Gå til innhold

Styrke så kondis, eller kondis så styrke?


bittersweet

Anbefalte innlegg

Jeg har 2 kondis dager og 3 styrke dager. Jeg løper alltid intervall på mølla 30 minutter etter styrke programmet mitt. Var på treningsenteret og hørte fra flere at man skal trene intervall før styrke, ikke omvent. Et eller annet med at det bryter ned musklene. Hmm, forvirret!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hold kardio og styrketrening til separate dager i hvertfall. Nå vet jeg ikke hvilke mål du har med treningen, men for min del (jeg har ingen planer om å løpe noe marathon, bare løfte tunge ting og se bra ut naken) kommer kardio i andre rekke. Berkhan forklarer det ganske greit her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener og å ha hørt noe om nedbrytning av musklatur og musklaturens utholdenhet som grunnlag for at man skal gjennomføre cardio først og styrke etterpå....

Nå er utholdenhet hovedmålet mitt for tiden, samtidig som jeg vil bygge kropp og se sinnsykt bra ut naken. Jeg har dog kjørt i flere måneder med 4x4 intervall før styrke 2 ganger i uka, dette har fungert bra for meg. Alternativet hadde vært å dele det opp i en morgenøkt og en kveldsøkt.....

Dersom man skal dele det i 2 økter er det anbefalt at man har minst 6 timer treningsopphold mellom øktene leste jeg en plass innpå her....

Lykke til :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du skriver at du alltid løper intervall etter styrketreningen? Og du trener styrke tre ganger uken + to seperate kondisjonsøkter? Det blir fem kondisjonsøkter og tre styrkeøkter. Om målet er å se bra ut naken, kan du trygt skippe intervalløktene etter styrken og heller legge en innsats i kostholdet. Da har du tre rene styrkedager og to rene kondisjonsdager. Problem solved.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener og å ha hørt noe om nedbrytning av musklatur og musklaturens utholdenhet som grunnlag for at man skal gjennomføre cardio først og styrke etterpå....

Nå er utholdenhet hovedmålet mitt for tiden, samtidig som jeg vil bygge kropp og se sinnsykt bra ut naken. Jeg har dog kjørt i flere måneder med 4x4 intervall før styrke 2 ganger i uka, dette har fungert bra for meg. Alternativet hadde vært å dele det opp i en morgenøkt og en kveldsøkt.....

Dersom man skal dele det i 2 økter er det anbefalt at man har minst 6 timer treningsopphold mellom øktene leste jeg en plass innpå her....

Lykke til :)

Jøss, hvordan orker du å trene styrke etter 4x4???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøss, hvordan orker du å trene styrke etter 4x4???

Det går så det suser det... På det hardeste (november-januar) kjørte jeg RYP fullkroppsprogram trening for idrett, noe utvidet enn bare basis. Da ble det totalt ca 3,5 timer med trening disse dagene inklusive matpauser. Dette etter å ha vært på arbeid først. Og dette er veldig viktig, fyll på godt med væske og næring iløpet av og under treningsøkta når du trener så lange økter. Kjørte noen økter uten å fylle på med annet enn vann, merket veldig tydelig forskjell mot slutten av treningen på hvor tungt alt føltes, manglet motivasjon. Ikke nok med det, jeg merket også tydelig at restitusjonen var mye dårligere, selv om jeg spiste godt før og etter.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...