Roythecoy Skrevet 11. mars 2012 Del Skrevet 11. mars 2012 Går selv på treningsstudio 3 ganger pr. uke med en gruppe ledet av en fysioterapeut med bakgrunn som PT, så teknikken skal sitte veldig bra for at han blir fornøyd! Dette er ideelt da det er lett å skade seg om man har feil teknikk. Vi kjører oppvarming med noen minutter sittende roing, deretter markløft -> benkpress -> knebøy og avslutter med nedtrekk. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bluenun Skrevet 11. mars 2012 Del Skrevet 11. mars 2012 Jeg er ganske ny i treningsverden og skal innrømme at jeg er lettere forvirret. Begynte å trene i slutten av januar. Fikk tips av en kamerat å bli med i gruppetimer med styrketrening for å få inn litt teknikk. Så per dags dato deltar jeg på slike gruppetimer to ganger i uka og trener ellers spinning/løping og en sjelden gang zumba. Har veldig lyst til å lære meg ordentlig styrketrening med frivekter, men blir rett og slett forvirret av alle øvelsene og teknikker. Hvordan har dere lært de ulike øvelsene? Jeg vet hva knebøy og chins(som jeg ikke er i nærheten av å utføre) er, men ellers er det så utrolig mange forskjellige. Har dere fått hjelp når dere trener eller bare kjørt på og funnet teknikk underveis? Har begynt å se her på Fitnessbloggen på ulike øvelser for de ulike muskelgruppene, men for en nybegynner så er det vanskelig å vite hva man skal satse på. Jeg begynte med styrketrening da jeg var 15/16, for snart 8 år siden. Siden den gang har jeg hatt utallige veiledningstimer (gull verdt og på sentere er de gratis!), hatt PT og selvsagt lest masse masse masse selv. Når man har holdt på en god stund, så begynner man selv å skjønne hvordan ting skal gjøre og hvordan det skal kjenner. Ville anbefalt deg å ta en veiledningstime på det sterkeste og om det er noen øvelser du ikke får til så får du sjekke dem ut på youtube. Masse gode teknikk videoer der. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fff Skrevet 12. mars 2012 Del Skrevet 12. mars 2012 Vel jeg begynte med å lese på bodybuilding.com og se på filmene til Scooby1961 http://www.youtube.com/user/scooby1961?feature=g-all-u . Nå senere har jeg egentlig bare brukt egen erfaring å litt artikkler fra fitnessbloggen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Augis Skrevet 12. mars 2012 Del Skrevet 12. mars 2012 Begynte med gruppetimer, før jeg gikk over til grunnprogrammet til RYP. Genialt nybegynnerprogram. Samtidig har jeg sett mye videoer på nettet vedr. teknikk (pass på at kilden som henviser til videoen er pålitelig, eks fitnessbloggen, Eirik Sandvik) og lest meg opp på "vanlige feil" og prøvd å unngå disse. Teknikk er alt, så sørg for at det sitter! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diddili-Do Skrevet 12. mars 2012 Del Skrevet 12. mars 2012 Har lært meg en del av å se på Youtube, Treningsforum, Iform, Fitnessbloggen, MyRevolution, elitefts, og div. Personer jeg har fulgt med på er: Mark Rippetoe, Dave Tate, Børge, Jim Stoppani, Elliott Hulse, Layne Norton, Mark Bell, Mike Tuchscherer, og sikkert noen andre jeg ikke kommer på i slengen. Utrolig dyktige karer alle sammen! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
wingeer Skrevet 12. mars 2012 Del Skrevet 12. mars 2012 Jeg har lært enormt mye gjennom Internett. Det gjør bare at en kommer så-så langt. En ting er å forstå teorien bak et løft, en annen ting er å gjennomføre det korrekt. Det krever koordinasjon og trening av motorikken - både grovt og fint. Var også så heldig at jeg trente på et treningssenter hvor jeg fikk god tilbakemelding av et par av de ansatte. De hadde litt peiling. Nå i det siste kommer det meste jeg har lært fra atletklubb. Der er det nødvendigvis et stort fokus på utførelse og teknikk, og det er ofte dialog om hva og hvorfor noe må endres. Gull verdt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.