Gå til innhold

Handletur til Sverige :)


Anbefalte innlegg

Noe av den svense CC en er smekk full av salt, og noen utgaver har også SUKKER i seg, av alle ting.

Sjekk boksen. Jeg kjøper ikke svensk CC pga saltinnholdet. Generelt er svensk mat svært salt ift norsk

Karbonadedeig, alt av kyllingprodukter, ost, melk, kalkun. Karbonadedeig, og storfekjøtt ellers, pålegg, svineprodukter er det stort utvalg og lave priser på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kalorifri spray er en spray du kan bruke i stekepanna og i former i ovnen, fremfor å bruke masse olje. Jeg synes den fungerer utrolig bra, og innholdet er ikke spesielt dårlig! Mange mener de heller bruker litt ekstra smør, mens andre synes det er best med en slik spray. Pam heter den. Hver sin smak bare :)

Det sukkerfrie syltetøyet jeg pleier å kjøpe er på nordby senter og heter onos, om jeg husker riktig. De har i bringebær, jordbær, tyttebær eplemos. Tyttebær er den beste, smaker akkurat som orginalen :) Men for all del, alle er gode!

Celsius er en koffeindrikk med 10kcal pr boks (330ml), ala red bull osv. Jeg synes den fungerer veldig bra! Kan godt hende det er fullstendig placebo, men det har gitt meg noen knallgode treningsøkter ;)

Pannekakemiks selges også i Norge, og ja - den er veldig god på smak. Enten blander du det med egg og melk utifra hva som står på pakken, eller så kan du bare bruke litt av miksen og blande det med andre meltyper og egg, melk, vann etter smak. Det pleier jeg å gjøre, og det blir alltid vellykkede pannekaker :) De kan snus til og med! :p

Da blir det litt innkjøp av nye produkter ser jeg :) Gøy med nye bedre matvarer. Å særlig når det er sundt/sunnere. Liker selv ikke så mye smør ved steking, å særlig ikke olje da jeg føler porene mine blir "skittne" /tette. Kanskje bare min oppfatning, men har fått helt motstand mot det :p Så Sprayen skal absolutt prøves. Pannekaker er jo så godt, så denne skal også prøves. Takk for masse tips.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe av den svense CC en er smekk full av salt, og noen utgaver har også SUKKER i seg, av alle ting.

Sjekk boksen. Jeg kjøper ikke svensk CC pga saltinnholdet. Generelt er svensk mat svært salt ift norsk

Karbonadedeig, alt av kyllingprodukter, ost, melk, kalkun. Karbonadedeig, og storfekjøtt ellers, pålegg, svineprodukter er det stort utvalg og lave priser på.

Ja har hørt noen har sagt at den er mye fetere også, så litt greit å høre andres meninger/prøvelser så man ikke kaster så mye penger i søpplen ;) Skal nok være nøye på innholdsfortegnelsen. Er motstander av salt, så vil helst ha produkter uten, så dette var bra du sa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjente aspartam smaken godt. WNT Tripple Protein er bedre på smak imo, søtet med sukralose.

Må kanskje nevne at jeg testa sjokoladesmak av begge merkene.

Mye dårlig protein pulver som smaker høgg, så vil forsikre meg at jeg ikke kjøper inn noe som ikke blir brukt :p Får goggle litt å se på den

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjente aspartam smaken godt. WNT Tripple Protein er bedre på smak imo, søtet med sukralose.

Må kanskje nevne at jeg testa sjokoladesmak av begge merkene.

Jeg har brukt mye dalblads og er fornøyd.

Kjøper nå maximize eggprotein sjokolade eller vanilje på nordby senteret. sjokoladen er best og mest utsolgt da :)

Kjøpte keso i sverige, men syntes den smakte forferdelig! Holder meg til cottage cheese Tine, den er best!

