vet vet om en rekke personlige trenere som har studert på Bali for å få seg en formell utdannelse. Vær likevel klar over at det generelle nivået blant studentene kan være noe lavere enn hva du finner i Norge. Dette skyldes primært lavere gj.snittsalder og at mange reiser dit som en opplevelse kombinert med festing og litt skole:) Jeg er imidlertid litt overrasket over at NIH aldri nevnes som et alternativ til PT utdaninning. Det er tross alt norges fremste treningsinstitusjon i og er de som har utdannet personlige trenere lengst i Norge.

mvh PTpro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vanskelig å si om det gir deg jobb, men det skader ikke om du fullfører det semesteret på Bali med gode karakterer :) Og om du i tillegg er blid og entusiastisk, så taler det til din for del

Men som sagt tidligere, så "flommer" det over av folk som kaller seg pt`er, så det lønner seg nok med mer utdanning innen det feltet, om du skal ha store muligheter for jobb :)

Tusen takk for svar :-)

.. skal bli vanskleig å bestemme seg gitt :-/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk med de rette egenskapene vil nesten alltid lykkes, men det er ikke sikkert det går fullt så fort som man kanskje kunne ønske. Vet vet om en rekke personlige trenere som har studert på Bali for å få seg en formell utdannelse. Vær likevel klar over at det generelle nivået blant studentene kan være noe lavere enn hva du finner i Norge. Dette skyldes primært lavere gj.snittsalder og at mange reiser dit som en opplevelse kombinert med festing og litt skole:) Jeg er imidlertid litt overrasket over at NIH aldri nevnes som et alternativ til PT utdaninning. Det er tross alt norges fremste treningsinstitusjon i og er de som har utdannet personlige trenere lengst i Norge.

mvh PTpro

Takk takk til deg og :)

Ja, du har nok veldig rett i det med festing, opplevelse og litt trening..

Men, om jeg drar blir det nok lite festing og masse lesing.. og selvfølgelig masse masse sol og trening i herlige omgivelser .. det er jo den store plussen :)

Man finner vel de mer userriøse og de serriøse på alle studier..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Vektertorget.

PT-utdannelse begynner å bli ganske utvannet, no er det mulig å omtrent "kjøpe" utdannelsen. Men er du dyktig pleier det å åpne litt dører.

Utdyp gjerne dette. Ja - du må betale penger for å bli PT, men i AFPT stilles det krav til minimum 80% riktig svar på teoretisk og praktisk eksamen basert på de 220 undervisningstimene som er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :)

Jeg har tenkt å utdanne meg til pt, og har tenkt på afpt i bergen da.. Blir jeg pt på papiret etter å ha tatt det kurset? og er det å anbefale i og med det er dyrt :)

Du bli PT på papiret som ved alle andre PT-utdannelser etter dette, det stemmer!

Jeg er inhabil og skal ikke gå rundt og drive propaganda for at folk skal melde seg på. Det er ditt valg. Hør med folk som har gått på AFPT hva de synes. Du vil sikkert bli fornøyd:) Det er stor pågang så kan være lurt å være ute i god tid.

IFHT PT-bransjen generelt: Markedet kommer til å trenge PTer i så langt øyet kan se. Hvorfor? Fordi vi er sykere, feitere og slappere enn noen gang. Behovet er større enn noen gang i alle aldersgrupper.

Lykke til med valget!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bli PT på papiret som ved alle andre PT-utdannelser etter dette, det stemmer!

Jeg er inhabil og skal ikke gå rundt og drive propaganda for at folk skal melde seg på. Det er ditt valg. Hør med folk som har gått på AFPT hva de synes. Du vil sikkert bli fornøyd:) Det er stor pågang så kan være lurt å være ute i god tid.

IFHT PT-bransjen generelt: Markedet kommer til å trenge PTer i så langt øyet kan se. Hvorfor? Fordi vi er sykere, feitere og slappere enn noen gang. Behovet er større enn noen gang i alle aldersgrupper.

Lykke til med valget!:)

Tusen takk for svar! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

IFHT PT-bransjen generelt: Markedet kommer til å trenge PTer i så langt øyet kan se. Hvorfor? Fordi vi er sykere, feitere og slappere enn noen gang. Behovet er større enn noen gang i alle aldersgrupper.

Lykke til med valget!:)

Ikke glem at vi har blitt så late at vi må betale noen for å tvinge oss på trening.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Viss du er innom treningssider på nettet popper det opp muligheter til PT.utdannelse som du kan melde deg på og ta over nettet, eller du kan reise til Bali, elelr du kan omtrent ta brevkurs i knebøy.

Etter det eg har sett av dei som tar PT-kurs på vektertorget er nivået fryktelig lavt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette har fanget min interesse.

Jeg er ei jente som er ferdig med videregående til høsten.

Dilemmaet mitt er om jeg skal begynne rett på det 5-årige studiet jeg har tenkt, eller å dra til bali først ett semester for å studere PT- for der, for så å begynne på vår-starten i stedet.

Hoved-grunnen for å dra til Bali er fordi trening er min største interresse + at jeg har en drøm om å jobbe på treningsenter ved siden av studiene. Hva jeg jobber som der har ikke så my e og si.. gruppetime-instruktør, veileder, - ja.. Har erfaring med det meste fra treningssenter og mange andre sporter, men ingen formell utdannelse i noe.

Vil utdannelsen på bali egentlig gi meg store muligheter for en slik deltidsjobb i hovedstaden? Burde jeg heller ta et kurs i en gruppetime-aktivitet?

Hva må egentlig til for å få en deltidsjobb på treningssenter?

Skjønner godt argumentene med at "PT-tittelen" har blitt veldig oppbrukt og allmen.. men jeg vil tørre å påstå at jeg er svært interresert og egnasjert i det jeg gjør.

Jeg studerte Fysisk aktivitet og helse på Bali i fjor med Active Education, og vi var der sammen med de som studerte PT. I vår klasse var det i grunn en god del festing, og mange var ikke så interessert i lesing. Men i PT-klassen var det strengere krav, i form av flere eksamener, innleveringer og praktiske prøver, og min erfaring er at mange tok det veldig seriøst og var målrettet. Så om du vil til Bali og studere PT er Active Education et godt alternativ, både fag- og miljømessig! :) Det står mer om det her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Viss du er innom treningssider på nettet popper det opp muligheter til PT.utdannelse som du kan melde deg på og ta over nettet, eller du kan reise til Bali, elelr du kan omtrent ta brevkurs i knebøy.

Etter det eg har sett av dei som tar PT-kurs på vektertorget er nivået fryktelig lavt.

Okey. Hvor er logikken i at man skal ta utdannelse i et veldig praktisk yrke over internett? Brevkurs i knebøy? Kom igjen a:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var satt litt på spissen. Det er sjølvsagt nokon som tar det seriøst, men det er mange useriøse som holder kurs også, det var det eg ville frem til. Har sett reklamer der du kan betale 40000-70000 og trenger 2 eksamener og 4 samlinger for å få Diplom til å ha på veggen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...