Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Greit å vite, hehe. Får helt vemmelser når jeg hører sånt. bloggen over kan ikke love at synnøve er heelt uten løpe, men synnøve finden mener det selv så. I USA inneholder nesten ingen ost løpe..urettferdig. Men kremoster er toppers. Forresten, hvilke yoghurter er helt uten gelatin? Yoplait og litago har en del. Holdt meg til soyayoghurt lenge nå. Er et også sant at soya/ og soyamelk øker østrogen produksjonen hos kvinner som fører til dårligere forbrenning? har lest så mye rart og satt meg inn i mye. Ikke alt man skal tro på da.

Kan du poste en lignende matplan du hadde på psmd/vegetar psmf? :) veldig interessant! Du er i superform også. Stå på veggis:thumbsup:

Takk:D Ja å bygge muskler som veggis er null problem!

Hmm yoghurter har jeg lite peiling på. Jeg spiser stortsett bare vaniljekesam istedet for yoghurt.

Har heller ikke peiling på om soya øker østrogenproduksjon. Men jeg mener å ha lest det flere plasser ja.

Matplanen min var vel ikke veldig spennende akkurat.

Men det gikk mye i dampet brokkoli og blomkål, sammen med vegetarkjøtt av noe slag. Pølser f.eks.

Ellers stekte jeg f.eks sjampinjong i hvitløk for å få litt smak.

Jeg unnet meg et par spiseskjeer kesam som dressing i løpet av dagen, og krydra den med diverse krydder og hakket hvitløk.

Laget salsa av hakkede tomater, løk, chilli bl.a. Og sammen med vegetarkjøttdeig ble det omtrent taco:)

Urter og ting som har litt smak er også kurrant; ruccola, dill, spinat etc.

Jeg hadde vel ikke klart meg uten bittelitt kesam/cottage cheese som dressing, siden jeg hater tørr mat.

Men ellers er det bare å krydre i vei og bruke masse hvitløk om man liker det, for å få mye smak.

Planlegge måltid på forhånd er lurt. Så har man bedre kontroll.

Frokost var vel det vanskeligste synes jeg. Ble ofte til at jeg bare tok en shake eller passet på å spare litt rester kvelden i forveien som jeg kunne hive i meg. Hater frokost..!

Fortsetter under...

i 150 g cottage cheese av den nye magre varianten er det kun 3 g fett og hele 19,5 g protein. DEt kan du vel spise?

Og lager du pannekaker med proteinpulver og eggehvite og litt sukrin? Digg det. F.eks 25 g pulver, to hviter og 2 ss sukrin og en klype salt. Kan du ikke ta to uker med litt torsk, da?:) Eller tunfisk, det er mye mat for ett tapt liv i en stor tunfisk. Samme med hvalkjøtt.Jeg klarte ikke bli tynn som veggis. Da jeg ble kjøttspiser da trengte jeg ikke så mye mat mer fordi jeg ble mett, endelig. Kroppen min blir salig fornøyd av torsk mest av all mat. Den første gangen jeg spiste et stykke torsk etter å ha vært veggis i mange år ble jeg mett av bare det ene stykket, mye mer mett enn jeg noen gang hadde blitt på større mengder veggismat i alle de årene. Men på iherb.com er det veganer-proteinpulver forresten.Blanding av erteprotein, hamp og ris bl.a. Svært lav på karbo.

jeg lager sjokoladekake med proteinpulver, eggehviter og cottage cheese. Om du bruker kakaoen fra ica (i love eco)er den lavest på karbo. En bit slik kakebit (stor muffinsform) inneholder 2,27 g fett(jeg brukte ett helt egg også), 1 g karbo, 10,24 g protein og 67 kcal.

Oppskrift:

Lavkalorikake som passer i 6 store muffinsformer

15 g kakao

30g proteinpulver, her soya fra jarrows(kan byttes ut med annen tørrvare, men husk den jeg brukte var uten søtning)

1 stort egg

1 hvite

2 g vanilje

2 g bakepulver

1 klype salt

150 g mager cc

½ ts kaffepulver utrørt i litt varmt vann (2 ss ?)

1,5 krm stevia (ren, hvit)

70 g sukrin

stekes midt i ovnen på 190 grader til gjennomstekt eller nesten gjennomstekt.

401 kcal, 387,5 g, 13,64 g fett, 6 g karb, 61,41 prot

delt på 6 deler gir

66,83 kcal, 64,58 g, 2,27g fett, 10,235 protein,1 karb.

Lager du dobbel posjon kan du bruke en rund kakeform, eller brødform.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...