Det gjelder også kyllingfilet, er lei av den svenske, full av vann, smaker forferdelig! Kyllingfilet er blitt rimelig å kjøpe i Norge (Rema 1000), evt. first price kyllingfile på Kiwi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja har hørt noen har sagt at den er mye fetere også, så litt greit å høre andres meninger/prøvelser så man ikke kaster så mye penger i søpplen ;) Skal nok være nøye på innholdsfortegnelsen. Er motstander av salt, så vil helst ha produkter uten, så dette var bra du sa.

Du kan sette deg inn i temaet før du drar. Så slipper du stå lese på 100bokser i butikken.

ARLA er det mest vanlige merket i Sverige, de har også andre. Det blir som vår " tine "

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har brukt mye dalblads og er fornøyd.

Kjøper nå maximize eggprotein sjokolade eller vanilje på nordby senteret. sjokoladen er best og mest utsolgt da :)

Kjøpte keso i sverige, men syntes den smakte forferdelig! Holder meg til cottage cheese Tine, den er best!

Det gjelder også kyllingfilet, er lei av den svenske, full av vann, smaker forferdelig! Kyllingfilet er blitt rimelig å kjøpe i Norge (Rema 1000), evt. first price kyllingfile på Kiwi.

Kyllingfilet fryst 2 kg 129 kr på Prix butikker :) Veldig gode. Samme pris som svenskene sine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gjelder også kyllingfilet, er lei av den svenske, full av vann, smaker forferdelig! Kyllingfilet er blitt rimelig å kjøpe i Norge (Rema 1000), evt. first price kyllingfile på Kiwi.

Dette er litt sånn tullepåstand.

Det fins i snitt 10 forskjellige leverandører av kyllingfilet i en vanlig grensehandelbutikk. De har som regel både svensk fra minst 2-3-4 leverandører, de har Dansk fra 2-3-4 leverandører, gjerne også tysk, Nederlandsk og fileter fra en rekke land varierende gjennom året.

At alle smaker vann fordi de kjøpes i Sverige, tror jeg ikkenoe på. Jeg har aldri kjøpt annet en Kronfågel og Gullfågel, dette er utelukkende Svenskproduserte varer. Har vært misfornøyd 2 ganger på 15 år.( da tror jeg pakkene hadde vært tint, og så fryst igjen )

Kronfågel har et nytt produkt, kylling " indrefilet ". Meget, meget bra produkt. Litt dyrere, verdt hver krone.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan sette deg inn i temaet før du drar. Så slipper du stå lese på 100bokser i butikken.

ARLA er det mest vanlige merket i Sverige, de har også andre. Det blir som vår " tine "

Holder på as we speaking :p Å for å være helt ærlig hater jeg å stå å stirre på hver en matvare inne i butikken. Ser ut som den freaken.. Hehe. Så synes det er litt greit å få tips å info av medlemmer her inne som også er i samma situasjon å dele litt info istede. Men seff, vi alle har jo vær sin smak, så er ikke alltid ting feller i smak for alle. Men ting må prøves for å lykkes :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Cc ala Keso i sverige finnes i 2 varianter fant jeg ut. Ikke rart noen syntes den var fetere. Finnes en med dobbelt fettinnhold også. Men jeg hamstret inn av den med mindre fett innhold, og gjett hva, den var helt perfekt. Billiger også :)

Den med mindre fettinnhold er fantastisk :-) NAM!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...
Skal en tur over grensa til påsken :) Dette er handlelista så langt:

Kalorifri spray på boks

Yoghurtblandinger

Diverse lavkarboting

Kylling karbonadedeig

Karbonadedeig

Kyllingfilet

Lett ost (De har noe sånn som 16% der eller noe? Veldig god!)

Sukkerfritt syltetøy

Keso

Kesella

Low carb sjokolade

Veggie mat

Pofiber

C-vitamintabletter

Celsius

Skyr

Krydder

Dressinger

Buckwheat pannekakemiks

Glutenfri og sukkerfrie produkter

:thumbsup:

Hvor kjøper du Celsius og Low Carb sjokolade? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...