Gå til innhold

Brenne fett, ikke muskler!


Giske

Anbefalte innlegg

Ser at både ved for høy intensitet på trening og ved for høyt kaloriunderskudd kan man risikere at kroppen tar fra musklene istedenfor fettet. Hvordan kan man unngå dette?

Jeg veier 69kg og er 168 høy, spiser 1500kcal om dagen, hvor 40-50% kommer fra proteiner. Trener styrke 3-4 ganger i uken og løper intervaller ca 3 ganger i uken. Passer på å spise godt med proteiner etter trening, og ser fremgang i alle styrkeøvelsene mine. Men etter å ha lest flere steder at noen brenner muskler istedenfor fett, er jeg redd for at jeg kanskje bare bygger muskler, og så brenenr de igjen, og at fettet mitt bare forblir? :huh: Er dette mulig, og hva er isåfall det viktigste å huske på for å unngå det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hvis du er redd for å brenne muskler, dropp løpinga. Fettforbrenning er 90% kosthold, og siden du allerede trener styrke (som jeg håper er tung og baseøvelser), trenger du ikke intervallene, i allefall ikke mer enn 1 gang pr uke. Styrketreninga har allerede sørga for EPOC, så løping i tillegg kan være kontraproduktivt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis du er redd for å brenne muskler, dropp løpinga. Fettforbrenning er 90% kosthold, og siden du allerede trener styrke (som jeg håper er tung og baseøvelser), trenger du ikke intervallene, i allefall ikke mer enn 1 gang pr uke. Styrketreninga har allerede sørga for EPOC, så løping i tillegg kan være kontraproduktivt

I tillegg til det larskr sier, så vil styrketrening sende signaler til kroppen om at den trenger musklene sine og derfor ikke skal bryte dem ned.

Så...kosthold med nok protein, kaloriunderskudd, tung styrketrening, og droppe kardio (lange gåturer i fastende tilstand vil fungere, da, så lenge fasten ikke holdes for lenge)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...