Gå til innhold

Problemer med Pulsklokke.


Friskus.

Anbefalte innlegg

Bruker Garmin Forerunner 610 og fornøyd med den,men i det siste så blir pulsen veldig lav på tredemølla så lav at det kan ikke være rett og når jeg går av mølla så spretter den opp igjen,er ikke på den måten ute eller på spinning så lurer på om det er noen som kan svare på hva som gjør det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fukter du elektrodene på pulsbeltet før bruk?

Ja,mens jeg trente styrke funket den helt fint,men med det samme jeg begynte å løpe falt pulsen nesten til hvilepuls så det kan ikke være rett,det samme skjedde søndagen også,så lurer på om det kan være noe ved mølla som kan påvirke den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan vel kanskje eventuellt være noen andre med pulsklokke i nærheten som sender ut signaler på samme frekvens slik at det blir mixed up. Tredemøller inneholder nok ikke noe slags sendere som sender ut signal som kan forstyrre (ikke bombesikker her, men ser ikke noen logisk grunn til at de skal kunne sende ut signaler - ta i mot derimot). Evt. så begynner det bare å bli lite batteri i senderen på pulsbeltet ditt. Min blir noe ustadig ved lavt batterinivå, opp mot 230 i puls og deretter ned i 30-40 og av og til bare 0 til jeg får skifta batteri.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har problemer med mitt pulsbelte og tredemølle jeg også. (har Polar klokke). "Støyen" fra mølla gjør at jeg får helt kokko registreringer. Løsningen for meg er å ha sensoren på ryggen isteden for foran. Da har jeg min kropp imellom sensor og mølla, har ikke noen problemer med registreringen da. Prøv det:) Om ikke det hjelper så kan det jo hende at beltet ditt begynner å bli gammelt?? Lenge siden du vasket det skikkelig? (i maskin)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har problemer med mitt pulsbelte og tredemølle jeg også. (har Polar klokke). "Støyen" fra mølla gjør at jeg får helt kokko registreringer. Løsningen for meg er å ha sensoren på ryggen isteden for foran. Da har jeg min kropp imellom sensor og mølla, har ikke noen problemer med registreringen da. Prøv det:) Om ikke det hjelper så kan det jo hende at beltet ditt begynner å bli gammelt?? Lenge siden du vasket det skikkelig? (i maskin)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for svar,skal prøve å ha det på ryggen neste gang,beltet er under ett år gammelt så tror ikke det er slitt,men har ikke vasket det i maskin,bare skyllet av det med litt såpe.

Jeg pleier å slenge mitt i maskin ca 1 gang i uken (brukes hver dag..). Vasker og tørker av det etter hver trening ellers. "levetiden" på Polarbeltene tror jeg ligger på rundt 1år (kommer vel litt an på bruk og stell), vet ikke hvordan det er med Garmin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...